Laimes sajūta

Es biju Ņujorkā, un pat tagad, kad jau pagājuši 2 mēneši, mani neatstāj saulaina, patīkama kņudoņa.Es laikam vispār romantiska būtne, bet Nujorkā es patiesi biju laimīga! Kāpēc:man neviens, nekur nepīpēja virsū/Latvijā es visu laiku jūtos pazemota, ka visapkārt pīpē gan pieturā, kur es gaidu mikriņu, gan ejot pa ielu- pat māmiņas stum ratiņus ar bērnu un pīpē, kā tāda sērga/, man blakus neviens nelamājās/Latvijā visur lamas, gan uz ielas, gan no māju logiem un tt./, šoferu attieksme pret gājēju, man ejot uz pieturu, šoferi laikam to gājēju uzskata par ienaidnieku-traucēkli, bet man kaut kā jātiek uz darbu. Pirmslīgo dienā gan es nesu lielu Jāņu puški, tad gan šoferi jau pa gabalu apstājās uz es gāju pāri divām šosejām smaidīdama un šoferi arī smaidīja-kāds prieks! Nu lūk Ņujorkā mašīnas brauc, es stāvu, tak šoferis māj, lai eju, mašīnām motori noregulēti, ka brauc gandrīz bez trokšņa, liekas, ka mašīnas slīd.Ļoti daudzas sievietes pie stūres. Transportā ir domāts par cilvēku,sēdot, tik nospied podziņu pie sēdekļa, un vadītājs zina, kad jāpietur autobuss.Bet kādi bērnu laukumi -sapnis-dažādām vecuma grupām. pašiem mazākajiem tādas šūpoles kā pampersi, tik bērniņu ieliec tādās šūpolītēs un šūpo, un tu zini, ka bērns neizkritīs. Lielākiem bērniem lielākas un augstākas šūpoles, tāpat slidkalniņi un citas atrakcijas pa vecuma grupām. Bet grīda tādos rotaļu laukumos ir mīkstas, atsperīgas no kaut kāda materiāla, ka bērniņš nokrītot-nesasitīsies. Bērni līdz 12 gadu vecumam nedrīkst iet ārā vieni bez kāda vecāka pavadījuma.Tad ieskanas zvaniņš un izrādās, tā skan mašīna un pieved saldējumu, sulas un ūdeni, lai katrs nopērk, ko vēlas. Vecus cilvēkus pieved pie okeāna, iznes ratiņus, viņi tik nospiež pogu un brauc, kur vēlas, vai klausās kādu koncertu ielu muzikantu, okeāna krastā, jo tur gar okeānu dēļu grīda visā garumā, kur arī ik pa laikam aizbrauc policijas mašīna/lēni slīd/skatās, vai viss kārtībā. Neredzēju pa visu laiku nevienu piedzērušos, kādu kautiņu, vai avāriju, kaut katru dienu ceļoju pa manhetenu, Bruklinu, Braitonu. Apmeklēju ķīniešu rajonu, redzēju dažādu bižutēriju. Staigāju pa 5 avēniju, un ar prieku atklāju, ka ir pat AVON veikals. braucu ar liftu 86 stāvā un pārlūkoju Ņujorku no augšas, skats varens. bet mani sildīja visur smaidīgas sejas, labvēlīgā attieksme vienam pret otru. Tik skaisti iet vienkārši gan okeānu, lasīt gliemežvākus, kuri ir pavisam savādāki kā pie mums un baudīt sauli, ejot pa ūdeni vai pa smiltīm.Var pasēdēt uz soliņa, kuru gar malām ir pa pilnam.Patīkami, ka kundzītes gados,kungi arī, sapucējušies , sēd kafejnīcās,restorānos, kuru ir daudz gar okeānu, malko kafiju vai kādu sulu, vai kokteili, un vēro okeānu, lido pāri lidmašīnas, iet tālumā kuģi, skaisti...parkā ir zirgu izjādes, maksā un brauc. Zirgiem ir paliktņi zem astes, lai nemēslo uz ceļa.Tik daudz skaistas vietas redzēju, braucām ar divstāvīgu autobusu, apskatīt ŅUJORKU, peldējām ar kuģīti, skatīties Ņujorkas simbolu-Brīvības statuju, visur cilvēku jūra, bet es jutos ļoti labi, jo apkārt smaidīgas sejas un kur ne pagriezīsies, atvainojiet, atvainojietangļu/, skan, kaut neviens nav pat piedūries, bet patīkami.Bet ko es tik neēdu, garneles paši gatavojām, lasi/m, m cik garšīgi/paši cepām cepešpannā/viņiem tik ērtas kastes no follija, varbūt mums arī ir, es nezinu/un kādus tik augļus es neēdu,mango-lieli sulīgi/mums mazi, sažuvuši, uz pusi mazāki/kazenes,avenes, papaija, cik sulīga,siekalas tek mutē vien atceroties! Nu ja, tur es nestrādāju, TIKAI ATPŪTOS.Mani laimes sajūta pārņem vien atceroties Ameriku, tur es jutos tik cilvēcīgi.Tur domā par cilvēku, mūs 50 okupācijas gadi ir likuši dzīvot aizvērtām acīm.Bet vistrakākais, ka kuri nav redzējuši Ameriku, visĀDI CENŠAS ŠO VALSTI NOMELNOT.Bija gadījums, ka students pazaudēja savu karti, viens pacēla un izmantoja, braucot treinā, bet nākošajā pieturā viņu apturēja un karti noblokēja, sistēma ļoti labi strādā,svešu mantu neņem. Vēl no rīta viņi grib ilgāk pagulēt, ir tādas kafijas krūzes kā termosiņi, ātri uzlej kafiju un jož uz darbu vai mācībām un pa ceļam malko kafiju. tāda krūze maksā 10 dolāri. Vispār arī vācu firmas lidojumu pakalpojumi ļoti patika, baro labi , un salvetes karstās nes apmazgāt rokas un seju, komforts, lidmašīnā visi tik laipni, visu paskaidro, dzert piedāvā visu laiku, tu esi visu laiku apkalpots. patīkami. Vēlu visiem izbaudīt tādu prieku ceļojumā.