Ar siiciiti,masiinu un gelato!

Mees esam atgriezusies no muusu lielaa pavasara piedziivojuma-Itaalijas celojuma. Iespaidi veel nesakaartoti un mutulojosi-un nu es meeginaasu tos salikt dazaas rindinaas-jau zinot, ka Itaaliju paaris teikumos nesalikt! Bet-te nu tas ir-muusu burviigais celojums! Muusu pirmaa pietura-Firenze. Peec vairaakiem nokaveetiem lidmasiinu reisiem un paaris MIA (missing in action ) koferiem –mees esam Florences lidostaa-maazinaa un jaukaa. Pirmie iespaidi un pirmaa iespeeja likt lietaa manas vaajaas Itaalu valodas zinaasanas. Jaa-tehniski lielajaas Itaalju pilseetaas var tikt cauri tikai ar anglu valodu, bet mazajos ciematinos fakts, ka vari pavaicaat kur ir tuvaakaas labieriiciibas Itaalu valodaa dod lielisku drosiibas sajuutu! Iipasi, ja celo ar 3-gadiigu mazo, ha, ha! Un taa-mazie.. Izraadaas, Itaalija kluust vecaaka un vecaaka- vienas muusu ekskursijas gide vienkaarsi pazinoja, ka Itaalju viiriesi dziivo ar vinu vecaakiem liidz kaadiem 30-40 gadiem, tad izdomaa paaris dekaades padziivot uz savu roku, tad saak skatiities uz gimenes iespeejam-bet, kameer nonaak pie beerniem-vini jau ir –par vecu.. Tas bija domaats kaa joks, bet Itaalijaa paaraak daudz beernu neredzeejaam –un taa mans mazais izpelniijaas KAUDZI komentu!! Itaali ir LOTI jauki un miili pret beerniem –un kad Olisa pateica vina paris vaardus Itaalu valodaa-uhh! Vins tika bucots un miilots un sajuusminaati cubinaats-un kopumaa vins jutaas visai neerti-jo visi bucotaaji un miilotaaji bija pilniigi svesi cilveeki!! Vistrakakais piemeers-Romaa muusu taxi vadiitaajs flirteeja ar Olisu (jo izraadaas, vina Draudzene ir no Kubas-un vinam aciimredzot patika Olisas tumsaa aada),kurs seedeeja aizmugures seedeklii!! Un taa-muusu soferiitis mirdzosaam aciim caloja ar manu mazo, tajaa pasaa laikaa saujoties cauri pilseetai kaadus 80 km/h, nezeeliigi taureejot un ik pa briitinam paartaucot calosanu, lai izliektos pa logu un izaurotu vina viedokli kaadam nelaimiigam ielas skeersotaajam! Un taa- brauksana.. Uhhh.. Mees, 5 cilveeku grupa noiireejaam lielu Mercedes minibusinu, pietiekosi lielu, lai visiem buutu vieta-ieskaitot muusu koferus. Ooo, jaa-LIELU minibusinu.. Un es-brauceeja. Man jau celi drebeeja meeginot izbraukt pa Florences mazajaam ielinaam-pilnaam ar noparkotaam masiinaam un mociisiem-bet mees laimiigi tikaam taam cauri bez probleemaam! Un-ja iznaak noiiret masinu-tas ir taa veerts!! Muusu celojums no Florences uz Romu bija FANTASTISKS!! Mees pavadiijaam celaa 4 dienas, peldoties zilajaa juuraa, braucot cauri Toscana un apstaajoties mazaas pilseetinaas kalnu galos! Bet-atstaajiet masinu Romaa!! Romas celi ir neizdibinaami, Romas ielu nosaukumi ir nesalasaami un Romas brauceeji ir traki-aatri un brauksanas likumus ignoreejosi! Bet-taa kaa mees pametaam masiinu un braucaam ar Taksiem-muusu Romas piedziivojums bija lielisks! Taa ir fantastiska sajuuta- buut vietaas, kas jau ir tik diivaini paziistamas no simtiem publikaaciju! Mums loti paveicaas- mees uzduuraamies LIELISKAI Colosseo tuurei!! Saucaas Maximus Tours-anglu valodaa. Muusu gids bija Romietis-un ar iistu Romiesa garu-lepns un zinoss!! Vinam izdevaas uzzimeet Colosseo muusu praatos taadu, kaads tas bija Gladiatoru laikos-un mees kaa Gladiatori skatiijaamies uz milziigo arenu, gaidot muusu likteni! Un arii vieteejie “Gladiatori”ir jauki-tikai uzmanieties no pirmajiem aktieriem, kuri redz juus izkaapjam no Taxi-vini Juus par tuuristiem atpaziidami, uzprasiis kaudzi naudinas par foto. Fotos jau ir jauki-uz Colosseo fona, ar Gladiatoru! Bet-pastaigaajiet apkaart pirms fotograafeesanas-izveeloties smukaako un “gladioriskaako”, jo dazi no siem viiriem ir…hmmm..nu teiksim-viniem iistajos ciinu laikos nebuutu ne vismazaako izredzu palikt dziiviem, ha, ha! Vini aciimredzot nebija iepazinusies ar vieteejaam gelato tirgotavaam… Gelato-vaards, kas nu ir uz visiem laikiem muusu vaardniicaas! Mmmmm…Gardi un viegli pieejami! Un taa, ik vakaru mees nosleedzaam ar kaadu gardu gelato kombinaaciju! Un taapat kaa visa Itaalija-lai kaadaa kombinaacijaa to baudiisi- rezultaats buus FANTASTISKS!!