Daži fakti, kas varētu interesēt pirms došanās uz Ēģipti

Gribu padalīties nevis par iespaidiem, bet gan ar informāciju, ko pats vēlējos uzzināt par Ēģipti pirms devos uz šo valsti. Pirms ziemassvētkiem atgriezos no Šarmas un esmu šo to novērojis. Viesnīcu “formula” ir vienkārša: katalogos doto * skaits – viena * = reālais viesnīcas * skaits. Ja vien neesat plānojuši visu laiku pavadīt viesnīcā, “all inclusive” jums nebūs nepieciešams. Ar brokastīm un vakariņām (drīzāk jau pusdienām) būs pilnīgi pietiekoši. Ja esat aktīvas nakts dzīves piekritēji, ieteicamāk būtu izvēlēties viesnīcu Naama bay, jo tieši tur ir pilns ar naktsklubiem. Ja nē, tad viesnīca, kas atradīsies starp Old Sharm (vecais tirgus) un Naama bay būs vispraktiskākā, jo no turienes uz abām pusēm var aizbraukt ar taxi tikai par 15 viņu naudiņām. Ja izvēlēsieties dzīvot pie lidostas vai pat vēl vairāk uz ziemeļiem, tad jārēķinās ar diezgan paprāviem ceļa izdevumiem, lai nokļūtu uz centru vai tirgu (autobusi gan kursē, bet to kustības grafiks nav tas ērtākais). Tā kā cenu starpība starp viesnīcām, kas atrodas jūras krastā, un tām, kas atrodas dziļāk iekšzemē, ir salīdzinoši niecīga (katru dienu tač’ uz Ēģipti nebraucat), būtu saprātīgāk izvēlēties pirmās, jo tām ir savas privātās pludmales, kur varat būt bez raizēm par savām atstātajām mantām (kaut gan, ja esat peldkostīmā, tad pārējais tur ir uz vietas). Ir pieejamas arī publiskās pludmales, uz kurām no attālākām viesnīcām tiek organizēti autobusi (par tām gan neko nezinu). Norēķini pie viņiem notiek USD EUR un EGP (Ēģiptes mārciņa). Lai atvieglotu rēķinu, var pieņemt, ka 1 EGP ir 0,10 LVL (patiesība iznāk ap 0,09). Ja nepērkat neko lielu, tad saprātīgāk norēķināties mārciņās (vieglāk kaulēties). Pie lielākām summām tas vairs nav tik būtiski. Viņi rēķina vienkārši: 1 USD = 6 EGP. Salīdzinot ar Latvijas cenām, viņu cenas liksies normālas. Es pirku: zemenes 1kg 5-8 EGP(safasētas gan, tāpēc nav garantijas vai tur bija 1kg); mango 1kg 30 EGP (dārgi, bet ar pie mums nopērkamiem nevarot ne salīdzināt); ūdens negāzēts 1,5l 1,50 EGP; gāzēts 1,5l 10 EGP!; sulas 1l 4-12 EGP; mandarīni pieejami par burvīgu smaidu kā bonuss pie jūsu pirkuma (meitenēm gan tikai). Ar to pietika lai iztiktu starp brokastīm un vakariņām. Ja braucat kādā pavēlākā ekskursijā un dikti gribas ēst, tad tankos (solīdākos gan) iespējams nopirkt hotdogus un sviestmaizes ar sieru, desu, tunci u.t.t. pa 35-... EGP. Benzīns tur maksā 1 EGP :) un dīzelis 0,60 EGP :):), bet tas jums nebūs vajadzīgs. Nevajadzētu aizrauties ar pirkumiem viesnīcās – dārgi! Vislētāk ir vecajā tirgū (Old Sharm). Ja ir studentu apliecība, noteikti paņemiet (arī vecas un sen beigušās neISIC, man izdevās izmantot 4 gadus izbeigušos LU apliecību, vajag tikai pabakstīt ar pirkstu tur, kur rakstīts “Unifersity of Latvia student’s card”). Ēģiptes nacionālajā muzejā ieejas biļete pie mūmijām (parasti nav iekļauts ekskursijas cenā) ir 70 EGP (studentiem 35). Alkohols pieejam 24 stundas pēc ielidošanas (pārējā laikā tikai vietējais alus, vīns un briesmīga “krutka”, kas saucas “John Walker” (nevis Johnnie)). Šādi veikali ir ar uguni meklējami. Līdz var ņemt (no Latvijas) 2l uz dvēseli. Viesnīcās dārgi: vietējā vīna pudele ap 104 EGP, vietējā pudele alus ap 26 EGP. Ir dzirdētas dažādas pasaciņas par laika apstākļiem. Decembrī gaisa temperatūra dienā parasti ap 24, bet bija dienas, kad tā nepārsniedza 21. Aukstākais mēnesis ir janvāris, tā kā spriediet paši cik sasalīgi esat. Kairā ir nedaudz aukstāks (vajadzēja džemperi). Mozus kalnā – dubaks (bija mīnusos). Ūdens temperatūra gan zem 24 nebija. Saule no 6:30 – 16:30. Tika jau gūtas vēl dažādas atziņas, bet ātrumā nenāk galvā. Ja nepieciešams, varu padalīties. :)