Brauciens uz Stokholmu ar sviestmaizēm somā

Šoreiz rakstu, lai padalītos par iespējām ietaupīt naudiņu, tai pat laikā neekonomējot uz iespaidiem un apmeklēto vietu skaita. Gan jau daudzi zina, ka pēdējā laikā Ryanair piedāvā gana lētus lidojumus uz Stokholmu - pa 1 LVL vai nedaudz vairāk. Ja izdodas noķert šo piedāvājumu, nešaubieties - tas ir tā vērts. Mēs devāmies uz Stokholmu nedēļas nogalē, tur pavadot kopā 3 dienas. Biļetes izmaksāja kopā 4 Ls (jo braucu kopā ar meitu). Ryanair, kaut arī lēto lidojumu operators, nebūt nav sliktāks par citiem, ar ko nācies lidot. Un biļešu cena attaisno sevi :) Ielidojot Skavstas lidostā, meklējām Ryanair autobusu stendu (fly&ride), kur tajā brīdī bija lielisks piedāvājums - divām personām līdz Stokholmai un atpakaļ autobusa biļete maksāja 10 EUR... Kāpēc gan pirkt vietējo autobusu biļetes pa 20 EUR/cilv? Un arī autobusā zemāka cena nenozīmē zemāku kvalitāti. Šoferīši ne tikai laipni, bet ar lielisku humoru, autobusi tīri, visiem jāpiesprādzējas, pie katra krēsla savs maisiņš atkritumiem... viss kā pie cilvēkiem. Stāstījuma būtiskākā daļa ir "a la carte" koncepcija, kas it kā esot vairākās Eiropas galvaspilsētās, bet par to neņemos spriest, jo šī bija pirmā reize, kad ar to saskāros. Tātad, Stohkolmā ir apmēram 13 viesnīcas, kas piedāvā ''a la carte'' uz to laika periodu, kuru paliekat viesnīcā. Mēs izvēlējāmies Scandic Ariadne (starp citu ļoti izdevīga novietojuma ziņā, ja uz Stokholmu dodaties ar prāmi, jo piestātne ir turpat blakus). Tā kā paliekot uz vairākām dienām citā valstī, tāpat ir jārēķinās ar viesnīcu, man ir grūti spriest, cik ļoti lielā mērā mēs būtu ieekonomējušas izvēloties varbūt kādu noplukušu hostelīti (ja viņiem tādi ir), tad viesnīcas izmaksas uztvērām kā pašsaprotamu lietu, bet ''a la carte'' ietaupījums bija acīmredzams, secinājām, ka jau pēc pirmās dienas, ko pavadījām braukājot pa muzejiem, esam ''atpelnījušas'' savu viesnīcas numuriņu. ''A la carte'' ir kartiņa, kurai virsū rakstīts derīguma termiņš un to uzrādot ir iespējas apmeklēt 69 muzejus Stokholmā, kā arī ekskursiju braucienus ar autobusu vai kuģīšiem un publisko transportu pa brīvu. Vidēji viena biļete uz muzeju maksā ap 7-8 Ls, brauciens ar metro, no 2.20 Ls, par autobusu īsti nezinu, bet diezin vai ir īpaši lēts. Tādēļ, ja uz Stokholmu dodaties aplūkot muzejus, kas patiešām ir tā vērti (!!!), tad noteikti izvēlieties viesnīcas, kas piedāvā ''a la carte'', jo, sajūta, ka varat braukt uz kurieni gribat un iet gandrīz vai ikvienā muzejā, ir patīkama. Jo, ja būtu pie ieejas jāsāk rēķināt, kur varat un nevarat iet... beigu beigās ieslēgtos taupīšanas režīms un neko daudz neredzētu... Un vēl par viesnīcu - tajā bija iekļautas arī brokastis un tās bija ļooooti lieliskas. Visa pārtika praktiski ekoloģiskā, klāsts tik plašs, ka paēdis būs katrs, kā arī mēs izmantojām izdevību un paņēmām līdzi somā pāris augļus, maizītes, gurķīšus u.tml., ko uzkost pusdienās muzeju apmeklējuma starplaikos (galu galā arī tā ir ekonomija). Arī no LV līdzi paņēmām spirāli un krūzi, kur vakarā uzvārīt tēju, kafiju vai sauso zupiņu. Kā studiju laikos :) bet kādēļ gan ne?