Philly cheesesteak

Fildelfijas siera steiks, khmm..., tieshi taa. Ar to visvairaak man atminjaa ir palikusi shii ASV pilseeta. Bet par to mazliet veelaak. Bet staasts jaasaak ar citu ievadu, proti, shi (2009) gada vasaraa sanaaca meenesi paceljot, padzivot pa Z- Ameriku, ietverot ASV un Kanaadu. 3 dienas atveeleeju arii shai pilseetai. Lai ari shi bija viena no peedeejaam vietaam ko apmekleeju, noleemu par to uzrakstiit kaa pirmo no iespejamaas rakstu seerijas... Filadelfijaa ierados veelaa 5dienas vakaraa no Washington DC. Sheit jaatzime, ka biju izvelejies Greyhound autobusu firmu, kas rezultataa mani mazliet pieshnjaaca. Autobusu no DC kadas 2 reizes atcela, kaa rezultaataa naacaas 4 stundas niikt Greyhound autoostaa kopaa ar kaadiem 50 melnaas adas kraasas cilveekiem. Bija feini aprunaaties ar kaadu gjimeni, kura dodas arii uz Philly. Protams, izmantoju iespeeju un iegusta nelielu info par labakajiem pilsetas apskates objektiem. Lai kaa ari tur butu pec kada 2, 3 stundu brauciena veelaa vakara stundaa nonaaku ASV dzimshanas pilseetaa (driikst jau ta saukt, jo sheit tika parakstita dekleracija). Naktsmajas jau biju sarunaajis pie kaadas studentes Meghan no CouchSurfing. Tur pat pie autoostas arii tiekamies. Apsveicinamies un jau sezhamies metro, lai nobrauktu kadas 5. metro pieturas un dotos jau iekaartoties vinjas maajaas. Pirmais jau parsteigums sagaidija Meganas majoklis. Izraadaas vinja dzivo kopa ar veel kadiem 3iem studentiem, divstavigaa rindu maajaa. Man tiek ieradita gulta lielajaa istabaa, tieshi pie aardurviim. Taa kaa katru vakaru vareju ar vienu ausi noklausiities ielu sarunaas. Atgriezhoties pie taa 5dienas vakara jaasaka, tas izveersaas tiri feins. Saakuma mazliet pacepaam bbq turpat majas pagalmaa. Kadaa 10 studentu kompanija tiek patereets vietejas izcelsmes alus un klasiski amerikaanju joki. o jaa divas lietas vinjiem ir labas tas ir bbq un joki. Par alu gan nav tie labaakie vardi sakaami. Tie tirgus flagmanji fosters, miller, budlight utt, kaut kaa man neiet pie sirds. Ir protams arii labi ali, kas naak no mazaam alus dariitavaam, tie ir ok, bet kopumaa pashvakri (uj kaads zhargons). Tad jau patieshaam vecajaa kontinetaa ir atrodami labaaki izstradajumi, ko nevar teikt laikam par viskiju. Tas laikam ir mans subjektivais viedoklis, bet canadien un bourbon man tiik labaak. Atkal sanaaca atkaape. Tad protams ap pusnakti neizpaliek doshanaas uz kadu vieteejo krogu. Tas gan bija raibs. Kadus 3 blokus attaluma baars ar diezgan plashu alus izveli, ari no Eiropas. Divaini, ka vienmer gandriiz jaaraada savs ID lai tiktu pie kaadas glaazes alus. Atceros, ka Chikaagaa man kaadas 10 min vajadzeeja pieraadiit ka man ir tie 24 gadi, jo re taadas LV tiesibas diezvai katrs buus redzeejis. Pirmais Filadelfijas vakars tiek nosleegts sameraa veiksmigi, jo ar smaidu sejaa un apinju dzerienu vederaa varu veiksmigi doties pie miera. Nakamajaa dienaa uzsaaku Filadelfijas izpeeti. Protams, ieprieksheejaa vakara noskaidroju galvenos apskates objektus. Izkapju ratsnama metro pietura un pa taisno dodos uz informacijas centru. piekopju jau vairaaku braucienu izstraadaatu taktiku, proti, pieteloju stulbu turistu, kas grib kaut ko redzeet. Parasti tas ataisnojas, shajaa gadiijumaa tieku pie n-tajaam karteem, muzeja biljeteem utt. Peec nelielas izpeetes saakas pargajiens. Gajienu iesaaku ar Love Park apskati ieksh JFK plaza. Taa ir paliela strutlaka ar blakus novietotu Love embleemu. Nu jaa smaidu izraisa, kaa ntie turisti ar milestibu pilnu smaidu megjina dabuut kadu labu bildi. Protams, laika man ir diezgan taapeec bez steigas appedu turpat uz stura nopirkto chiken wrap pa kadiem 4 dolariem. Karsts jau nepajokam, taapeec mekleeju kadu vietu kur uz kaadu laicinju nosnausties. Beidzot atrodu kaadu paenu un novilcis kurpes turpat atplistu. Pec kadas laika secinu, ka esmu kaadaa bezpajumtnieku kompaanijaa. Apkaart gulj veel kaadi biedri. A kas man... es vinjiem netrauceju un vinji man ne. ar vienu aci skatos kaa kads Boba Marlija lidzinieks speelee shahu ar dailju meichu. Vairaak jau joka peec laikam. Ar otru aci uzmetu skatienu kaadam dzhentelmenim, kas izpilda jogas panjemienu. Njaa... divaini, ka taada Livu laukuma izmera apgabaa sastopami tik daudz dazhadi cilveeki. Tas patieshaam paarsteidz. Ta pietiek slaistities un dodos apskatiit Rokiju. tieshi taa Rokiju. pirms brauciena par Filadelfiju zinaju divas lietas- proti, tur tika parakstita neatkariibas deklaraaciju un tur arii Rokijs treneejaas ciinjai pret Apollo. Ejot pa galveno aveeniju iespejams apskatiit dazhadus muzejus, strutlakas, debeskraapju kolekciju un ari dazhadu valstu karogus. Uz stabiem pliivo tie. Pa gabalu redzu Igauniju un Lietuvu, bet Latvijas karogs kaut kaa neredzaas. Pashaa avenijas galaa redzams jau maakslas muzejs. Un she ku re, arii Lv karogs stalti pliivo. tieshi pie muzeja un Rokija. Oh, patriotisms uzsitas. Taalaak apskatu sho pashu Rokija statuju. Kaads buudiigs virietis par simbolisku samaksu nofotograafees pie statujas. Protams atsakos, man ipashi neinteresee shada veida naudas teereshana. Taalaak jau megjinu pievareetu Rokija kaapnes. 72 pakapienus pievaru ar raitu soli, galaa uzmetu cilpu un ar paceltaam rokaam veeroju Filadelfijas ainavu. Uhh, yeah... izskan saucieni. Amerikaa ir jau teika izveidojusies, proti, ja tu uzskrien pa Rokija kaapneem un pacel rokas, tad esi apgarots un speeciigs kaa Rokijs... Te nav vaardu pat... Pie trepeem kaads negjeris paardo Rocky t kreklus un uz sava boom box atskanjo dziesmas no pirmaas Rokija filmas. Patieshaam feini... Labi tinos prom no shiis iestaades un dodos uz centra virzienu. Pa celjam ieskrienu dazhaados muuzikas veikalos. Taa jau arii vesela proceduura. Nereti kaados pagrabos iekaartoti vinila plashu veikali, kur pieejams leerums dazhaadu plashu. Paarsvaraa hiphop un rap. Kads baars puishu kaa no Run-dmc klausaas jaunaakos ierakstus pa visu zaali. Ta vinjiem pie vienas vietas, kas tev patiik kas nee. Parmiju dazhus vaardus ar pardeveju. man interesee beastie boys... man atbild sure... here you are. Nja visa diskografija. Nolemju tikai paklausities, tachu nestiepshu tas plates pa pilsetu. Blakus ari daudz citu dazhadu veikalu. Kur var iepirkt preces saakot no letiem suveniiriem liidz 20 Gb ipod utt. Shopings man nesaista. Mazliet pamaldoties pa pilseetu galu gaalaa nonaaku piee shis eekas, kur tika pasludinata ASV neatkariiba. Nav ko tur iisti teikt. Redzeju to zvanu, ko iezvanija pec ASV neatkaribas pasludinashanas. Pashaa maajas iekshaa negaaju, baigaas rindas. Pie tam visur jaiet baigaas droshibas paarbaudes, kas ja 4 reizes dienaa jaaizpilda, kljuust jau apniciigas. Nolemju dienu beigt un atgriezties nosacitajaas maajaas. Vakara sagaidu Meganu. Aprunaajamies par dienas aktualitaateem un nolemjam, ka jaaiet kaut kas uzzeest. Un tad man tiek uzdots jautajums- "have you tryed cheesesteak"... khmm... koa? Labi ejam. Peec 4 blokiem nonaakam pie Pat's king of Cheese steak (http://en.wikipedia.org/wiki/Pat%27s_King_of_Steaks). Uzticos Meganai, jo pasutishana arii ir diezgan pinjeriiga. Jasaka isi un skaidri ko velies, jo rinda negaidiis, kameer tu domaasi. Shis siera steiks izmaksaaja 9 dolaarus. Nav maz, bet... bet... Tas bija nezheeliigs. Apcepts galjas steika gabalinji un pari izkusis chedaras siers. Ouh... labraat te seezhot Lv apeest kaadu no tiem. Veelaak atgriezhoties Lv papetiju sho estuvi, ka izradaas sheit steiku njemushi sen. John McCain, Larry King, Nsync ari prezidents Obama. Njaa isteniibaa legjendaara vieta. Peec shi mega steika apeshanas, izstaigaajam tuvaakos kvartaalus. Italju rajonu. Seko teksts "a jaa te Rokijs filmaa pirka sieru utt". Buutiibaa daudzas vietas jau patieshaam redzeetas ne tikai Rokija filmaa. Sarunu turpinam par dazhaadaam jau nopietnaakaam lietam. Uzdodu klasiskos jautajumus par 9/11, Obamas virzito politiku. Saruna ieilgst lidz kadiem 3iem nakti, pie kartejaas alus glaazes. Naktii liist, gruuti aizmigt... Pienaak peedeeja diena filadelfijaa. Uh... jau no riita atvados no Meganas. Apskaavieni, laba celja veeja veelejumi. Patieshaam labs hosts bija. Kartejo reizi parliecinos par CS efektivitati un feinumu. Visas shiis ieteiktas apskates vietas un nelielie gida pakalpojumi notiekti nav iegusutami turisma firmaas. Ar metro dodos uz to pashu Greyhound autobusu pieturu. Noperku autobusa biljeti uz NYC. Taakaa veel laiks ir ar rezervi, tad to izmantoju pilsetas apskatei. protams, daudzas centra vietas jau redzeetas, bet tomeer, var vienmeer atrast interesantas apskates objektus. piemeeram china town. Uh... netira un ar taadu aromaatu (driizaak jau smaku). Visi uzraksti kjiiniski. Pardod dazhaadas interesantas manatas. Katraa pilseetaa megjinaju apskatiit china town. Tad iegriezos tirdzinjaa, kur Meghan straadaaja. Tur ir sastopjami gan Italju stendi ar feiniem sieriem, gan ari citu valstu edieni utt. Taa kaa araa veljoprojaam svelme nolemju pamieloties ar augljiem. uz ielas noperku auglju komplektu pa 3 dolaariem, kuraa ietilpst svaigas zemenes, melones, vinogas utt. Patieshaam atsvaidzinoshi. Iepeerku kaadu suveniiru un jau tuvojos "iemiljotajai" GreyHound stacijai. Pie perona pienaak autobus ar New York city baneru. Somu iemetu bagazhas nodalijuma un rapjos iekshaa, lai dotos uz Njujorku... bet par to kaadaa citaa rakstaa Ko gan teikt par sho pilseetu. Isti nezinu. Kaa pashi amerikanji saka, shi pilseeta ir ASV shupulis, kuraa virsmo veestures notikumi. Nezinu kaa ir ar to veesturi, bet zinu kaa ir ar to tagadni. Taa ir pilseeta, kur var sastap Rokiju un apeest labakos cheesesteak pasaulee. pie tam uz ielaam kaa jau Ameerikaa var satikt ljoti dazhadus un interesantus cilveekus, kas celjojumu padara daudz koshaku. Vai shaja pilseetaa veerts atgriezties... khmm... gan jau, kaut vai lai satiktu nesen ieguutus draugus un notiesaatu kadu siera steiku...