Ungārija -vīnu zeme

Pagājušā nedēļā atgriezos no Ungārijas ceļojuma, tapēc atmiņas vēl diezgan svaigas un bilžu rādīšana vēl turpinās... Sākās viss 26. augustā rītā, kad 6.00 no rīta atstājām mūsu dzimto pilsētiņu Rīgu. Neliels pārsteigums bija tas, ka grupas vadītāja pievienosies mums tikai aiz Polijas robežas, tapēc līdz tam laikam braucām kā tādā plašplūsmā neko nezinot kas mūs vēl sagaida. Protams, tajā laikā bija garlaicīgi, bet gan jau pārdzīvojām. Tā nu nākamās dienas pusdienas laikā jau bijām pāri Ungārijas robežai un pie mūsu pirmā apskates objekta- alām, kas stiepās 25 km garumā, lai gan kā ekskursijās tās izstaigā 1 km garumā, bet ar to pietika, lai iegūtu iespaidus, cik dažas lietas, kuras neveido cilvēka rokas var būt skaistas. Tas nav aprakstāms un vārdos izsakāms, tas vienkārši ir jaredz un jāizbauda. Nākamā mūsu pietura bija Egera - neliela pilsētiņa ar ļoti daudz vīna pagrabiem un arī skaistu vecpilsētas daļu. Kā pirmo lietu mēs protams degustējām vīnu un ēdām viņu nacionālo gujašs (gulašs) zupu. Vīna degustācijā mēs bijām jau atzītā vīndara vīnu pagrabā un kopā nodegustējām 5 vīnus. Protams, kas garšoja visvairāk tos arī nopirkām :) Nākamā dienā sekoja ekskursija pa Egeras vecpilsētas daļu- žēl lija lietus, bet tāpat varēja izbaudīt šo senatnīgo pilsētas daļu- Minaretu baznīcu, cietoksni, grieķu baziliku. Jāsaka, ka baznīcas viennozīmi ir skaistas un acis var papriecēt. Bet vakarā jau devāmies uz Budapeštu, kur apskatījām pilsētu. Vietējais gids varēja izstāstīt par katru karaļa statuju, kas bija viņu brīvības laukumā. Pilsēta pate arī jauka, ko pilnībā izbaudījām arī brīvajā dienā - pabraucot gan ar viņu metro, apmeklējot zoodārzu (dzīvnieku vairāk nekā mūsējā), pastaigājoties vienkārši pa pašu centru, apmeklējot nedaudz tirgu, jāsaka, ka skaistāks nekā mūsejais centrāltirgus :) laika nesanāca izbaudīt termālos ūdens baseinus pašā centrā, kuri diemžēl ir arī padārgi, kas arī attiecas uz visiem viņu suvenīriem. Bet vislabāk Budapešta izskatās naktī it sevišķi, ja ir iespēja izbraukt ar kuģīti, tad vienozīmīgi tas jādara naktī, jo visas vēsturiskās celtnes ir izgaismotas un naktī skats ir fantastisks un vēl malkojot šampanieti un klausieties Štrausa mūziku, ko vēl piebilst, fotoaparātos iemūžinātais no tā visa ir niecīga daļiņa, lai atcerētos, ka tur bijām. Un vīni kā ta protams bez vīna degustācijas Budapeštā- Budafokas vīna pagrabos - zacene ir, vīni arī (pietam garšīgi) un vēl vietējais muzikants ir samācīts spēlēt latviešu dziesmas...Un ja vēl ekskiusija paredz braucienu uz zirga šovu, kur, protams, atkal vīni un garšīgas vakariņas izbadējušiem eksursantiem un zirgu priekšnesumi... Tā kā, ja jums ir iespēja brauciet, tas ir to vērts.