agenda

Praktiski. Praktiski jārēķinās ar ievērojamiem tēriņim, kurus var samazināt laikus pasūtot lidmašīnas biļetes, viesnīcas un īrētu auto. Sezonā šai iedzīvotāju skaita ziņā mikrovalstij (10 x mazāk kā Latvijā) ir liels tūristu pieplūdums lielākoties no karstuma nomocītām Eiropas valstīm - daudz itāļu franču, spāņu, britu. Izmitina visur kur var un nevar. Dārgi. Iespējams, ka vislabāk braukt ar teltīm, jo daudzas kolosālākās vietas atrodas Islandes iekšzemē, kur tūrisma infrastruktūras praktiski nav un ietaupīsies kolosāls viesnīcu tēriņš. Nokļūt. Rīga - Oslo, Oslo - Keflavika. airbaltic, icelandair. Laikus lidojot noteikti izvērtējiet Ryanair (Stansted) - icelandexpress. Pasu kontrole. Islande ir Sengenaa, tatad mums nav. Daba. Galvenais Islandes notikums ir daba. Tāda daba, kādu nav gadījies redzēt kaut kur citur un tās dēļ tad ir vēts arī turp ceļot. Artiska pirmatnība, vulkāniska rakstura atrakcijas. Gandrīz nav koku un nevajag. Mainīgi skati. Okeāns, melnas smiltis, lēkājoši delfīni, milzums jūras putnu, ledāji, šļūdoņi, aizbergu dzimšana, krāsaini avoti, tvaika sprauslas, lavas lauki, dabiskie karstie baseini, karstie ezeri, aukstie ezeri, karstās upes, ūdenskritumi, krāteri, pseidokrāteri, mēness ainavas, marsa ainavas, fjordi, klusums, daudz klusuma un daudz plašuma. Klimats Artisks ar siltās Golfa straumes ietekmi. Praktiski nozīmē, ka tūrisma sezona ir vasarā, kad temperatūra vidēji ir 15 - 20 C. Pilnīgi brīnišķas saulainas dienas nemitīgi mainās ar slapdranķi. Cilvēki. Maz un ļoti labi, ka maz. Sķiet, ka tūristu vasarā ir vairāk kā vietējo. Es runāju par iekšzemi. Mentalitāte nosvērta, nordiska. Katrs otrs bērns dzimst ārlaulībā. Ēdieni. Ļoti labi. Kaut kas neēdams divu nedēļu laikā negadījās. Nacionālie ēdieni - jēra gaļa, zivis. Ekonomika. Neliels iedzīvotāju daudzums un pamatīga nošķirtība no ārpasaules un resursu trūkums dīvainā kārtā nenosaka zemu dzīves līmeni. Ir par ko aizdomāties. Valūta. Vietējā. Cenas uzskrūvētas. Valoda. Angļu. Islandieši ar pieredzējušu skatu momentāli nosaka vai esi ārzemnieks un sāk runāt angliski pirmie. Šī pieredze man gadījās virākas reizes uzpildes stacijās. Galvaspilsēta. Galvaspilsētas Reikjāvikas apmeklējumam pilnīgi pietiks ar 2 stundām. Tas ir laiks, kas nepieciešams, lai tās centrā atrastu un tūlīt pat arī pazaudētu vecpilsētu. Ko ņemt līdzi. Fotoaparātu ar atmiņas kartēm uz 8Gb. Ko aizmirst. Mobilo telefonu. _____________________________________________________________ P.S.Esmu ielicis dažas bildes savā albumā