Austrijas rudens Štīrijā

Parasti mēdz teikt ka fiksas idejas ir tās labākās ! Laikam ka tā arī ir un fiksā ideja aizbraukt rudenī uz Austriju īstenojās ! Austrijas lielā- kais un daudzveidīgākais apgabals Štīrija manuprāt ir tā vieta kur katrs sev atradīs ar ko nodarboties.Šeit ir gan kalni,gan vīna dārzi kā arī pilis,cietokšņi un skaistas pilsētiņas.Ceļojumu sadalījām divās daļās-četras dienas pavadījām Maierhofenā kas atrodas 4.km no Furstenfeldes. Šajā reģionā visapkārt ir vīnogu lauki un vīna darīta- vas. Un pusdienas laikā var paēst garšīgas pusdienas kādā no daudzajiem ,,Buschenschank,,(lauku krogs) .Visi šie lauku krogi ir izkaisīti starp kalniem un vīnogu laukiem un var tikai brīnīties kur tie visi ņem apmeklētājus ? Kādā ciematā to ir desmit,bet citā divdesmit un vairāk...Jā,par Fūrstenfeldi-tur atrodas lielākais peldbaseins(brīvā dabā) kur par 4,50 eiro dienā var baudīt peldes visu dienu ! Temperatūra ūdenim-+25 C ! Tā nu mēs baudījām ūdens priekus četras dienas gandrīz kā vasaras vidū ! Gaisa temp. arī kā vasarā-+27 C ! Vakaros pēc peldēm baseinos braucām skatīt pilis-Riegersburgas pili ,kur augšā ved lifts,gan Maierhofenas pili- jaunāko Austrijā kur saimnieko vīndaris Tallers, kurš pilī rīko vīna degustācijas un seminārus.Vēl apskatījām Hollenegas pili,Seggavas pili,Pollavas pili. Otro ceļojuma daļu pavadījām skaistākajā (oficiāls atzinums) pilsētā-Gamlitzā. Pilsētiņa maza skaista-katra mājiņa kā no pasakas-visa ziedos ! Visapkārt pilsētai kalni kur tiek audzētas vīnogas. Gandrīz katrā ēkā ir vīna darītava un šeit viss pakārtots vīna darīšanai. Gan vīna glāžu veikals-tādu glāžu izvēli vēl nebija nācies redzēt ! Gan vīna muzejs kur var apskatīt ar kādām metodēm gatavoja vīnu senāk. Gan arī vinotēka-ja pašam slinkums braukt pa darītavām pašam. Mēs gan paši tās apbraucām(dažas) jo tad iespējams daudz ko jaunu uzzināt ! Jāsaka ka sarunās ar vietējiem austriešiem uzzinājām ka krīze(kas mums ir pamatīga)- viņus nav skārusi ! Pie viņiem viss notiek ierastajā ritmā-bez steigas un stresa ! Pabijām arī vietējos pilsētas svētkos-kad tiek slēgta pilsēta un uz galvenās ielas saliek galdus visas pilsētas garumā un nododas svinībām-ar vīnu,mūziku,dejām un uguņošanu. Tā nu mēs pavadījām vēl piecas romantiskas dienas kalnā starp vīnogu laukiem ! Protams ka vīnogas mums ļāva arī ēst-ne tikai uz tām skatīties ! Daži vīndari jau sāka vīnogas vākt nost. Tas ir diezgan interesanti-noskatīties kā ņorit vīnogu vākšanas process ! Protams apbraucām labākās vīna darītavas -piedalījāmies degustācijās un arī sapirkām vīnus. Protams ka te audzē ne tikai vīnogas ! Daudz tiek audzēti ķirbji-no kuriem iegūst sēklas ,no kurām savukārt ķirbju eļlu,ko austrieši lieto daudz ! Daži audzē ābolus,persikus,bumbierus apiņus. Interesanti ka vakaros visi ,,bušenšenki,, ir pilni ar cilvēkiem bijām vairākos un cilvēku pilns ! Bet galvenais ka te nav jauniešu,bet pārsvarā pensionāru un vidēja vecuma cilvēki.Sēž,spēlē kārtis iedzer vīnu,dažs uzdzied,bet jāsaka ka nevienu ,,pilnā,, neredzēju ! Tādi nu viņi ir-jautri,smaidīgi,apmierināti ! Man patika ! Jo pie mums diemžēl visi drūmi,krīzes nomākti....,bet varbūt mēs tādi esam ? Diemžēl viss labais reiz beidzas,un devāmies prom no šīs (kā mana sieviņa nodēvēja) paradīzes ! Uz tikšanos-nākamgad !