Fragments no kapteiņa dienasgrāmatas

ceļojums ar jahtu NIRVANA 02.05.2006. Paburājam līcītī starp Kešu un Kastellorizo salu. Vējš pieņemas spēkā, uz pēcpusdienu ejam Kastellorizo salas līcītī, kurā ir jābūt piestātnēm. Vidusjūras ostu katalogā šīs salas ostas nav. No piestātnes māj divu dažādu krodziņu īpašnieki. Izvēlos to, kas piedāvā jahtai nostāties paralēli krasta, t.i. Nav jāizmet arī enkurs. Krodziņš ir turpat blakus jahtai, galdiņi ir tieši malā, pie ūdens. Šajā krodziņā (“Atēnas”), pagājušajā gadā esot ēduši Eiropas ārlietu ministri savas tikšanās laikā. Vietiņa patiešām fantastiska, tāda kā pasaku pilsētiņa. Nav neviena kas pārbaudītu mūsu dokumentus un piereģistrētu mūsu ierašanos Grieķijā. Nezinu kāpēc pagājušajā sezonā dodoties uz Rodosu no Finikes te nebiju piestājis. Ir vērts redzēt šo gleznaino pilsētiņu, ieskautu no kalnu grēdām. Mierīgais un pavisam nesteidzīgais dzīves ritums uzdzen tādu kā laiskumu. Naktī 20 minūtes pirms trijiem pamostos no tā ka jahtu pamatīgi šūpo un skan tāda zema vibrējoša dūkoņa. Mazajā līcītī ir ienācis lielais prāmis, sagriežoties šķērsām, tas ir gandrīz visa līča platumā. Tā ir regulārā satiksme starp salām un kontinentu. Apmēram pusstundas laikā pasažieri ir nokāpuši vai nobraukuši, sakāpuši jaunie, un prāmis pazūd nakts melnumā. 03.05.2006. Šodien turpinam dzīvoties pa Kastellorizo salu. Pēc brokastīm aizejam uz vietējo muzeju. Gan interesanta ekspozīcija (tiesa – maziņa), gan fantastisks skats – muzejs atrodas kalā, daļa sienas ir vecie cietokšņa mūri. No šejienes paveras brīnumains skats uz jūru ar Kašas kanāla daudzajām saliņām. No augšas redzams cik strauji krasts aiziet dziļumā, kā mainās ūdens krāsa no gaiši zila caurspīdīga uz piesātinātu tumši zilu. Pēc muzeja dodos uz jahtu, vajag to sakopt, uzpildīt ūdeni. Arvils ar draugiem paņem ekskursiju uz “zilo kanjonu”. Visi atbrauc atpakaļ sajūsmināti par šo ekskursiju. Būs vēl viena vieta kur kādreiz aiziet ar jahtu. Kanjons atrodas salas otrā pusē. Paēdam launagu tajā pašā grieķu krodziņā kur vakar. Arvils un Zigis ar sievām dodas kalnos apskatīt vecu klosteri, es uz jahtas atkal rakstu dienasgrāmatu. Rīt ejam atpakaļ uz Turciju.