Pa Minskas ielaam

Kadu labu laiku ieprieksh biju planojos uzrakstit par savu mazu izbraucienu lidz Baltkrievijas galvaspilsetai Minskai. Laikam ejot to biju piemirsis, bet nekas- nolemu laboties. Baltkrievija uz nedelju sanaaca pabuut pagajushaa gada (2008) oktobri, konferences ietvaros. Viss jau saakaas ar to, ka tapa raksts doktoranturas studijam, ko bija nepiecieshams kaut kur publicet un pie viena ari uztaties konferencee. Saku mekleet konferenchu datumus. Kaut kaa klasiskaas Eiropas pilsetas nevilinaja, bet tieshi Baltkrievija iekrita aciis. A kaapec ne. Krievija biju jau ieprieksh divkart, nekas slikts jau nebuus. Un... nebija arii. Vizu pa padsmit latiem nokartoju vestnieciba, autobusu biljete kabata, uzvalks saspiests portfeli - nu ko gan citu veel vajag. A ja piemirsu pusmiljons Baltkrievijas rublju un kads alus lai celsh ierigaaks. Celsh lidz Daugavpilij bija ok, sedeju blakus tantei, kam gjimene dzivo arpus LV kaut kur pie Minskas. Sheit jau iegustu info par valsts vesturi un parazhaam. Dazhu bridi jau iesnauzhos, bet tas jau nenobiedee tanti turpinaat runaat. Pec robezhas erti iekartojos autobusa aizmugures sedekljos, ir ok, tikai kaut kadas kreslu nolaishanas sviras spiezh uz nierem. Eh... ko tur... alus dzesh slapes. Baltkrievijas celji nakti atgadinaju kadu 4dienas LNT vakara filmu, kur padzivojushi cilveki brauka apkart ar kamaz smagajaam mashinaam. Nekas, ar vienu aci skatoties zvaigznees tuvojos Minskai. Autobusu stacija gan tada futuristiska, ta ka NLO butu uz dratiim pakaries. Apkaart daudzstavu maajas un daudz daudz betona. Uh... zolitude x10. Jau pirmas sarunas un naudas, cigareshu, pareiza laika un mob. telefona prasishanas situacijas. Eh, ko padarisi, laikam jau esmu sadabujis rudijumu no citiem braucieniem, tapec to viegli parcieshu. Ir agrs rits, taa ap 6iem. Protams, nav ko sedet taja "Zolitude" un tamdelj jalaizh uz centru. Metro pa dazhiem tukstoshiem un pec kada laika jau stavu Minskas centra, pilsetas laukuma. Nezinu nosaukumu (Sheit piebilde, parsvara celjoju, blandos bez noteikta merkja, tamdelj nereti daudzu arhitekturas un citu objektu nosaukumi un vesture man nav zinami. To atsver alternativas celjoshanas garsha). Protams, ka jau kartigam 90 kg Latvietim no rita gribas uzzest. Sheit jaiemet akmentish Minskas daarzinja, jo neko kaa Mc atrast neizdodas. Nu ko, nav jau pirma reize kad Mc Donalds parnesta nozimee glabj dzivibu. Pusdienu pavadu bradajot pa ielaam. Pirmie iespaidi tadi rezerveti. Lielas ielas un troturi, taisnas maajas un tikpat taisni cilveeki. Nu gluzhi kaa no vecaam vestures graamataam. Pilseta ta arhaiski atgadina Jelgavu no maza berna skatijuma. bet jebkura gadijuma interesanti. Biju rezervejis viesnicu. Protams kartes man nebija un no rita to ta gruti atrast. Bet cilveki ir laipni un dazh pat noiet lidzi kadu bloku lai tikai paraditu pareizo celju, tas nekas, ka vinsh pats kave darbu un cita virzienaa. Nakamajaa dienaa sakas konference un ilga tris dienas. Slikti, ka man runa iekrita 3 dienas sakuma. Proti visu laiku bija japiedoma pie sakaama. Pirmajaa konferences vakara bija welcome party ar baltkrievu nacionalajaam dziesmaam un dejaam. Uh... vins un tosti. Rita galvassapes ir ka merlatinja vakardienas izklaideem. Nakamais vakara pasakums neatpaliek no ieprieksheja. Nja baltkrievi bija ljoti viesmiligi. Nezinu vai tas bija tikai pret mums, kaa viesiem, nezinu, kaut gan liekas, ka tadi vinji arii ir. Kaut vai atceroties n-tas sarunas uz ielas, kuraas atklajas pilsonju laipniba utml. Tapat cilveki ko satiku atstaja intelektualu pozituvu priekshtatu. Atkal nezinu, varbut tas tamdelj, ka uzturejos nacionalas universitates telpas un tas macibspeki un studenti jau nav vakarejie. Bet tie laikam ir tikai atsevishkji momenti, kas neraksturo visu sabiedribu jeb valsti kopuma. Laikam Baltkrievija ir ta kaiminjvalsts, kura netiek visvairaak apmekleta. Iespejams tas delj vizu rezhima vai pastavoshas valsts iekaartas. Vizu rezhims ir paskarbs, ierodoties pilseta lidzigi ka Krievija vai citas CIS valstis nepiecieshams regjistreties. Ja braucot prom nebus zimogs no viesnicas vai regjsitra var gadities dazhas neskaidribas. Valsts rezhims, njaa nav jau tur Amsterdama, kur viss atljaut. Uz ielaam neredzesi koshus telus, kas rada smaidu sejaa. Parsvara cilveki ir "peleki" (laikam bija vainigas dazhas lietainas oktobra dienas), kas strada un dzivo lai dzivotu un kadu reizi sasniegtu stavokli, kad ta vards un uzvards tiek pielikts pie zinjojuma delja, kaa labakais menesha straadnieks. O jaa, tu esi kruts ja tavs foto ir lidziga augstuma ar valsts vaditaja foto. Ko lai saka, man jau tas uzjautrina, bet tada ir vinju butiba, kas parsvar arii nostraadaa. Koference nooriteja Baltkrievijas nacionalaja biobliotekaa- dimanta. Ko lai saka, cepuri nost. Shaja joma musu kauiminji sen jau ir aizskrejushi projaam. Automatizetas gramatu padeves sistemas, modernas lasitavas, elektroniskais regjistrs un citi brinumi Taads neliels turisma ieskats: Viza- zem 20 Ls vestniecibaa kartojama; Viesnicas - leetas ar tikpat leetaam brokastim un spilveniem, kas ozh pec mitruma; transports- leatak ar autobusu, ap 15Ls, neatceros vairs. Ap 500 km, nakts brauciens ap 11h. Var ari lidot, tas sanaktu kadas 3 vai 4 reizes dargak. Atpakalj izmantoju avio, pirku biljetes 2 nedeljas ieprieksh un bija ap 70 Ls. Lidosta mazliet pabaisa, mikrinji reti 1 stunda kurse uz to. Atgadina garu koridoru ar akmens flizem. Bagazhu parbauda ar veciem rengeniem. Dazhas kafeinicas, viena vareja dabut dazhadas kafijas. Ar viskiju pat, tiri cieshami; Parvietoshanas- Minska paliela. Centrs, nosacits centrs iztaigajam ar kajaam. Viena galvenaa iela, apmaldities jau var, bet ta liela iela ka vejaraditajs palidz. Izmantoju metro, parbaudita vertiba. Ir ari mirkinji. Pusdienas- uh, virtuve ir ok. Var paest godam. Ne centra ap 2 Ls var dabuut klaat kompotu ar zhavetam plumem. Tuvu musejai virtuvei. Pie vienas metro pieturas pat musejais Lido bija. Iepirkshanaas- sheit jau laikam bus jasaka slavinoshi vardi lielajiem iepirkshanaas centriem. Atgadina Bernu pasauli, bet tikai parspileta forma. Shajos unjivermagos var nopirkt da jebko, saakot no Baltkrievijaa razhotiem televizoriem, leduskapjiem un galoshaam lidz made in china koncerna briinumiem. Un ta vien liekas, ka pec darba kats Minskas iedzivotajs izskrien cauri kadam veikalam, kaut vai lai butu lietas kursa par maizes un piena cenu. Turisma objekti - khmm. Gruti teikt. Kas nu kuram patik, sheit teiciens par to meitu un kleitu. Ir jau ko redzet- intersanti pilsetas laukumi, parki, baznicas, mazais zeens uz salas, biblioteka nakts laikaa utml un ta pati pilsetas arhitektura. Diemzhel nesanaaca pabraukat pa lauku teritorijaam. Noteikti tas butu daudz lielaaks piedzivojums. Nobeiguma gribeju piezimet, ka tas bija saistosh izbraukums, kura gaita kaut nedaudz iepazinos ar musu kaiminj zemi, kas shat tad tiek piemirsta. ja protams kads teiks "kas gan tur dizhs, nav ko tur redzet. Nav ne Eifelj tornis, ne Bali pludmale". Nja protams, nestrideshos, bet ja rodas izdeviba, tad ieteiktu apskatit sho pilsetu un valsti, jo katram cilvekam jau kaut kad jaiepazistas ar saviem kaiminjiem...