Kopenhagena

Tas bija divu dienu celojums uz Kopenhagenu, kaut gan seit Danija jau dzivoju sen - 6 gadi Julande, bet vienmer tikai buts ir lidosta un te peksni izdomajam pacelot un ari aizbraukt lidz Kopenhagenai. Pirmais iespaids par to palika loti jauks - pirmkart jau laiks bija briniskigs,saulite pa zemes virsu ripoja un tas ir pats labakais, ka nav jagerbas un jadoma, vai bus lietus, vai kas cits. Pirmo ko es redzeju bija Amalienborg pils,kur ari uzturas visa karaliska gimene, ar visiem sargu posteniem un t.t.Tiesam jauka vietina un apkartne ari.Izejot krastmala paveras skats uz lielu struklaku un tur pari kanalam ari uz operas teatri.Pec tam devamies talak uz vienu no popularakam vietam - Narina uz akmens,tur cilveku jura,ka klat nevar tikt, visi grib fotografeties un but blakus tai, ari ta apkartne loti skaista, visur sakopts un zals,cerinu laiks, viss vienos ziedos un vel cik jauki tas smarzo.Netali no turienes ari jauka struklaka ar versiem un interesanta baznica.Talak devamies uz centru ,lai apskatitu to un ari kaut ko uzkostu,vakarpuse jau klat.Pie komunas atkal ansambla uzstasanas un tusins ,cilveku ka biezs, bet ka jau centrs.Pastaiga neliela pa centru un protams ari uzkoda. Velak bijam ta pargurusi,bija jadodas uz maju pusi. Nakosa diena jau izplanota - kur dosimies un ko skatisimies. No rita it ka nedaudz lietutins, bet tas mums galigi netrauce,jo gribam doties uz botanisko darzu - apskatit palmu audzetavu. Devamies uz turieni - atradam viegli,jo karte lidz un pasa centra blakus Rosenborg pilij.Izstaigajamies pa palmu audzetavu - redzeju pirmo reizi - ka aug uz kokiem kakao augli,bija redzeti visadi citi, bet tos pirmo reizi, tur tiesam ir ekzotika, kadas tik palmas tur nebija, pat visus nosaukumus nav iespejams atcereties,jo dazadiba liela un vel piedevam ari dazadi jauki taurini tur lidinas, sajuta tada,ka esi kaut kur ekzotiska zeme, nevis tepat Danija.Staugajam un brinijamies. Pec tam vel pastaigajam pa pasu darzu, bet ziedu laiks vel nebija(rozes visas vel pumpuros, bet varu iedomaties,kad tas saks ziedet, cik skaisti bus tur.Pec ta devamies blakus uz Rosenborg pili,pastaiga pa darzu, pie jaukajiem rododendriem, kas visi vienos ziedos un ari pils apkartne,jauka sena pils.Pils iekseja muzeja var apskatit pistolu un saujamo izstadi un vel daudz ko citu.Pec pils apskates devamies uz centru,jo bijam ieplanojusu pavizinaties ar kanalu taksi, izbraukt neliela ekskursija ar kugiti.Ekskursija ilgst vienu stundu,kopa ar visu gidu,kas pastasta kur ,kas atrodas un kas ir redzams apkartne.Laiks palicis jauks un sak spidet saulite, ta ka brauciens mums tiesam izdevas, iespeja bija redzet Kopenhagenu no malas,daudz ka jauka un ari iesaku katram izbraukt,jo visu apskatit nav iespejams,bet izbraukajoties ar kugiti vel ieraugi jaunas un skaistas vietas. Pec jauka brauciena ar kugiti devamies neliela pastaiga pa centru un protams ari jauzkoz ari.Pec ta visa neliela atputa,jo kajas memas no staigasanas, bet vakara pasakums vel prieksa.Pec labas atputas devamies uz Tivoli,jo ka saka pasi Kopenhageniesi,ja neesi pabijis Tivoli,tad neesi bijis Kopenhagena.Un tiesam ta ari ir, tur nu dzivojamies lidz pat pusnaktij,izbraukajamies uz dazadiem karuseliem un visiem bija prieks,berniem ari tur ir daudz ko darit un redzet.Ar laiku mums ari bija paveicies,lietus nelija un bija silts vakars, ta ka pavadijam laiku jauki, vienkarsi superigi, katram iesaku aiziet un pavizinaties uz tiem trakajiem karuseliem - nenozelosiet, ja ir patika tad tik uz prieksu.Parks tiesam ir jauks un liels ar Orhusa nevar pat salidzinat, daudz ka vairak un daudz ka interesantak,un tas pukes un struklakas un vel nezin kas, tiesam jauki, laiks paskrien tik atri,ka nepamani, ka jau pusnaksts klat un viss vienas ugunis - tiesam jauki, man patika loti un kur nu vel berniem.Un ta nu beidzas otras dienas celojums pa Kopenhagenu, laiks paskreja veja sparniem un vel ir daudz ka interesanta un jauka ko apskatities, bet nu nekas citreiz atkal kad dosimies uz turieni skatisimies parejo.Kam jau patik muzeji un dazadas izstades, tas vel var tur staigat un staigat. Ta ka biju apskatijusi diezgan preks divam dienam,tad nu biju apmierinata ar savu braucienu, bija tiesam jauki un bus iespeja dosos atkal tur, jo tiesam tur ir ko redzet.