kontrastu zeme

Tikko (pirms pāris dienām) atgriezāmies no sava kāzu ceļojuma Ēģiptē - iespaidu un piedzīvojumu bezgala daudz. Tur viss ir patiešām interesants un neparasts, bet es gan neteiktu, ka viss ir arī patīkams un jauks. Tie kontrasti nav salīdzināmi - gan salīdzinot ar mūsu zemi un paražām, gan arī turpat iekšienē... Ar vienu vārdu sakot, dzīvojām mēs Šarm-el-Šeihā, "Domina Travel" kūrorta pilsētiņā. Ceļojuma laikā paguvām gan aplūkot fantastiskos koraļļus un zivis, gan pabūt Kairā - aplūkot mūmijas Kairas muzejā un piramīdas turpat pilsētas tuvumā. Izbaudījām arī safari braucienu pa tuksnesi un pusotru stundu garu ceļu uz kamieļiem par klinšainu, stāvu jūras krastu (no tā man, pardon, pēcpuse vēl krietni ilgi sāpēja... :) ). Pats ceļojums kopumā patiešām bija fantastisks, vienīgais, ko vēl varu piebilst: - Kaira ir drausmīgi netīra, noplukusi un "nedacelta" pilsēta; - ēģiptiešu lēnīgums un spēja imitēt darbu ir vienkārši nepanesama mūsu platuma grādos dzīvojošajiem (pirmās dienas domāju, ka vienkārši sajukšu prātā, pusstundu gaidīdama, kad man restorānā beidzot atnesīs čeku par pusdienām...); - piramīdas - protams, ir vērts redzēt, bet dzīvē tas iespaids nav nemaz tik grandiozs... Un visbeidzot - tie beduīnu bērni, kas netīrām mutēm un noplīsušā apģērbā no baltajiem cilvēkiem diedelē ēdienu, nemaz nedzīvo badā (paši vietējie gidi stāstīja). Viņu vecākiem pieder mājas un dzīvokļi pilsētā un arī simtiem kamieļu, kas paši par sevi ir bagātība. Un viņi paši arī dzīvo pilsētās, bet uz tām noplukušajām teltīm tuksneša oāzēs brauc uz darbu - tūristus izklaidēt... Tas tā - zināšanai, ja nu izlemjat braukt. :))