Celsh uz Ungariju caur Eiropu un Balatons..

Cik atceros jaaizbrauc mums bija 03:00 riitaa - ceelos es pusee3 un aatri iemetis mutee manas miiljaas vecmaaminjas lolotaas brokastis seedos teeva auto un devos uz Jundu.Kaa kaartiigs jauneklis, kas audzinaats kristietiskaa garaa, koferi jau bija sakaartoti naktii, taa kaa manii neradaas shaubas par to, ka k-kas vareetu buut aizmirsts..celjaa pavadiijaam nieka 5 minuutes un tad jau es ieraudziiju muusu kugji - augumaa nelielo bet komfortablo busu KSetra. Veel arvien atceros nakts dzestro gaisu, cilveeku knjadu un diizelja smarzhu - tas tik bija asorti. :) Paliidzot visu sanest autobusaa un pashiem iekaartojoties laiks liidz deadline pagaaja aatri. tad tikai aatras buchas mammai rokasspiediens teevam un braalim, un aidaa.. uz Ungaariju.Ljoti labi atceros cik ljoti man un musuu fotograafam Ugjim, kursh seedeeja man aiz muguras, paveicaas, jo busaa mums katram bija pa 2 kreesliem, privileegjija vai ne?:)aha..Priekshaa man seedeeja Ozolnieku Jana ar draudzeni, man ir ljoti liels kauns ka netaceros Janas kreesla biedri :// Bet nu labi, kas bijis bijis..Katraa zinjaa atceros ka busa beigaas seedeeja jautraa kompaanija ar Aiju, Kristiini, Signi un Katriinu :)) peace ar jums meitenes :))Un man iepretim seedeeja mana vislabaakaa draudzene, grupas biedrs un vnk labs cilveeks Liene a.k.a. Kikii..Taatad izbraucaam mees nedaudz paari 03:00 naktii un jau peec mazaak kaa stundas bijaam uz muusu draugu leishu robezhas - paaro tikaam bez probleem, jo aaraa jau laizh..Taatad Lietuvaa iekshaa tikaam bez probleemaam, ja nu vieniigi pashi leishu robezhsargi uzmaniigi nopeetija muusu sejas un atzinushi par nekaitiigaam esam, ielaida savaa 800 gs. vecaakajaa teevzemee.K-kur tipiski austrumos leca saule un mees kaa jau letinji ar glanci iemarsheejaam Shauljos, pilseeta kas muusu tautas vieno jau gadu simtenjus, tak par saules kauju nevajadzees atkaartot? :) Taatad Shaulji pate par sevi jauka klusa pilseeta, analoga Latvijas Valmierai, ar izcili skaistu monumentu pilseetas centraa, kas dzilji atgaadinaaja k-ko no hellenju laikmeta griekju kolonnaam ar liidziigu zeltiitu statuju pashaa augshaa kas shaava bultas...varbuut ticiibas liidziiba varbuut parazhas, varbuut kaada mistiska saikne starp lietuvu un hellas..nav svariigi, Shauljos visvairaak paarsteidza veikals minima..mums maxima a vinjiem shitaada te bode..nu skaisti ko tur piebilst..patiesiibaa Shaulju centrs un vecpilseeta elligi mazas teritorijas, apkaartni galvenokaart veidoja privaatmaaju rajoni...ar krucifiksu katraa pagalmaa :)) cool, ja tic tad tic..izbraucot no pilseetas kaadu laiku pablandiijaamies pa parastaam shosejaam, ik pa laikam paveerojot kaa klimats tomeer leeni, bet mainaas...latvju beerzus nomaina dienvidu papeles un visaadi mistiski kruumi, tjipa kaarkls miksii ar lazdu.. Peec stundas 1.5 proti ap 07:00 riita beidzot atrodam lielcelju ar shilti malaa Vilnius 170km zheel, bet capital taa arii neredzeejaam..muusu galameerkjis Polju robezha un cik vien aatri iespeejams benziintanks vai kas cits, kas aatri muusu celjojuma laikaa ieguva nicku zaljaa pietura,to arii atradaam un izmantojot sausaas tualetes sniegtaas eertiibas visu nokaartojaam...ja godiigi leishi malachi, nekavee satiksmi uz vinju baaniem ar busu stiepaam uz 90 un 10:00 bijaam uz Polju robezhas, nosaukumu gan nepateikshu, un atkal, phfuu paar plecu, vadaataajs mums griezh celju jo uz izslaveetaas korkju robezhas noseezham labi stundu...atkal ierastaa pasu paarbaude, fiksi ar suniiti un aidaa Polijaa iekshaa... Liels paldies muusu ekspeditoram kas izveeleejaas izbraukt naktii, jo bija izdeviiba guleet... Jo taapat Polijaa tik vien kaa ir pa labi bezgaliigi kvieshu lauki, pa kreisi saulainaa rapsha debesu platiibas..nav jau briinums visa Polija jaapabaro...ar apreekjiniem nekljuudijaamies un 10 stundaas kas domaatas lai tiktu cauri Polijai pielauzaam, jo jau 14:00 iemarsheejaam Varshavaa..un nu wot..ar Riigu vai pat ar Tallinu nesaliidzinaasi, proti, piepilseetas saaugushas kopaa un nu jau lai tiktu centraa jaabrauc stabili 1.5 stunda..tas taa viss beidzaas labi un esam Varshavas centraa nu elliigi skaisti un patieshaam iespaidiigi.... Slikti tas ka tikai izbraucot uz Krakovas shoseju neibraucaam pareizajaa liikumaa un naacas rinkji mest no jauna..nieka 1h atkal veejaa + polijas vasaras vidus svelme, nu taa ap +28 saulee unveel ja seezham selektiivaa busaa..tad vispaar welcom to the hell...izmetaam rinkji pa vecpilseetu veelvienu, pamanm paaris eekas kas smagi liidziigas Melngalvju namam un domaas paarcilaaju veestures graamataas rakstiito par Hanzas savieniibu, neko jeedziigu nearceros, jo gaiss pilseetaa ta kaa Getlinjos, kaitina nedaudz arii polju infrastruktuura..centraa 5* hotelji a blakus maaja ar vistaam pagalmaa..forshi, tur vismaz mees leikam poljiem, jo taa vai savaadaak uz polijas fona Latvija taads anklaavs vien ir...labi s**ds par to beidzot tiekam no Varshavas aaraa un atakl celja malaa ziime kura noraada uz muusu naktsmiitni Krakovu, polijas kultuuras centru, taatad Krakova 600km...smaidi muusu aciis noplok jo saprotam to naakmaas 8h seedeesim uz vietas un truli blenziisim caur logu, muus glaabj vecaa labaa speele, par staaata veidoshanu no viena vaarda..tas paliidz :) Plkst 23:00 izmantosjushi tikai vienu zaljo pieturu ieplaneejaam Krakovaa...beidzot..23:00 iebraucaam Krakovaa, pilseetaa kuraa Polji riiko visus festivaalu un krutos kultuuuras pasaakumus, atkal analogjijas ar latviju - liepaaju...iebraucot pilseetaa tik veelaa vakara stundaa patiesiiba ir patiikami, jo tu apzinies ka driiz vareesi normaali paguleet, bet.. No saakuma bija jaatrod skola kas tika sarunaata jau Jelgavaa, metot lokus pa Krakovas liikumainajaam ielaaam, mekleejot skolu, aciim paveeraas tiikami skati, vakara blaazmaa apspiideeti parki, skaistas 20 staavu dziivojamaas eekas un Poljiem tipiski majestaatiskaas katedraales...buutiiba skolu mekleejaam kadu stundu un ap pusnakti atradaam muusu patveerumu - 5 staaviigu juugenta eeku, kas cik nopratu bija skola ar internaata piestienu, jo skolaa bija gan guljamtelpas gan dushas...varbuut polijaa taa ir visur, mees skolaa nebijaam vieniigie, arii k-kaada vaacieshu tuuristu grupabija apmetusies uz nakti, pie ieejas durviim muus sagaidiija daama pusmuuzhaa, un uz briidi es sajutos kaa kaada anglju filmaa par lordiem, pietruuka tikai lukturiitis daamas rokaa. Muus ieveda iekshaa un nekaveejoties piekodinaaja buut klusiem un uzvesties adekvaati tik veelai nakts stundai, mums nebija iebildumu, jo visi taapat bija noleemushi iet guleet, muus uzveda ceturtajaa staavaa, ieraadiija muusu guljamtelpas, kuru sienas bija noseetas ar polju izteicieniem, un paradiijaa dushas telpas...tad atari atpakalj uz busu peec mantaam un aidaa skolaa...Bet ak mees leetticiiigie ljaudis - muusu Boss, Annika, visu bija ieplaanojusi savaadaak, proti, taa kaa muus gaidiija atbildiigas uzstaashanaas Ungaarijaa, mees notureejaam meegjinaajumu, par ko visi leeja prieka asaras un bija sajuusmaa, jo tas tak bija tik forshi, tusniities ar gandriiz busaa atrofeejushaam kaajaam.. Bet nu labi, aatraak saaksi aatraak saaksi un viss notika bez incidientiem un asaam vaardu apmainjaam..veel tikai vakara tualete un marsh gultaas - musu gadiijumaa guljammaisos... iegaajaam muusu istabinjaa uznjeemaam paaris foto un redzeejaam kaa straadaa polju kurtizaanes..tas bija interesanti :) Nu ko un tagad saakaas jautraakaa dalja, kuraa nav ne kripatinjas melu, ja neticat sazinaties ar Janu Bruuveri, cilveeku kursh man ljoti paliidzeeja un ar kuru es daliiju savu mazo spilventinju..taatad - naktii pamostoties attapos pirmajaa staavaa vienaas appenees un ar ugunsdzeeshamo aparaatu rokaas, proti, pirmaa diena mani bija tik ljtoi izmociijusi ka mani naktii mociiija meenes gaitas gljuki, veel ar vien ar riebumu atceros ka pats nezin no kaa baidoties skraidiiju augshaa lejaa pa skolu un vienu briidi pat biju atveeris kaapnju telpas logu lai muktu uz pagalmu. Paldies dievam ka tad iedomaajos mukt tomeer augshaa un iemuku muusu istabaa, laikam redzot ka visi cilveeki mieriigi gulj, pats nomierinaajos un apguulos, aizmigu. Kaa no riita staastija Skune ari naktii vinjai redzot esmu staigaajis pa istabu...bet nu beidzaas viss labi un vairaak tie gljuki mani nemociija ;/ Modaamies mees agri - pirms seshiem bijaam jau augshaa jo cik atceros mums jau ap 15:00 bija jaabuut pie Ungaaru juuras - Balatona, taatd veel jaatiek cauri Polijai mazs gabals un visa Slovaakija veel priekshaa, cereejaam ka paspeesim. Patiesiibaa liidz polju robezhai tikaam kaadaa stundaa un ap 07:00 jau gaidiijaam korkjii, shis gan bija nedaudz ilgaaks par to kas muus sagaidiija braucot Polijaa iegshaa bet nu tik un taa ilgi jau nebija... Un cik skaista daba leenaam modaas Slovaakijaa, sajuutaa idealaa - braucam pa liidzenumu un taalumaa var redzeet kaa leenaam au augumaa zemie Tatri, noaugushi ar egleem un priedeem. Ideaali :) Leenaam saakaam braukt augshup pa serpentiiniem, vieni vieniigi liikumu, asfalts kaa gluds kaa ledus un vislaik, cauri celja maalaa augoshajaam egleem, paviid kaada strauja kraachaina kalnu upe. Taa liikumodami mees braucam kaadu laiku augshaa un tas saakaas 200km garais nobrauciens lejaa, atceros, ka nodomaaju cik ideaali buutu ar riteni vnk ripot. Godiigi sagaidiijaam zaljo pieturu savilkaamies pilnas plaushas ar svaigi gaisu, nofotograafeejaamies un atkal busaa iegshaa turpinaat celju... :)Taa kaa galapunktaa mums bija jaabuut 15:00, cik atceros, jau tad zinaajaam ka nepaspeesim, mees pa Tatriem steidzaamies lejup saliidzinoshi aatri..jaa Tatri beidzaas, to vareeja just, gan vizuaali, gan arii peec taa ka ausiis tik debiili, vairs nespieda..tas bija labs maukt lejaa pa kalniem..seedeet prieksaa autobusam kopaa ar Annu...cik atceros vinjai bik suudiigi bija. :) Ap 10:00 vai nedaudz veelaak iebraucaam lielaa liidzenumaa, kas darbojaas kaa gigantisks krustpunkts, uz visaam 7 debess malaam shaudiijaas lielcelji, celja ziimes...paviideeja arii ziime ar vaardu Bratislava, sorry dzeki, tur mees nebijaam, nebija ieplaanots un aroo nemaz nevilka, jo nekas dizsh neesot..taa nu atkal nedaudz pamaldziijaamies starp celjamkraaniem kas blieza augshaa jaunu ato baani, atradaam savu celju un shkeersojot peedeejo Tattru atvadu valni, nonaacaam uz Ungaarijas robezhas..bija jau pusdienas laiks un saule saaka cepinaat...robezhas ktrl punkts nekas iipash...nekaads high security control nebija..apmainoties ar kasiereem vinjaam nesaprotamaajaa english samainiijam euro vs forintiem un seedaamies atpakalj busaa...zeme dega zem kaajaam jo bija jau paari 12..vajadzeeja steigties..zheel, jo nesanaaca laiks nobildeeties saulgriezhu laukos, kas mirdzeeja Ungaaru aarees...Ungaarija pate par sevi tipiska D-vidu valsts...liidzenums, augsts kalns un Donava..apmeeram standarts..bet skaists standarts...milziigas auto baahnes...lauka viduu pa kreisi atceros bija gigantiska Samsung ruupniica...muusu mazie austrumu braalji iespiezhas pat taalajaa vecajaa pasaulee :)) Stundu pusotru kliidaam pa celjiem, liidz muusu aciim priekshaa iznira Buda/Pesta..kontrastu pilseeta, kalns un lidzenums..taads apmeeram laikam bija shiis pilseetas tulkojums...pamatiigu laiku nostigaam uz korkja centraalajaa pilseetas ielaa..labi ka skaisti skati bija visur kur veries...liela cirka eeka...mazi veikali un labas cenas..galvas straadaaja jo bija jaasaak iemaaciities paarreekjinaat muusu valuutas lai mees netiktu apkraapti..easy dude :)) Un tad...muusu priekshaa iznira skaists tilts..iespeejams ka juugenda..un zem taa Donava..Ungaaru maate..paari tiltam Budapeshtas kapitolijs ar vinju statue of liberty...hercogs ar palmas zaru rokaas, augstaakajaa pilseetas vietaa..varens skats...saule spiid, debesis zilas un pilseeta savaa elementaa..bija labi, bet kaa vienmeer nevareejam kaveeties jo laiks neljaava, mierinaajam sevi ar domu ka atpakalj celjaa buus vesela diena galvaspilseetaa.. :)) meloju jums virsrakstaa teikdams ka jau shajaa nodaljaa redzeesim Ungaaru juuru..sorry tomeer naakamajaa .. uz saredzeeshanos :D Gaidiet..buus :))