Tuvo austrumu " MONAKO "

Bahreina.(Bahrain) Daudzi dzirdot šo valsti mazliet sķībi apskatās,jo cēloņi ir visdažādākie,sākot no tā ,ka kas tā tāda ir, kur atrodas, beidzot ar to, ka ārprats- kārtējā no Arābu zemēm ,bet vairums cilvēku tomēr orientējās, kas tad tā par valsti, kaut vai pēc Formulas 1 notikumiem. Nu tad Bahreina īsumā ir viena no Arābu salām tuvajos austrumos, un kļūst arvien populārāka ar to, ka salu sāk dēvēt par tuvo Austrumu MONAKO!!! Īsta bagātnieku un spožuma zeme, kur otrais lielākais ienākumu avots aiz naftas biznesa iet tūrisms, kurš šajā salā attīstās straujāk un straujāk. Īsumā – Bahreinas klimats ir sauss un karsts. Regulāri ir ilgstoši sausuma periodu, un smilšu vētras. Ieteicamākais apmeklējuma laiks ir starp novembri un februāri. Būtu vēlams izvairities no ceļojuma musulmaņu ramadana laikā, kad visi procesi valstī gandrīz vai apstājas. Šajā periodā temperatūra ir starp 25°C-35°C. Šajā periodā ir pat iespejams piedzīvot lietu. Savukārt vasaras sezonā temperatūra turas virs 35°C, lidz pat 50°C. Gaiss ir sauss. Nacionālā virtuve: Bahreina ir arābu valsts, un attiecīga ir ari tās virtuve. To veido arābu ēdieni. Kā zināms, islamticīgo ēdienkarte neietilpst cūkgaļa un alkohols – tie ir pilnigi aizliegti. Ga’ ļu var ēst, ja tā iegūta no lopa, ko nokāvis musulmanis. Atļauts ēst putnus, zivi, kazas, aitas, kamieļa, bifeļa gaļu. No uzkodām varētu minēt Batinjan bil Laban – baklazāns ar jogurtu, Bourek – jēra gaļas veltnīši. Samoboosa bil Jibn – siera pelmeņi, sfiha – jēra gaļas pelmeņi. Otrie edieni – Bamia – no jēra gaļas. Vēl ir batinjan – baklažānu sautējums un bazeela – zirņu sautējums. Dzērieni ir daudz dažādas sulas. tējas (cai), ari piparmētru teja (cai na’na). Laban – ir jogurta dzēriens un kahva – nepārspējama arābu kafija. Apskates objekti: Galvaspilsēta Manama ir ļoti moderna pilsēta, kas atrodas loti vecā vietā. Daudzi no jaunakajiem hoteļiem un birojiem ir uzbūvēti uz zemes, kas atkarota jūrai. Galvenais apskates objekts ir Nacionālais muzejs, kas ir ierikots plašās telpās, ekspozīcijas ir ar komentariem arābu un angļu valodas. Muzeja ekspozīcija aptver 7000 gadus no salas vēstures. Blakus muzejam ir daudzas rekonstruētas vēsturiskas celtnes un senie kugi. Brinišķīgā galvaspilsēta ( Manama), īpaši nakts gaismā , kad ej pa pilsētas ielām un tevi apņem neparastas izjutas. Vietējie cilvēki draudzīgi, it īpaši pret Eiropas,un Z-valstu iedzīvotājiem, jo gaišie cilvēki tā ir īsta eksotika, kad esi Bahreinā sajūtas parņem tādas, ka esi kā īpaša persona-„Holivudas zvaigzne „utt., jo apkārt vieni bagātnieki, kuri priecē pilsētu ielas ar visdārgākajiem auto, kas teiksim pie mums ir šiki, tas Bahreinā ir pieskaitāms pie parastas parādības,nebrīnaties,ja restorānā ieraudzīsiet kādu no saviem mīļākajiem Holivudas aktieriem, jo satikt Slavenību, tas ir tīrais nieks, un pavisam parasta parādība. Cenas kā jau dārgā valstī nav no lētajām, kaut gan ir ta pati austrumu sistēma, ka tirdziņos vari kaulēties par zemāku cenu kāda no suvenīru iegādei! Tā, ka ja gribat izbaudīt eksotiku, tuvajos austrumos, tad šis variants vispiemērotākais, jo pati šeit iegriežos jau ne pirmo reizi, un ne pēdējo, jo kad esi pabijis šaja valstī , tad godīgi sakot mūsu tuvie kūrorti kā Ēģipte,Turcija,Grieķija ir tīrais nieks, un pavisam nav salīdzināma ar šo salu! Tas ir dārgi, bet ir to vērts izbaudīt , un nebūsiet vilušies it nemaz. Īsta paradīze tusētājiem, jo aktivitāte sākas , ka tik paliek tumsa, bet tas vasaras laikā jau ir plkst. 19.00,un tad nu kur nu katrais, bāri, restorāni, eksotiski austrumu klubi uc. Jautriba garanteta 100 %!