Kultūru sajaukums, daudzveidīga arhitektūra un gards alus :)

O jā – Prāga! Tas taču ir tik skaisti! Čehija – ļoti labi, Tavs draugs varēs baudīt alu. Tik daudz principā es zināju par Prāgu un Čehiju – no tā ko dzirdēju, kad izteicu ideju par atvaļinājuma pavadīšanu Čehijā. Plānots šogad bija doties uz kādu vēl siltāku zemi, tomēr to atstāsim nākamajam gadam. Pagājušajā gadā apciemojām Slovākiju, nu tad šogad, izskatot ceļojumu piedāvājumus, ceļojums uz Prāgu un Čehijas Šveici šķita visvilinošākais (par cik tā arī nav sanācis tur būt). Braucienu izvēlējāmies starp tūroperatoru piedāvātajiem. Atļāvāmies paslinkot un ņemt jau izplānotu braucienu, kas, protams, sanāk arī salīdzinoši lētāk, ņemot vērā izdevīgos līgumus ar viesnīcām. 23.augusta agrā rītā (plkst. 6:00) iekārtojāmies autobusā. Jāpiebilst, ka brauciena visas naktis ir viesnīcās, tā kā, paldies dievam, gulēt autobusā nenācās. Tomēr, līdz ar to autobuss mazliet neērts, ja gribējās arī pa dienu atlaisties. Bet pieciest var, un, ja līdzi ir litrs Absolūta – nekādu problēmu! Visa diena mums ir ceļā – protams, Lietuva un bezgalīgā Polija. Pirmajā vakarā viesnīcā ieradāmies ap desmitiem, nakšņojām Polijā. 24.augusta rītā jau iebraucam Čehijas Republikā. Skati aiz loga kļūst jau daudz interesantāki. Iekārtojāmies Prāgas viesnīcā un pēc tam devāmies grupas ekskursijā pa Prāgu. Tur mūs sagaidīja gide, kas stāstīja Prāgas vēsturi. Par cik šai ekskursijai veltītas tika 4h (tiek dots arī brīvais laiks pēc gida stāstījuma), un mēs ar draugu jau zinājām nākamo pieturu (kuģīša izbrauciens), tad nu mēs izvēlējāmies doties paši savā ekskursijā – atstājām grupu un paļāvāmies paši uz savu orientēšanos un pilsētas karti. Ar laiku ir noveicies - saulē ir +30ºC un it nekādu pazīmju par to, ka tas varētu tuvākajā laikā mainīties. Vecpilsēta, kā jau varētu iedomāties, ir pilna cilvēku, kas tomēr mazliet traucē. Jo cilvēku ir patiešām ļoti, ļoti daudz. 4 stundu laikā izstaigājām šo tūristu pārpildīto, dzīvības kūsājošo vecpilsētu, ēdām picu, kuru mums uzmeistaroja aptuveni 10 minūšu laikā, kā arī izceļojām caur neskaitāmiem suvenīru veikaliņiem, kas tūristiem žilbina acis ar dažādiem nevajadzīgiem sīkumiem. Vakarā, pēc pastaigas, devāmies uz kuģīti, kurš tika rezervēts mūsu grupai uz 2h izbraucienu pa Vltavas upi, lai apskatītu pilsētu jau naksnīgajās gaismās un no cita skatu punkta. Uz kuģīša bija arī mums sagatavotas vakariņas, kuras man, personīgi, pēc apēstās 30cm picas, it nemaz negribējās. Dzērienus gan ir jāpērk pašiem, un tas vēl diezgan izmaksā – piemēram, 0.25 kola maksā 50 kronas (1.40Ls), 0.3 vai 0.5 alus – 70 kronas (2Ls), 0.3 ūdens tāpat – 70 kronas. Paša izbrauciena cena bija 475 kronas no cilvēka (~13ls). Ar šo kuģīša braucienu bijām tomēr nedaudz vīlušies, jo tas veica ļoti nelielu apli. Arī citi teica, ka bija gaidījuši vairāk. Bet tas jau pēc katra paša ieskatiem. Prāgā iesaku doties uz Šveika krodziņu vai uz kādu citu no Prāgas restorāniem nobaudīt alu, vīnu un nacionālo virtuvi – tas patiešām ir tā vērts! 25.augusts - ekskursija uz Čehijas kūrortpilsētu Karlovy Vary. 2h brauciens no mūsu viesnīcas un ceļā mūs ar interesantiem stāstiem izklaidēja gids, kurš pats ir ungārs. Karlovy Vary pilsēta ir neliela, bet piesātināta ar mākslinieciskām ēkām, dzīvību un pielieta ar sauli. Tā mūs sagaida ar savu brīnišķīgo arhitektūru, kolonādēm, daudzām svešvalodām un saviem karstajiem avotiem. Pēc kultūras pieminekļu apskates mēs devāmies brīvsolī pa pilsētu. Uzkāpām kalnā (Diāna), uz kuru pārējos pacēla funikulieris. Kalna galā ir tornis, no kura paveras skats uz pilsētu un tās apkārtni. Kad pilsētu bijām apskatījuši no augšas, devāmies atpakaļ – lejup. Vēl mums bija 2h brīvā laika, kuru izmantojām, lai dotos uz viesnīcas Thermal (http://www.thermal.cz/) atvērto baseinu. Tur ģērbtuves vīriešiem un sievietēm ir atsevišķi, tādēļ vēlams jau iepriekš sarunāt, kur satiksieties. ;) Pēc garās pastaigas kalnā, baseina apmeklējums bija tieši tas, kas bija nepieciešams. Nākamās bija paredzētas muzikālās strūklakas jau atpakaļ Prāgā, kuras mēs izlēmām izlaist, lai tā vietā doties pastaigā pa naksnīgo Prāgu. Autobuss mūs izlaida pie Prāgas 22.tramvaja galapunkta – ar šo tramvaju varējām tad arī nokļūt pilsētas centrā. Biļešu pirkšana ir vesels notikums. Tās nevar iegādāties pie vadītāja, bet gan kioskos vai arī automātos, kas izvietoti dažās pieturvietās vai arī metro stacijās. Ar vienu biļeti var pārsēsties citā maršrutā – pēc nokompostrēšanas tā ir derīga 70 minūtes (ja pirkta pa 25 kronām, t.i. 70 sant). Biļetes derīgas visos pilsētas sab. transportos izņemot metro – tur jāpērk savādāka biļete, kas derīga 5 metro stacijām. Biļešu automātā nospied kādu biļeti vēlies pirkt un tad, kad uz displeja parādās summa, jāmet iekšā naudiņa. Atlikumu izdod un biļeti tāpat ;) Nakts gaismā pilsēta izskatās pavisam citāda...arī tūristu lielās plūsmas ir pieklusušas, izskatās, ka palikuši tādi paši noklīdušie kā mēs. Tomēr dzīvība pilsētā vēl kūsā pilnā sparā. Ēkas izgaismotas un Prāga izskatās elpu aizraujoši. Fotoaparāta zibšņi, tilti, pilsēta un pilsēta, metro, viesnīcas meklējumi, šampanietis no pudeles, MCDonalds (tur mēs nogaršojām līdz Latvijai vēl neatceļojušo Fresh Cheezburger), sāpošas kājas - tad nu ap pulkstens 2 naktī ieradāmies viesnīcā un pārguruši likāmies uz auss, lai jau nākamā rīta 8 celtos un dotos uz Čehijas Šveici. 26.augusts. 2h brauciens līdz pašai Čehijas – Vācijas robežai un autobuss mūs izsēdina Pravčická Brána kalna pakājē (http://www.pbrana.cz/). Mums tika dotas 3h, lai uzkāptu kalnā, paēstu un nokāptu no kalna. Uzkāpšanai nepieciešama aptuveni pusstunda, nokāpšana jau nedaudz raitāka. Kalna augšā ir kafejnīca, kurā nogaršojām Čehu nacionālos ts knēdeļus ar gulašu. Šie bija maizes knēdeļi un tos ir vislabāk ēst ar ko mērcveidīgu, jo citādi ir pārāk sauss. Paēdām divatā aptuveni par 6 latiem. Ļoti garšīgs baltais mājas vīns, starp citu. Tālāk sekoja izbrauciens pa upīti, kas ļāva izbaudīt klinšu, ūdens un neskartās dabas skaistumu. 27.augusts – Vācija, Drēzdene. Par šo pilsētu man nudien gribētos uzrakstīt atsevišķu stāstu (arī galerija man ir izveidota atsevišķa, to laipni lūdzu apskatīt ;) ). Es patiešām iemīlējos Drēzdenē no pirmā acu skatiena. Lai gan manī pret vācu tautu kā tādu nav nekādas īpašās mīlestības, tomēr es viņus apbrīnoju. Apbrīnoju vāciešu kārtību un precizitāti. Drēzdene vācu literatūrā tiek saukta par Florenci pie Elbas – un ne velti. Mūs Drēzdenē sagaidīja vietējā gide, kas pati arī šajā pilsētā dzīvo un viņa parādīja tūristu iecienītākos arhitektūras pieminekļus, kā arī aizraujoši izstāstīja to vēsturi. Tad mums tika dots brīvais laiks, kuru tad arī izmantojām, lai apietu apkārt Cvingeram - Drēzdenes Cvingers ir pasaulslavens baroka mākslas darbs un lepnā firsta galma liecība. Bagātīgi izgreznotie paviljoni un galerijas, kuras ieskauj galma svētku laukumu, veido pasakainu skatu. Apmeklējām arī tirdzniecības centru – neteikšu, ka cenas īpaši atšķirtos no mūsu pašu. Bet par cenām var jau runāt tikai ziemassvētku atlaižu laikā ;) Aizgājām arī paēst – nedaudz izbrīnīja dzērienu cenas (kas man šķita augstas), bet kopumā garšīgi (ēdām, protams, lielu burgeri). Šīs vienas dienas – šo dažu stundu man nepietika, bet tieši tāpēc es sev noteicu, ka noteikti vēlos atgriezties uz Drēzdeni.. Kopumā – ceļojums bija tīri „tūristisks”, bet tomēr, kā jau katrs ceļojums – aizraujošs. Šis brauciens man daudz lika pārdomāt Latvijas tūrisma „neattīstību” salīdzinājumā ar citām valstīm, kas no tūristiem barojas, kas liek tūristiem atgriezties vēl un vēl. Pie mums tā, diemžēl nav. Vēl daži fakti, kas varētu interesēt, ja domā doties uz čehiju: Ja naudiņa ir paņemta līdzi eiro valūtā, tad vislabākais kurss ir uz Polijas – Čehijas robežas. Pirmās būdiņas piedāvā sliktāku kursu, bet nepaslinko – aizej mazliet uz priekšu un tur jau viss izskatīsies nedaudz savādāk. Čehijā labākais kurss ir Karlovy Vary pilsētā. Ja uz robežas par 1 eiro = 25 kronas, tad Karlovy Vary maiņas punkti piedāvā pat līdz 25.7 kronām. Ēšana pašā Prāgas vecpilsētā diviem var izmaksāt aptuveni 10-15 latus, kas no Rīgas īpaši neatšķiras. Tomēr var pameklēt arī lētākas vietas. Un tādas ir turpat pilsētā. Alkoholu Čehijā var iegādāties cauru diennakti un arī nav nekāda aizlieguma dzert uz ielām. Veikalos lielākoties pieejams tikai alus – ļooti plašā sortimentā, vīns un šampanietis. Sievišķīgus kokteilīšus mazāku veikalu plauktos neatradīsiet (ja atradīsiet, iedošu cepumu!). Kopā mums diviem cilvēkiem šis brauciens izmaksāja ~650 latus, kas, manuprāt, ir pat ļoti ekonomiski, ņemot vērā mūsu neekonomismu ;) Ja ir kādi jautājumi – ar prieku atbildēšu. Centos, protams, uzrakstīt pēc iespējas sīki, tomēr pārāk garās runās izplūst man ar negribas – svarīgs ir ieskats un pārējais – IR JĀREDZ! Jā, un vēl - tik daudz alus es vēl nekad neesmu izdzērusi :))