Džordžija - Nevada - Kalifornija - Arizona - NY - Toronto - Niagara

ASV ceļojumu sāku ar Džordžijas štata galvaspilsētu Atlantu. Pirmajā brīdī Atlantā likās tik karsts un sutīgs, ka nav ko elpot, bet pēc pāris sekundēm nāca apskaidrība, kas tas taču ir tieši tas, ko man gribējās – beidzot sajust siltumu... Pati Atlanta nav nekas īpašs, absolūti funkcionāla pilsēta, celta gados piecdesmitajos, ar milzīgiem blokiem un standarta ielām. Ielās pārvietojas tikai melnie, baltie iet cauri mājām vai ar auto. Liekas, ka Amerikā ēdu veselīgāk nekā Latvijā, neskatoties uz daudz stāstīto, ka man tur nebūšot ko ēst... Mani pārsteidza cilvēku laipnība, tu nekad nekur neaiziesi neuzzinājis vai neatrasinājis savu problēmu. Pēc trim dienām Atlantā lidoju uz Lasvegasu (LV). Pie lidostas izīrēju auto (kā jau Amerikā pienākas – Mustang Cabrio), bet nu slikti amerikāņi taisa mašīna, 2008.gada auto jau kā 10 gadus braukts vācu auto... LV nakšņoju Stratosphere Tower Hotel (viesnīca ar augstu skatu torni un ekstrēmām atrakcijām pašā torņa smailē.) Nedaudz pa dienu pagulēju, vakarā gribējās apskatīt pilsētu, bet pēc 10 soļiem sapratu, ka ir neciešami karsts un devos atpakaļ meklēt vakariņu vietu plašajos viesnīcas gaiteņos, kas līdzinās mūsu lielveikaliem. Šovus neredzēju, kazino automātu darbību arī nepamēģināju, viņiem tagad žetonu vietā ir jāatver sava debetkarte un tikai tā var sākt darbināt savu spēļu elli. Uzbraucu tornītī uz bāru, kur dzīvais Jazz un lejā skats uz visu izgaismoto naksnīgo pilsētu...(Ja vienkārši gribi tikt tornī – biļete 10,- USD, ja brauc uz bāru, nestāvi 2 rindās, uzved ar VIP liftu, dzēriens tikai 9,- USD  ) No LV braucu uz San Francisko (SF), paliku pa nakti Livermore (tāda kā SF priekšpilsēta). Pašu SF neapskatīju – TV ziņās rādīja necaurredzamu miglu pilsētā un milzīgus sastrēgumus, braucu uzreiz tālāk uz Losandželosu (LA). Paziņas ieteica izbraukt cauri vienai vecaji, romantiskai pilsētiņai Passo Robles, pa ceļam daudz romantisku vīna darītavu. No Paso Robles tiku uz Highway 1, un tad jau sākās brīnišķīgie skati ar okeānu un klintīm. Nopeldējos Pismo beach, tad caur Santa Barbaru nokļuvu LA. LA uzturējos 3 dienas. Pirmajā dienā baudīju Santa Monica pludmali, Getty Villa muzeju un Hollywood bulvāri (tur gan īsti nekā baudāma nav... - pilnīga vilšanās, tik netīrs, gluži kā Kairas arābu tirgotavu ieliņas, principā visi veikali pilsētu centros man atgādināju arābu lavačkas ... Nākamā diena – Universal Studio, no atvēršanas līdz pat slēgšanai, jauks piedzīvojums.... Trešajā dienā no rīta Malibu pludmale, pēc tam uz Lielo Kanjonu. Nakti pavadīju auto, jo visas viesnīcas pilnas. Lielais Kanjons gan likās savā lielumā absolūtu nereāls, tādā kā dūmakā un ir sajūta ka tu stāvi pie plakāta, vienkārši tā realitāte nav aptverama... Pēc tam atpakaļ uz LV, nākamajā rītā atdevu auto un lidoju uz NY. Lidojums gan bija ekstrēms. Iekāpšana kā paredzēts (11:00), 40min nekas nenotiek, tad pilots paziņo, ka NY ir vētra un nevienu lidmašīnu nepieņem un ka 2 h gaidām. Vel pēc dažām minūtēm pasaka, lai visi kāpj ārā. Lidošot 14:00 , nedaudz vēlāk pasaka, ka lidosim 17:30. Aizgājām nopirkt pusdienas, tikko atnācām uz geitu tā pasaka, ka ātri visi kāpjam iekšā, ka ir saņemta atļauja no NY...(13:00). Normāli šis lidojums ir 5h, mēs lidojām 7h, kratīja vismaz pusi ceļa, ceļoties lidmašīna ik pa laikam tā kā krita atpakaļ... likās, līdz NY nenonāksim... Pusceļā līdz šim nepiedzīvota turbolence... Nākamajā dienā prom uz Niagaru, 2 naktis paliku pie Niagaras, jo devos arī uz Toronto. No Kanādas puses ūdenskritumi izskatās 3x iespaidīgāk. Toronto savā ziņā līdzīga NY. Apbrīnoju tos lielos ezerus, kuru krastā atrodas pilsēta, otru krastu nevar redzēt. Uzbraucu arī pasaules augstākajā tornī (CN Tower). Kad gaidījām liftu, lai brauktu lejā, ieslēdzās ugunsgrēka signalizācija, ar aicinājumu visiem doties uz avārijas izejas kāpnēm, lifti apstājās... Beigās izrādījās, ka kāds ir nolēmis pajokot! Bet sajūta bija, ka atkārtojas 11.09. ... Pirmajā brīdī baigais šoks tās cilvēku masas NY centrā, bet pēdējā dienā jau tas likās interesanti. Izbraucu ar city tour visus iespējamos maršrutus, bonusā vēl brauciens ar kuģīti pa Hudzonas upi gar Brīvības statuju..