Parīze - krīzes laikā

Krīzes laikam piemērots galamērķis (smējās vecāki) :) Parīzes apmeklējums notika 2009.gada aprīlī - īsti neatceros datumus, bet zinu, ka kopā ceļojums aizņēma 5 dienas un tas notika skolēnu pavasara brīvdienu laikā. Man tad vēl bija 18, gāju skolā :) Pēc tam, kad uzzināju, ka mana darba alga samazināta, nolēmu apciemot vienu no pilsētām, kas manā TOP3 pilsētu sarakstā bija pirmajā vietā - PARĪZE! Turklāt pats iemesls, kādēl tieši Francija, bija saistīta ar to, ka liku franču valodas eksāmenu, 12.klasi beidzot, un vēlējos gūt mazliet praksi. Kādreiz likās diezgan nereāli tikt uz tik pieprasītu tūristu galamērķi kā Parīze! Tad nu mana apņemšanās bija nobriedusi un nolēmu sākt meklēt internetā biļetes. Interneta vietne ryanair.com man bija jau pazīstama un mēs bijām uz TU, tādēļ viegli izdevās sameklēt krīzes laikam atbilstošas biļetes :) Ryanair[/b] bija ļoti pateicīgs gan ar biļešu cenām, gan ar pārsēšanās daudzumu - tātad lidojumi sekojoši: 1) Rīga-Glāzgova (7 Ls) 2) Glāzgova-Parīze (Beauvais lidosta) (5,00 EUR) Viss notika vienas dienas ietvaros un Glāzgovā nācās nogaidīt vien 4 stundas, kuru laikā izmantoju īpašo lidostas kafejnīcas piedāvājumu apēst 2 siltos ēdienus par 7,99 GBP! Man kā tipiskam puisim, kas nācis no laukiem, tas likās ārkārtīgi vilinoši! Tad nu ar pilnu vēderu devos uz izlidošanu un jau 20:00 biju Parīzes centrā. Jāatzīst, ka pati lidosta ir mini, taču tas atvieglo ceļošanu. Devos ar speciālo Ryanair autobusu uz centru, kas izmaksāja 13 EUR - tur sanāk kāda stunda ko braukt! Sēžot autobusā, dzirdot, kā franču kundzītes man priekšā čalo un ēd nezināmas izcelsmes maizītes ar sieru, kas dīvaini oda pēc tam visā autobusā, lūkojos visapkārt un pamanīju, ka Parīzes priekšpilsēta nebija diez ko vilinoša, taču, tuvojoties centram, pirmos iespaidus varēja gūt, redzot tālumā Eifeļa torni... tā jauki palika ap sirdi, jo tad pa īstam sapratu, ka nu esmu Parīzē! Tā kā bija jau vēls, devos meklēt cilvēku, kas mani izmitinātu šīs pāris naktis. Ar metro devos skatīties Triumfa arku un mazliet no Elizejas laukiem. Biju iedomājies, ka Elizejas lauki būs saistīti kaut kādā ziņā ar man pierastajiem laukiem, bet bija pretēji... Triumfa arka bija skaista, taču izdarīju tādu muļķību, ka neizgāju tai cauri un neiedomājos vēlēšanos, kas esot obligāti jāizdara - to uzzināju atgriežoties mājās! Elizejas laukos cilvēku drūzma bija ārkārtīgi milzīga, visapkārt dārgi veikali, mašīnu izstādes - arī es iegāju divās no tām! Man patika jaunie Peugeot :) Tajos varēja iesēsties un palūgt, lai nofotogrāfē - bezmaksas. Paskatījos vēl jaunos Mercedes, kas man nemaz tik kārdinoši nelikās - cenas uzreiz atbaidīja!!! Tātad metro maksā 1,60 EUR par braucienu. Metro shēma ir ārkārtīgi elementāra, kaut vai salīdzinot ar Londonas metro shēmu. Devos pie cilvēka, kas mani izmitinās. Kā šo cilvēku atradu? Labs jautājums. Internetā atklāju, ka pastāv saits, kur tādi kā es, kam netīk maksāt par viesnīcu, var atrast cilvēku attiecīgā vietā un palūgt naktsmājas - tas man bija izdevies labi! Protams, savs risks pastāv, bet es par to neuztraucos tobrīd. Cilvēks izrādījās ārkārtīgi pretimnākošs! Otrajā rītā dodos skatīt slavenās vietas Parīzē! Pirmo, ko apskatu - Luksemburgas dārzi - nu skaisti! Patika strūklaka, pie kuras salikti krēsli, lai baudītu skaisto laiku un skatu! Tālāk pa ceļam redzu Panteonu, visādas baznīcas, ledusskapi uz ielas utt. Nokļūstu centrā un pēc kartes meklēju Notre Dame! Veiksmīgi atrodu, nofočējos, iekšā negāju, jo notika āra dievkalpojums un tas bija tikmēr tūristiem nepieejams! Iespaidīga gotikas celtne - ļoti patika :) Luvra - nākamais gala mērķis. Tā kā bija pirmā mēneša svētdiena, ieeja ir par brīvu! Tur sastopu kādu jaunzēlandieti un palūdzu, lai mani safočē :) Kopā iegājām iekšā, viss patika - bija skaisti un kā visi pārējie gājām meklēt Monu Lizu jeb Džokondas gleznu! Tāda sīciņa beigās izrādījās... nu to arī dabūnam nofočēt! Tā kā pastāvēja laika limits, devos ātri prom, apmainoties ar koordinātām ar jaunzēlandieti - ja nu gadījumā es tur došos, man būs, kas mani izmitinās :) Tālāk mērķis Eifeļa tornis! Sāka gribēties ēst, apmeklēju vietējo Boulangerie, kur bija ļoti jauki ēdamie :) Paņemu lielāko un lētāko burgeru, "austiņu" un dodos tālāk! Marsa laukums turpat uz stūra vien sanāca! Un lūk, Eifelis stāv kā stāvējis! Laukumā pilns ar cilvēkiem, arī es nosēžos un sāku baudīt savu burgeru! Uzrakstu īsziņu kādai meitenei, lai sirds mierīga un dodos tuvāk pašam Eifelim! Tā kā nebija man līdzi neviens, palūdzu tuvākajam cilvēkam, lai mani nofočē - un tā arī mans ceļojums sākās :) Tas bija kāds amerikānis no Havaju salām, kas brīvo laiku pavadīja Kalifornijā un Floridas pludmalē, pilns ar mantām un visādām lietām! Sākām pļāpāt, nolēmām, ka jāizdzer kāda vīna pudele - tā kā bija svētdiena, protams, visi veikali ciet! "Est-ce que vous-savez ou nous pouvons acheter le vin aujourd'hui?"- jautājums kādai vietējai večiņai, kur dabūt vīnu - šī mūs nosūta uz restorānu, kur vīns maksāja 15 eiro! Tas bija lētākais, bet ārkārtīgi garšīgs. Tad nu ar pudeli rokās sēžam Eifeļa zālājā un baudam vīnu - pļāpājam, noskaidrojam, ka mums ir daudz kā kopīga... Pa to laiku kaut kādi kafijas aktīvisti mūs aicina sniegt interviju - to arī izdaram un turpinam sēdēt! Laiks bija apburošs! Gājām izsviest izdzerto vīna pudeli un tur priekšā zīme - NEKĀDI VĪNI ZĀLĀJĀ! Gardi nosmējāmies, taču izrādās, ka mans jaunais draugs ir palicis bez naktsmājām, tad nu piedāvāju palikt kopā ar mani pie svešinieka, ko pats nemaz nepazīstu! Svešinieks piekrīt! Pa to laiku jau pienācis vakars, staigājam pa Parīzes ielām un ieejam vietējā kafūzī! Man lūdzu alu un tā vairāk, bet viņam kaut kādu kokteili un picu! Pica bija atbaidoša - likās, ka no papīra -- turklāt kantaina! kafūzī aizsēžamies līdz tā slēgšanai un nu jau pāri pusnaktij - dodamies pie svešinieka palikt vēl divas naktis! Iekāpjam metro, saprotam, ka mums vēl jāpārsēžas, taču mūs dzen ārā no stacijas un saka, ka metro vairs nekursē!!! OPĀ!!! Mums vēl bija ļoti tāls ceļš braucams, protams, ar kājām negājām, iesēžamies vietējā nakts autobusā un jautājam pēc palīdzības! Neviens neko nezina, bet buss mūs aizved uz to pašu vietu, no kurienes braucam!!! Otrais OPĀ!!! Nezinu kādā veidā nonācām tuvāk tai vietai, kur mums vajadzēja būt! No turienes izlemjam paņemt taxi... Samaksājām tikai 8 EIRO un laimīgi esam galapunktā! nelaimīgi svešinieku modinam augšā, jo bija jau 3:00 pa nakti! Nu neko, kārtīgi izguļamies, dodamies abi ar jauniegūto draugu uz Monmartru! Skaista gan, tikai cerēju ieraudzīt vairāk māksliniecisko ieliņu utt. Apskatam Sv.Sirds baziliku, kas amerikānim bija milzīgs šoks, jo esot bijusi neticami skaista! Ieejam vietējā humpalā, nopērkam draugam siksnu, jo šis pa ceļam no ASV atstāja siksnu pie drošības kontroles, un domājam, ko darīt tālāk... laikam jau to pašu, ko vakar! Devāmies uz Eifeli! Paņēmām atkal vīnu - to pašu un laimīgi sēžam vakarā un baudam vīnu! Mums priekšā cilvēki spēlēja ģitāru - tātad dzīvā mūzika arī bija... viss bija vienkārši ideāli! Sagaidām, kad iedegsies Eifelis, kas notika diezgan drīz un dodamies uz vietējiem suvenīru veikaliņiem! Likās, ka cenas bik uzskrūvētas, tādēļ neko daudz nepirkām, sev kādu atslēgas breloku un amerikānis sev paņēma suvenīrus mājiniekiem :) Sakot ardievas tornītim, devāmies atpakaļ uz savām naktsmājām! Nākamajā rītā man reiss uz Glāzgovu, viņam vilciens uz Šveici! Kopā dodamies vienā metro - ar skumjām jāatvadas, jo laiks kopā pavadīts vislabākais! Pēdējie novēlējumi un esmu jau autobusā uz lidostu! Likās neticami, ka laiks tik ātri pagājis, bet nu Parīzei jārāda atvadu mājiens un hops uz mājām :) Glāzgovā nācās vienu nakti palikt, jo nākamajā dienā reiss uz Stokholmu-Skavstu! Glāzgovā jau biju bijis, tāpēc vieglāk bija orientēties - paliku jauniešu hostelī, kur satiku kārtējos amerikāņus - visu nakti nopļāpājām, dzērām alu, šie viskiju! Bija jauki! Nākamajā dienā reiss uz Stokholmu, kur bija paredzēts palikt vienu nakti, lai no rīta dotos uz Rīgu! Ielidoju vēlu, tādēļ zināju, kas jādara! Respektīvi jāmeklē laicīgi mīkstie krēsli, kur izgulēties! Tur jau viss bija pilns, taču viena vieta atradās - blakus man kaut kāda ķīniete ar dīvainu mutes apsēju sēž - laikam negribēja kaut kādas eiropiešu lipīgās zarazas saķert! Turklāt izrādījās, ka lidostā bija pilns ar latviešiem, kas gaidīja to pašu rīta reisu, ko es... mazliet muļķīgi likās, jo nejutos kā ārzemēs! Pienāk rīts, reiss pārpildīts, esmu Rīgā - lidostā satieku savas viesnīcas pastāvīgo viesi, kurš lido uz Romu! Jauki - Latvija ir maza :) Tātad atpakaļ tiku sekojoši: 3) Parīze-Glāzgova (0,01 EUR) 4) Glāzgova-Stokholma (0,01 GBP) 5) Stokholma-Rīga (21,00 Ls) (!!!) Beigās parēķiniet, ka nemaz tik daudz nevajag, lai ceļotu :) Noderīgas lietiņas: *metro pusnakts stundās pilns ar visādiem melnajiem frīkiem - sievietēm jāuzmanās *Parīzes burvība jābauda kopā ar vietējo vīnu, nevis ar citu reģionu vīniem - tā saka vietējie :) *visu var, ja labi grib :) *uzkāpšana Eifelī maksā dārgi, turklāt pilns ar cilvēkiem, kur rindas sasniedz vairākus simtus cilvēku - es personīgi negāju *Parīzei jāatvēl vairāk laika, jo tad var saprast, kāda ir tās vēsts :) *neuzticieties nevienam vietējam, īpaši, ja viņam ir savādāka ādas krāsa Parīze apmeklēta, franču valoda praktizēta maz, bet tomēr, mērķis izpildīts, skolas brīvlaiks beidzies - skola atpakaļ :) Pilsētu ir vērts apmeklēt īpaši tādiem, kas mīl romantiku, arhitektūru, piedzīvojumus! Tā man ir atstājusi ārkārtīgi labu iespaidu, noteikti iesaku visiem tur kādreiz nokļūt :)