Londona trijās dienās

Londona mums šoreiz iznāca kā ģimenes salidojums, jo satikāmies pārstāvji gan no Latvijas, gan Īrijas, kopā pavisam septiņas vienas dzimtas dvēseles. Laiks bija saulains ar dažiem labdabīgiem mākonīšiem, nu viena brīnišķīga vasaras nogale. Arī pats ceļojums izdevās labs. Nu tad visu pēc kārtas: Ceturtdiena. Ielidojām Stanstedas lidostā ar Ryanair lidmašīnu pirms vieniem dienā, turpat lidostā pie izejas var nopirkt autobusa biļetes ceļam uz Londonu turp un atpakaļ (17 naudiņas katram). Autobus tur pat pie izejas, sameklējam savu numuru un braucam 1.5 stundas. Mājās jau biju apskatījusies kur jāizkāpj. Viesnīca Mitra Hause ir samērā lēta ( 90 lati vienam uz 3 naktīm) un bija apmierinoša, ja neskaita pārsteigumu, ka numuriņš izrādījās pagrabā. Iekārtojamies un ejam uz KARALIENES MARIJAS DĀRZIEM Rēgentparkā. Iesaku aiziet- tik daudz rožu, begoniju un citu ziedu visdažādākajās kombinācijās citu zaļu skaistu augu ielokos es vēl nebiju redzējusi. Citos parkos un skvēros vēlāk arī bija daudz ziedu, galvenokārt rožu. Pavadījām parkā pāris studu, tad caur Jorkas vārtiem garām BBS namam staigājām uz SOHO pusi. Tur ir daudz mazu un lielāku gājēju ieliņu, kas katra izceļas ar kaut ko savu, bet visas kopā ar smaidīgu un nesteidzīgu ļaužu drūzmu. Atmosfēra ļoti patīkama. Turpat ir arī ķīniešu kvartāls. Nonākam līdz Piccadilly circus, apskatām Erosa statuju, kas patiesībā ir ļoti maza un ejam uz TRAFALGERA laukumu. Oh! Sāk jau krēslot un strūklakas izgaismojas dažādās krāsās, stūros iespaidīgi lauvas uz kuriem var fotografēties un centrā Nelsona statuja. Kalna vienā malā Londonas Nacionālā galerijas ēka. Laukumā uzkavējamies labu laiku, izbaudām tā mierīgo atmosfēru , tad noķeram taksi un braucam uz viesnīcu (10 naudiņas uz visiem, apmēram 6 km). Jaunatne vēl paklīst pa apkārtējiem bāriem, bet seniori liekamies uz auss. Piektdiena. No rīta mūs palutina ar kārtīgām angļu brokastīm, kas patiesībā ir ļoti svarīgi, jo līdz tiekam pie līdzpaņemtajām sviestmaizēm, paiet vairākas stundas. Ejam cauri HAIDPARKAM uz WELINGTONA ARKAS pusi. Ziedu nav tik daudz kā Regentparkā, bet viss ir sakopts un ir dažādas atpūtas iespējas gan uz ūdens, gan sauszemes, ko vietējie arī izmanto. Mūsu nākošai mērķis ir BEKINGEMA pils. Pie pils ir liels laukums ar apzeltītu statuju un daudz ziedu. Izlemjam apskatīt iekšpusi ( 17 naudiņas katram) un tas ir to vērts- varam apskatīt daudz greznu mēbelētu zāļu, mākslas darbu galeriju, karalienes tērpus un rotas. Skaisti un iespaidīgi. Kafejnīcā vēl paņem šokolādes kūciņu ar karalienes kroni (1 naudiņa) un kafiju (2.5 naudiņas), kas Londonā garšo pēc samazgām, bet kaut kas jau jādzer bija . Karalienes dārzā ļauj ieskatīties tikai vienā stūrītī un nekā tāda, ko iepriekš jau nebūtu redzējuši, tur nebija. Tālāk mūsu maršruts iet caur SVĒTĀ DŽEIMSA PARKU. Arī iesaku apskatīt: vāveres, zosis, gulbji, pelikāni un visādi citi radījumi tur ir pa pilnam- spēj tik barot un fotografēt. Kopā ar to visu baru arī mēs notiesājām līdzpaņemtās maizes. No parka pa labi ir WESTMINSTERES ABATIJA, vieta kur tiek kronēti Anglijas karaļi. Naudas taupības nolūkos šoreiz iekšā neiegājām (17 naudiņas), bet vienojāmies, ka nākošreiz, kad atbrauksim uz Londonu, noteikti atnāksim. Turpat aiz stūra jau ir patiešām iespaidīgā PARLAMENTA ēka un BIG BENS. Pāri tiltam naski soļojam uz panorāmas ratu- LONDONAS ACI. Laiks bija labs, redzamība brīnišķīga, rinda tikai 5 min. Un mēs jau lēnām braucam debesīs. No augšas skati .....un uz visām pusēm, cik vien tālu var redzēt, ir pilsēta. Brauciens ilgst 30 minūtes un maksā 20 naudiņas. Rata pakājē ir kuģīša piestātne, kur paņemam biļetes līdz TAUERAM un atpakaļ (8.5 naudiņas). Brauciena galā Tauera tilts. Taueru apskatām tikai no ārpuses, jo visi ir noguruši un gribas ēst. Tas ir vēsturiskais cietoksnis, kas šobrīd iespiests starp daudzstāvu moderno biroja māju siluetiem. Viens no mūsu ceļabiedriem uzsauc mums vakariņas jaukā spāņu restorānā par godu saviem tieši 10 nodzīvotiem gadiem Īrijā. Pēc vakariņām jau kļuvuši stipri mundrāki, nolemjam vakarā mazliet vēl patusēt. Nofotografējamies uz tilta ar skotu dūdu pūtēju bruncīšos un ejam vēlreiz uz Trafalgēra laukumu, kur šodien cilvēku jau krietni vairāk un muzicē jaunieši. Tad Soho rajonā atrodam jauku bāru un vērojot apkārtējo kņadu, stundiņu pasēžam. Un es nekādi nevaru saprast, kāpēc cilvēki divās zemēs var būt tik atšķirīgi un izveidot ap sevi tik atšķirīgu vidi? Latvijā vēlu vakarā klīst pa lielpilsētas ielām nav ne patīkami, ne droši- diemžēl. Pirs miega vēl noskatos Bītlu koncertu TV, kaut kā ļoti iederējās. Sestdiena. No paša rīta ejam uz MADAM TISO muzeju (24 naudiņas). Ir vērts redzēt noteikti, bet es biju iedomājusies to visu pasākumu krietni plašāku. Zāles nav lielas, lelles diezgan nedabīgas un tuvu viena otrai, drūzmā fotografēties pagrūti, bet kaut ko jau noķert var. Šausmu istaba ir pilnīgs „sviests”, bet brauciens ar taksīti cauri Londonas vēsturei pirmspēdējā telpā ir riktīgi foršs, tikai ,manuprāt, par strauju. Tā kā pulkstenis ir jau 11, tad laižam uz Bekingema pili skatīties parādi pie pils.....bet tur bija nenormāla ļaužu drūzma, redzēt tik pat kā neko nevar, koncertu drusku var dzirdēt, bet jātnieki aizsoļo garām pa ielu, tos pat lāga nepamanām. Izdodas nofotografēt karognesēju caur restēm, bet īpašu izjūtu nav. Nu nekas, bet tagad toties zinām kā tur ir. Tā kā šī ir pēdējā pilnā diena Londonā un mūsu bariņam ir dažādas intereses, tad nolemjam sadalīties: jaunākā pārstāve iet uz Soho un izbauda jauku Maikla Džeksona mūziklu, daži iet uz Oxfordstrītu paķemmēt veikalus, bet mēs trīs seniori braucam uz WINDZDORAS PILI. Ar 702. autobusu (13 naudiņas prom un atpakaļ katram) pēc 1.5 stundu brauciena mūs pieved pie pašiem pils vārtiem. Pils ir vienreizēji iespaidīga gan no ārpuses , gan arī iekšpusi var apskatīt (17 naudiņas). Pils celta 1535. gadā un no tiem laikiem arī saglabājušies kokgriezumi, ieroču istaba un citas lietas. Izbaudām mierīgu un interesantu pēcpusdienu, padzeram tēju 18. gs. namiņā un braucam atpakaļ. Piebildīšu, ka Londonā , pērkot biļetes autobusā divos virzienos, nav jāmaksā par biļeti, bet par braucienu: biļeti var izmantot jebkurā laikā, nav noteikts precīzs laiks, kad jābrauc. Tas ir ļoti ērti. Londonā sameklējam šo to vakariņām un gar Haidparku, klausoties BBS slavenību koncertu, ejam uz viesnīcu, kur koncerta turpinājumu var redzēt TV. Svētdiena. Tā kā neko īpašu vairs paspēt redzēt nevaram, jo pēc dažām stundām lidojam mājās, tad nesteidzoties vēl aizejam līdz Šerloha Holmsa muzejam, kas ir mums pa ceļam, tad ieejam vēl parkā papriecāties par dzērvēm un kaut kādiem putniem kokos. Ierāpjos koka zaros un brīdi pārdomāju, kā man patika Londonā. Patika. Londona man ir atmiņā kā zaļa, sakopta, ziedoša, mierīga pilsēta ar tikai tai piemītošo arhitektūru un karaliskajiem simboliem. Un nav arī nemaz tik dārga, pārtika tikai apmēram par 10% dārgāka kā Rīgā. Ieejas biļetes gan visur dārgas. Ja būs iespējams, tad noteikti vēlreiz atbraukšu. Nu tad uz tikšanos Londonā !!!