Oktoberfest!

Katru gadu Septembrii muusu pusee notiek interesanta padariisana-Oktoberfest! Mazs, kluss Mt. Angel ciematins peeksni burtiski uzspraagst-pilns ar tirgotaajiem, dancotaajiem, dzeeraajiem un eedaajiem. Sajaa nedeelas nogalee Mt. Angel paarveesas par Vaacu ciematinu-ar visaam no taa izrietosajaam sekaam: viiriem zalaas zekbiksees, caalu deju, dazaadaam desaam un aliniem un ciisinsunu saciiksteem. Un tas noziimee, ka muusu trakaa gimeniite nepalaidiis tadas izpriecas garaam!! Un taa,peec masiinas noparkosanas taalaa ciematina nostuurii mees, kopaa ar barinu citu Oktoberfest trallinaataaju tikaam ieseedinaati traktoraa, kas muus aizkratiija liidz pasam ciematina centram. Mani puikas bija sajuusmaa-kas par varenu braucienu!! Ciematina viduu mees atradaam lielo vaacisko pulksteni, izrotaatu ar aaboliem un vaarpaam-un ar Bavaarijas karti. Visapkaart mazaas ielinas bija pilnas ar tirgotaajiem. Dazaadas desinas,ceptas turpat uz vietas, dazaadas sinepes un piedevas padariija gaisu tik garsiigi smarziigu, ka visas dieetas domas izkuupeeja uz vietas! Un taa, jau ar desinaam rokaas mees vareejaam izpeetiit paareejos tirgotaajus-nopietnaakos, ar metaaldarbiem un kokgriezumiem un ne tik nopietnos (bet populaaraakos) ar caalu cepureem. Taapat kaa vairaakums citu Oktoberfest viesu, mees driizumaa atradaamies uz vienas no lielaakajaam ielaam, kur visu dienu notika dejosana, dziedaasana un orkestra speeleesana. Nu feini! Ielas malaa bija iekaartoti seezamie, otraa ielas pusee jaukaa pavilionaa speeleeja orkestris. "Rozamunde" un daudzi citi Latviski liidzi-dziedami slaageri tika speeleeti visu dienu. Deju grupas dejoja interesantas vaacu dejas ar bucosanos un zem brunciem luureesanu-hmmm.. tie neraatnie vaaciesi.. Un,protams, caalu deja kuraa kikinaadami piedaliijaas arii skatiitaaji-jauns vai vecs! Nedaudz taalaak,parkaa bija iekaartota beernu izpriecu vieta-ar piepuusamaam kaapalaajamaam maajinaam un trampliiniem. Taa kaa rindas uz siim izpriecaam bija milziigas, mees izleemaam izpeetiit nelielo maajdziivnieku izstaadi, kur sajuusminaatie puikas vareeja paglaudiit puukainu chinchillu un skaistu, sarkan-bruunu, draudziigu zirgu. Vieniigaa lieta, kas vareeja izdabuut manus puikas no caaliem kuri knaabaaja viniem pirkstus,bija Ciisinsunu Saciikstes! Un taa, katru Oktoberfest notiek Taksu saciikstes, kuraas piedalaas vairaaki desmiti "sportistu". Sii padariisana, izraadaas, ir visai nopietna! Mazie, sajuusminaatie taksiisi saak saciikstes starta kastee. Tad kastes vaaks tiek pacelts un sportisti leekso cik vien atri vinu mazaas kaajeles nes uz otru trases galu, kur vinus gaida vinu saimnieki ar rotalietaam un uzmundrinaajumiem! Protams, sis diivainais pasaakums ir loti populaars -taa kaa skatiitaaju ir daudz! Uzvareetaajs sanem godpilno Top Dog nosaukumu un balvas. Kopumaa, vesela nedeelas nogale Mt. Angel tiek pavadiita vaacu stilaa. Ikviens var atrast ko piemeerotu-no maziem beerniem,liidz alinu dzerosiem lieliem viiriem! Vairaak informaacijas var atrast: http://www.oktoberfest.org/