Uz Kuršu kāpu ar rolleri

Gribējās kaut kur aizbraukt, tad nu piektdien pa dienu ar draudzeni kura vēl bija darbā nolēmām doties uz Kuršu kāpu ar rolleri - traka ideja :D Palasīju ceļojumu aprakstus, ko ir vērts apskatīt, izpētīju kartē ceļu, sagaidīju draudzeni un ap 18.00 jau devāmies ceļā. No Rīgas izbraukt piektdienas vakarā nav baigi ātri, pat nahaļna braucot visiem priekšā, kad citi stāv. Kad no Rīgas tikts ārā viss jau iet daudz raitāk. Elejas ceļš priekš divratu braucamā ir diezgan šausmīgs un visu laiku jābrauc saspringumā. Pirmā uzpilde pie Jonišķiem (divatā braucot manam aparātam ēst vajag aptuveni ik pēc 100km) Tālāk dodamies Palangas virzienā un jau sāka krēslot. Pēdējos 100km un degvielas uzpildi veicām pilnīgā nakts melnumā, braucu samērā piesardzīgi. Rollerim gaismas tādas smieklīgas. Labi, ka redzēju 2 baltās līnijas starp kurām man jābrauc :D Patīkami bij kad kāda mašīna brauc ar tālajiem no mugurpuses - beidzot varēja jēdzīgi ceļu redzēt. Ap 23 iebraucām palangā kur meklējām kur palikt. Protams, loģiska izvēle Palangā - Kambaru noma. Pie pirmās kambara nomātājas kuras piebraucām cena 50Liti, likās ok cena priekš diviem. Vienīgi māca šaubas vai pa tādu cenu mūs neaizved uz kaut kādu ūķi ar tualeti ārā :D Bet visu cieņu istaba liela, smuka, ar atsevišķu tualeti un dušu. Nu kā viesnīcā. Uz 4 numuriņiem kopīga virtuve, kuru neizmantojām. Bija iespēja par papildu 5Litiem novietot mūsu 2ratu transportu garažā, ko arī izmantojām. Nākamajā rītā apmeklēta Maxima un iepirkta paika dienai. Ap 10 dodamies uz Klaipēdu, kur nedaudz pamaldījāmies līdz atradām pareizo prāmi (uz kājnieku un riteņbraucēju prāmja rollerus neņem) Ap 12 beidzot pārcēlāmies ar prāmi Beidzot bijām uz kāpas un mierīgā garā sākām virzīties mūsau mērķa Nidas virzienā. Jau pavisam drīz pirmais apskatāmais objekts - Mirusī kāpa, skats pa bargo - plosījies ugunsgrēks. Mazliet pirms Jodukrantes mehāniskajiem transportiem jāpērk caurlaide. Jodukrantē ir vērts apskatīt Raganu kalnu un iepirkt zivis. Dodamies tālāk uz kāpām. Atgūstamies jau pie Nidas, ka nejauši esam aizšāvuši garām Pelēkajai kāpai, ko nolemjam apmeklēt atceļā. Nidā apskatījām baznīcu, Bāku (geocaching) un devāmies uz kāpām, skats iespaidīgs, jo sevišķi uz Kāpu kas atrodas rezervātā un tās otra puse jau atrodas Krievijā. Lietuvas teritorijā esošā un publiski pieejamā savukārt ir ļoti augsta virs 60m. Laiks spieda doties prom ātros tempos. Mirušo kāpu tā ātri ātri apskatījām un tikai ap 18 bijām atpakaļ pārceltuvē. Klaipēdā uzpildamies, nopērkam Švīturi un mēģinam doties (nolēmām šoreiz braukt pa lielo šoseju, kas ved uz Viļņu) Ilgi maldījāmies, jo nesapratām kur esam, bet baigu beigās ap 19.00 tikām uz pareizā ceļa (~stunda līdz saulrietam) Pēc veiktiem gandrīz 100km sākas lietus un jau kļūst tumšs. Piestājām bendzīntankā un iedzērām tēju, gaidot kad pāries lietus, sapratām, ka pa gaismu ceļu vairs neizdosies turpināt un mājās būsim vēlu. Ap 21 lietus paŗgāja un turpinājām ceļu uz LV. Gaismas knapi izgaismoja ceļu kur jābrauc, lai redzētu zīmes, kas norādīja virzienus uz Šauļiem un Rīgu nācās stāties un skatīties. Naktī braucot par to vien domāju - kādēļ paņēmām līdzi guļammaisu, bet nepaņēmām lietusmētelīšus, kurus varētu pavilkt zem jakas, lai vējš no braukšanas ar ātrumu ~100km/h mūs saudzētu. Ap 1 naktī bijām mājās. Mācība nākamām reizēm: Noteikti jāvelk vai nu moto jakas, kas nelaiž cauri vēju, vai vismaz lietusmētelīši jāpaņem, kā arī gaismas jāieliek jaudīgākas :D Izmaksas: ~25Ls bendzīnam (~750km nobraukti) 50Liti kambaris 5Liti vieta garāžā 7,9Liti pārcelšanās ar prāmi (rolleris+pasažieris) 10 Liti Caurlaide iebraukšanai kāpu zonā ~15Ls paika, zivis, Alus Švīturis