Mazs piedzivojums Maltā

Pirms došānās uz Maltu centos izdibināt no paziņām, draugiem, arī no šeit portālā esošajiem Maltas aprakstītājiem, kas tad un ka tai Maltā ir. Ja godīgi, tad neviens man neko tā arī konkrēti pastāstīt nevarēja un laikam arī es nebūšu visaptverošs, un daudzko pastāstīt nevarēšu, jo laiks, lai apskatītu šo zemi man bija gaužām īss. Laikam jau jāsāk ar to, ka katrs no mums ir redzējis filmas, kuru darbība notiek kādā no ziemeļāfrikas pilsētām, vai tā būtu Kasablanka, vai Kaira, vai kāda cita. Tāpat katrs no mums spēj iedomāties kāda izskatās Rīga. Tad nu salieciet to visu kopā.... ziemeļāfrikas pilsētu (vairāk gan to, kas atrodas pie Vidusjuras) arhitektūru un Rīgas uzbūvi, un jums būs skaidrs, kas ir Malta. Vienīgi jāpiebilst, ka Maltā nav nekā arābiska. Maltas lielākās salas platākā vieta ir ap 27 km, bet šaurākā ap 13 km (jāpiezīmē vai pareizāk sakot jāatgādina, ka Malta sastāv no 3 lielākām salām un vairākām pavisam maziņām). Nākamais kas būtu jāpasaka, ka pilsētu uzbūve fascinē. Ne robežu ne kādu citu īpašu pāreju. Tāpēc jau arī pieminēju Rīgu kā salīdzinājumu. Mūsu izpratnē Vecrīga, Zolitūde, Jugla, Iļguciems, Ziepniekalns utt., ir dažādi pilsētas rajoni. Maltas izpratnē - dažādas pilsētas. Skaista dienvidnieciska arhitektūra, fantastiski pilsētu nocietinājumi, grandiozas senas celtnes. Ja kāds saka, ka Maltu var apskatīt un iepazīt pāris stundu laikā, tie būs klaji meli. To nav iespējams izdarīt pat nedēļas laikā (protams, ja nu vienīgi jūsu interese nesaistās ar dikdienību pludmalē un vakaru pavadīšanu bārā). Ieteiktu noteikti apskatīt Valetu un Mdinu, bet bez pašdarbības. Bez gida tur vienkārši neiztikt, jo ēkas ir viena otrai līdzīgas un neko, nezinot to vēsturi, Jums neizteiks. Otra lieta, ko neiesaku - nemēģiniet īrēt mašīnu, iemesls: braukšana pretējā virzienā, elementāra apmaldīšanās, pilnīgi lieka laika tērēšana un nervu bojāšana, pilnīgi neizprotami ceļu satiksmes noteikumi. Runājot par cenām - ne dārgi, ne lēti. Vinnējuši būs tie, kam viesnīcas cenā ietilpst pilna ēdināšana. Paēst pusdienas vai vakariņas ar pinti alus un kafiju vidēji varētu izmaksāt no 16 līdz 20 latiem, savukārt iedrinkot alu nemaz nav tik dārgi, mūsu naudiņā aptuveni sākot no 90 santīmiem par pinti, dārgāk par 2 latiem alus nemaksās. Visai lēts ir arī vīns. Tā kā šajā ziņā uztraukumu un pārsteigumu nebija.Suvenīri gan visai padārgi un tā īpaši jau arī nebija ko iegādāties, bet šajā ziņā katram nu sava gaume. Cik nu sanāca uzmest acis apģērbam, tad nu ziniet, ka apģērbt sevi var no matu galiem līdz papēžiem par kopējo summu ne vairāk kā 30 latiņi, tā kā šajā ziņā Malta lutina. Citu starpā arī viesnīcas tur nav nemaz tik sūri dārgas, vidēji ap 100 dolāri par numuriņu. Ja nu kādam tas šķiet dārgi, neaizmirstiet, ka runa nav par to Maltu, kas atrodas tepat Latvijā, bet gan par vietu, kas ir ap 2500 km no Rīgas. Rezumē: iesaku Maltu apmeklēt tiem, kas grib izbaudīt eksotisku, neparstu un skaistu vidi, redzēt smaidošus dzīvespriecīgus cilvēkus vismaz nedēļas garumā. Ieteikums: Neesiet piepes un netupiet pludmalē, bet izbaudiet visas iespējamās tūrisma ekstras gan uz sauszemes, gan uz ūdens.