No Vidzemes uz Kurzemi... caur Roņu salu

Vienu nedēļu pirms Jāņiem pieci piedzīvojumu meklētāji ar airiem rokās laivās šķērsoja Baltijas jūras Rīgas jūras līci - no Salacgrīvas uz Roju caur... Roņu salu! 17.-18. jūnijā, veicot ~110 km divās dienās (Salacgrīva - Roņu sala: ~65 km / 13 stundas; Roņu sala - Roja: ~45 km / 9 stundas) airējot jūrā ar divām SOT laivām un jūras kajaku - šis ir iespējams līdz šim Latvijā, ar airu laivu veiktais pārdrošākais ceļojums (pie tam, bez pavadošās laivas, kas varētu problēmu gadījumā uzņemt laivotājus). Šis pasākums (kuru zināmā mērā droši var saukt par ekspedīciju) bija tāds kā noslēgums mūsu šī pavasara treniņu aktivitātēm ar SOTiem, jūraslaivām. Paldies par šo iespēju un atbalstu Raivo Šulcam (Jūraslaivas.lv), paldies Ventam par navigēšanu, Jurģim par airēšanu saskaņotā komandā, Mārai un Gašam - par kolosālu kompāniju! :) Protams, paldies arī visiem pārējiem, kas mums palīdzēja un atbalstīja šajā ne pārāk vieglajā brīdī... :) Lūk fragments no Māras Leitānes rakstītā ekspedīcijas apraksta, kas publicēts PPA piedzīvojumu portālā (www.adventurerace.lv vai arī www.vx.lv): ...Šodien jūra ir savādāka – viļņi. Ieslīpais sānvējš pagaidām netraucē. Ir savādāk kā vakardien. Man patīk. Airējam, šodien virzienā uz mēnesi, citu (mākoņu) virzienu pagaidām nav, jo debess zila, zila. Priekšējās laivas ķīļūdenī šodien grūti noturēties, viļņi ļoti šūpina laivu. Spēks izrādās vēl ir un optimisms nekur nav zudis. Airēju sparīgi. Gasha laikam saguris. Neko gan nesaka, viss esot oki, bet mūsu laiva ik pa laikam atpaliek. Viļņi ir palieli. Brīžiem pat aizdomājies, ka varētu būt vēl savādāk... Viens vilnis šķeļas uz Venta laivas un tikai nedaudz pietrūkst lai kajaks būtu apgāzts (šeit panesās joki par Eestimosu apgriezienu, tādu lēnu, lēnu…). Citi viļņi gan jūrā nešķeļas. Ieturam pauzītes, ieēdam kādu batoniņu, maizīti. Un turpinām airēt. Pēc pailga laika parādās arī pirmie torņu gali no kontinenta celtnēm. Vienu [īsu] brīdi ir redzamas abu krastu līnijas, priekšā Latvija – kaut kur Roja, un aiz muguras – Roņu sala. Skats nemainīgs, diezgan ilgi. Pribambasi ik pa laikam nedaudz pamaina virzienu – sānu vējš mūs pūš uz Kolkas pusi. O, parādās kuģis. Un aizslīd garām aptuveni kilometra attālumā. Tur ir kuģu ceļš. Mēs esam pietiekami tālu no tā. Gaidām vilni. Atnāk iespaidīgas ūdens masas un izšūpina mūsu laivas... Viss stāsts lasāms augšminētajā piedzīvojumu lapā. Turpat (www.adventurerace.lv foto galerijā) skatāmas arī dažas fantastiskas bildes no šī pasākuma. Veiksmi vasaras ceļojumos!