Peru - Arequipa jeb kontrastu valsts

Pievienoju šo rakstu ceļojumu sadaļai, jo man šis joprojām šķiet kā ceļojums nevis kā pārvākšanās uz dzīvi. Peru ir viena no lielākajām valstīm D-Amerikā. Kaut arī tā tiek uzskatīta par trešo pasaules valsti, tomēr šobrīd tā ir vienīgā (ja nemaldos) valsts D-Amerikā ar ļoti pozitīvu IKP pieaugumu, kamēr pārējās pasaules valstis cīnās ar vispasaules krīzi. Peru ir ļoti kontrastaina valsts. Šeit var atrast gan lieliskas tropu pludmales, gan džungļus ar dzīvnieku un veģetācijas daudzveidību, gan vienu no sausākajiem tuksnešiem pasaulē. Peru galvaspilsēta ir Lima, kas ir 8 milj. iedzīvotāju liela. Mēs Limā sabijām tikai divas dienas un man tai laikā bija grūti radst kaut kādu iespaidu, kas nebūtu lielā pārbrauciena noguruma ietekmēts.Vienu varu teikt droši par Limu - gaiss manā skatījumā ir ļoti mitrs... šķiet savā viesnīcas istabiņā varējām cirvi pakārt gaisā. Divas dienas pavadījuši Limā, mēs turpinājām savu pārbraucienu uz mūsu galamērķi - Arekipu (Arequipa). Arekipa ir Peru otrā lielākā pilsēta. Tā ir aptuveni Rīgas lielumā ar ~1milj. iedzīvotāju. 2400m virs jūras līmeņa, trīs vulkānu ieskauta, tā atrodas Peru D, aptuveni 3 stundu braucienā no okeāna. Esot tik augstu virs jūras līmeņa, mums, kas nav pieraduši pie šādiem augstumiem, ir jābūt gataviem, ka varam saslimt ar augstuma slimību: slikta dūša, vemšana. Esmu dzirdējusi, ka šo kaiti var ļoti viegli izārstēt ar koka lapu tēju (tās pašas lapiņas, no kā gatavo kokaīnu). Man gan nav vēl nācies nogaršot, bet augstkalnu iedzivotāji gan tādas tējas izmanto bieži. Un ja domā doties uz Maču Pikču, tad tev koka lapas noteikti tiks piedāvātas. Arekipu bieži vien dēvē par La Cuidad Blanca jeb par balto pilsētu. Šis "niks" ir radies dēļ pērļbaltā vulkāniskā akmens, no kā celtas ir senākās ēkas un katedrāles pilsētā. Aizmirsu pieminēt, ka Arekipa atrodas pašā Misti vulkāna pakājē un tam pa labi un pa kreisi ir vēl divi vulkāni - Čačani un Piču piču. Manā skatījumā Arekipa ir ļoti skaista pilsēta, ar daudziem laukumiem jeb tā sauktajām plazām, kur katrai no tām ir sava baznīciņa. Pilsētā ir ļoti daudz senu , šauru ieliņu, kas saglabājušās no spāņu konkistadoru laikiem. Spāniskā arhitektūra ar arkām un Misti vulkāna klātbūtne, lai arī no kura pilsētas stūra tu skatītos, padara šo pilsētu gleznainu. Lieliskais klimats padara Arekipu vēl iekārojamāku. Šeit ļoti maz līst (līst tikai vasarā, kas stiepjas no decembra līdz februārim), bet kad līst, tad ar spēcīgām lietusgāzēm. Vietējie smejas: "Šodien atkal kārtējā garlaicīgi saulainā diena (ar+25)". Man gaišmatainai un zilacainai būtnei esot, ielās tiek pievērsta uzmanība uzreiz, jo es ļoti atšķiros no vairākuma cilvēku, ko var sastapt ielās. Lielākoties tie ir inku pēcteči: tumšmataini, apaļseju indiāņi, augumā zem 160cm. Protams, šeit ielās var redzēt arī spāņu pēctečus, kas ir garāki par indiāņiem un ādas krāsā gaišāki. Īstenībā šeit var ļoti labi just sabiedrības slāņu dažādumu. Blakus apdauzītām, ierūsējušām mazām mašīnītēm, ielās var redzēt pēdējo gadu izlaiduma Mersedesus. Un turpat netālu no pussbrukušām mājelītēm slejas lielas, skaistas, krāsainas villas. Kontrasti! Ne tikai krāsās, geogrāfiskajā dažādībā, bet arī sociāli. Satiksme bija viens no maniem lielākajiem šokiem. Visi šeit brauc, šķiet kā vēlas... nekādi likumi netiek ievēroti un luksoforu ar' šeit nav īpaši daudz. Man vietējie stāstīja, ka satiksme ir kļuvusi tik briesmīga tikai pēdējos gados, kad ir parādījušies tā saucamie Ticos jeb mazie, dzeltenie Daewoo takši (kas paltumā ir gandrīz uz pusi šaurāki par jebkuru Z-Amerikas auto: trijatā aizmugurē labi jāsaspiež dupšus, lai var sasēsties) un Combis jeb kaut kas līdzīgs Rīgas mikriņiem, tikai arī uz pusi šaurāki par tiem. Šie divi satiskmes dalībnieki neievēro nekādus likumus, stājas kur grib, kad grib un kā grib. Spiežas visur, kur vien var iespiesties. Braucot cauri kurstojumam bez luksofora, nevis apstājas un paskatās pa labi un pa kreisi, bet met ar gaismām un spiež uz taures, lai dzird, ka viņš tuvojas. Smieklīgi, bet kad pirmo reizi braucām uz Arekipā lielāko sporta komleksu, pie iebraukšanas teritorijā stāv zīme: "No tocar bocina" jeb "nepīkšķināt", jo pīkšķināšana šeit ir kā nelāgs ieradums: visi to dara, vajag vai nevajag. Ja ir doma braukt un apskatīt Peru, tad droši varu teikt, ka dārgākā brauciena daļa ir aviobiļete šurp, pārējais ir ļoti lēts. 3-zvaigžnu viesnīciņu Limā var dabūt par 45$ diennaktī (domāju Arekipā vēl lētāk), takši arī ir ļoti lēti un vairāk nekā saprašanas. Arekipā no viena pilsētas gala līdz otram var aizbrauk par 5 solēm, kas varētu būt līdzvērtīgas 80 santīmiem. Ēdiens.... tas ir ne tikai lēts, bet arī viena no galvenajām lietām, kas pievilina tūristus. Peru ir izslavēta ar savas virtuves gardumu un daudzveidību. Seviče ir viena no tām lietām, ko tev noteikti vajag nogaršot, ja esi Peru! Iemīlēsi! Nezinu gan īsti, cik šeit maksā viesnīcas, bet labu apmēbelētu dzīvokli, apsargātā augstākās klases rajoniņā var noīrēt par 350$/mēn. ASV dolāram šeit ir ļoti liela nozīme. Lielākoties norēķināšanās nekustamā īpašuma tirgū un auto tirgū ir ASV dolāros. Labākajās darba vietās starptautiskās kompānijās arī algas tiek izmaksātas ASV dolāros. Kopumā varu teikt, ka Peru ir tūristu iemīļota vieta. Pamatā t.s., "backpackers" ir to ļoti iecienījuši lētuma un pārgājienu dēļ. Tam ir savs iemesls - Maču pikču, Kolkas kanjons, Naska līnijas, džungļi, sandbordings, Titikaka ezers... tās visas ir vietas, kurp jādodas ar mugursomā sapakotām tikai visnepieciešamākajām lietiņām. Tā ka piedzīvojumu meklētāji - uz priekšu! Nenožēlosiet! Lieliskas atmiņas par ceļā satiktajiem jaukajiem cilvēkiem un bildes ar elpuaizraujošiem skatiem būs labākais ieguvums šai piedzīvojumā! Bienvenidos a Peru! P.S. Esot Arekipā, noteikti vajag iegūt Arekipas pasi. Arekipas iedzīvotāji ir labi zināmi Peru ar savu vēlmi būt autonomiem un veidot savu Arekipas valsti. Tāpēc noteikti ir savrīgi iegūt tās pasi. :) Peru ir daudz joki par Arekipas iedzīvotājiem dēl šī patriotisma.