Visiem latviešiem, kam patīk makšķerēt

Jums patīk makšķerēt un ķert rekordliela izmēra zivis? Vēlaties atklāt jaunas makšķerēšanas vietas un jaunus piedzīvojumus? Ja jā, tad jums noteikti jāizbauda makšķerēšanas piedzīvojums Nassera ezerā Ēģiptē, kas ideāla vieta milzu Nīlas asaru un samu makšķerēšanai. PAR NASSERA EZERU 1960. gadā prezidents Nassers pasūtīja uzcelt otru dambi uz Nīlas upes netālu no Asuānas, kā rezultātā tika appludināti 6200 km2 Nīlas ielejas uz dienvidiem, izveidojot lielāko mākslīgo ezeru Āfrikā. Ezers ir 550 km garš. Sākotnējā upes zivju populācija sāka pieaugt un mainīt tās paradumus, it īpaši tilapia un to plēsoņas - Nīlas asaris, tīģerzivs un lielais sams. Nassera ezers ir nozīmīgs ilglaicīgs saldūdens avots Ēģiptē. Tāpēc tas ir labi aizsargāts, par ko rūpējas vietējās varas iestādes. Ezera krastiem nav viegli piekļūt. Tas to padara par privilēģiju makšķerniekiem, lai kuģotu un laivotu pa tā ūdeņiem un baudītu makšķerēšanu savā nodabā. Ap ezeru nav pilsētu vai citu piesārņojuma avotu, tāpēc ezera ūdens ir ļoti tīrs. Papildus kolosālajām makšķerēšanas iespējām, ezers ir burvīga vieta, ko ir vērts apmeklēt tāpat vien. Ezers ir maģiska savvaļas tuksneša dekorācija, kas robežojas ar tīru ūdeni, mierīgu atmosfēru, plašumu un piedzīvojumiem, kur makšķernieki burtiski simtiem kvadrātmetru ir vieni paši savā nodabā. Piekrastēs vērojama dažāda tuksneša ainava – kalnaini apvidi, līdzenas un smilšainas pludmales. Ezerā ir tūkstošiem salu, uz kurām ir iekšējie ezeri, no kuriem daudzi vēl nav atklāti. Vietējiem iedzīvotājiem ezers ir maznozīmīgs, jo tie ir beduīni – kamieļu un aitu gani, kuri reizēm ir redzami ganībās ar viņu ganāmpulkiem. Veģetācija ezera malā ir ļoti īpaša – iespaidīgas un retas putnu, zīdītāju un rāpuļu sugas. Reģistrētas ir vairāk nekā 100 putnu sugas, piemēram, populārākās un zināmākās ir meža pīle, ēģiptiešu zoss, pelikāns, gārnis, stārķis, klija, vanags, piekūns un ērglis. Lielākajā daļā piekrastes dzīvo arī krokodili un ķirzakas, kā arī cita veida savvaļas dzīvnieki – gazeles, šakāļi, tuksneša lapsas un dažādi mazāki zīdītāji. ZIVJU SUGAS Oficiāli Nasser ezerā var atrast 32 dažādas zivju sugas. Dažas no tām ir diezgan pārsteidzošas, piemēram, mēness zivs. Makšķerniekus visvairāk interesē Nīlas asari (Lattes Niloticus) un tīģerzivis (Hydrocynus Forskalii). Nassera ezers ir labākā vieta pasaulē Nīlas asaru makšķerēšanai, jo tie dzīvo tikai Āfrikas upju sistēmās un ezeros. Salīdzinot ar citiem ezeriem Āfrikā, Nassera ezers ir attāls un tā apkārtne mazapdzīvota. Šī izolācija ļauj saglabāt ezeru tīru un teicamu vidi Nīlas asariem, kas ir lielākās saldūdens zivis pasaulē. Ginesa rekordu grāmatā minēts 232 kg smags Nīlas asaris, ko noķēruši vietējie zvejnieki Viktorijas ezerā. Lielākais Nīlas asaris, kas ticis noķerts Nassera ezerā, svēra 176 kg. Tikai daži makšķernieki ir noķēruši lielākus Nīlas asarus par 100 kg. Pētījumi liecina, ka labākas izredzes noķert rekordliela izmēra Nīlas asarus ir ezeros nevis upju sistēmās, kā arī ir liecības, ka Nassera ezerā joprojām dzīvo milzīgas zivis. Milzu Nīlas asariem ir faraonu spēks un tie pārbaudīs gan makšķernieku, gan to makšķerēšanas aprīkojuma izturības robežas. Lielisks uzbrukums un galvas kustības virs ūdens virsmas ir raksturīgākās šīs lieliskās vietējās zivs īpašības. Attiecībā uz tīģerzivīm, tās nesasniedz tik lielus izmērus, bet tās ir spēcīgas un pārsteidz ar savu akrobātisko cīņu. Ir maz zivju sugas, kam ir šādas sīvas cīnīšanās enerģija. Tīģerzivis dzīvo ezeros un no divām sugām vispopulārākā ir Hydrocynus Forskalli, kas aug līdz 7 kg. Tīģerzivis ir radniecīgas Dienvidamerikas piranjām. Tikai viens skaties uz to niknajiem zobiem, likvidēs jūsu šaubas, vai šīs zivis ir mežonīgas plēsoņas. Arī sams sniedz aizraujošu izaicinājumu. Ezerā ir konstatētas 18 samu sugas, no kurām 2 ir interesantas makšķerniekiem: bagrus un vēl jo īpaši leģendārais vundu. Noķert vundu, tā tiešām ir neaizmirstama cīņa. Vislielākās iespējas noķert samu ir naktī ar dzīvu vai beigtu barību uz āķa. Visbeidzot slavenā tilapia ir pieminēšanas vērta. Nassera ezers ir bagāts ar šīm zivīm. Tā kā tā ir maza zivs, tā ir viens no galvenajiem uztura resursiem Nīlas asarim. MAKŠĶERĒŠANAS VEIDI Ir iespējams kombinēt dažādas makšķerēšanas metodes. Tipiska makšķerēšanas diena varētu sākties ar celšanos ar pirmajiem saules stariem, lai pāris stundas makšķerētu krastā un pēc tam, pēc brokastīm, doties makšķerēt ar vizuli no laivas. Naktī var tikt izliktas gan dzīvas, gan beigtas ēsmas līnijas, lai ķertu vundu samus. Makšķerēšanas aprīkojumu var gan nomāt, gan ņemt līdzi savu. Lielākas iespējas noķert lielus Nīlas asarus ir makšķerējot ar vizuli, jo makšķerēšana ar vizuli aptver plašāku teritoriju nekā makšķerēšana krastā un ir iespējams makšķerēt dziļākos ūdeņos, kā rezultātā noķersiet arī vairāk zivju. Izvilkt lielas zivis ir vieglāk no dziļa ūdens un laivas nekā no krasta, kā arī makšķerēšanas pozīcija ir drošāka, jo, piemēram, makšķeraukla netiek pakļauta riskam to pārraut uz asiem akmeņiem tuvu krastam. Vasaras sezonā vispiemērotākais un visizplatītākais veids ir makšķerēšana ar mušiņām. Lai ar spiningu izvilktu lielu zivi no krasta, jāvelk ļoti spēcīgi un nepieciešamas spēcīgas makšķeres ar spēcīgām spolēm. LAIVAS Makšķerēšanas programmām Nassera ezerā tiek izmantotas trīs veidu laivas: 1. Privātas tradicionālās laivas Šis ir vispiemērotākais veids makšķerēšanai Nassera ezerā un safari koncepcija ir ideāla 1-3 makšķerniekiem, kas vēlas privātu atmosfēru un pilnībā aprīkotu laivu tikai sev. Tas ļauj jums pavadīt laiku ezerā kopā ar gidu un pavāru, cik vien ilgi vēlaties. Tā ir pilnīga autonomija, jo neesat ne no viena un ne no kā atkarīgs. Kopā ar citām tāda paša veida tērauda laivām šis veids ir piemērots arī grupām. Katrai laivai uz klāja ir ērtas nakšņošanas iespējas ar trīs kojām (katra ar vienu pilna izmēra matraci). Nakts laikā salonu iespējams aizvērt ar audeklu, veidojot mājīgu guļvietu. Katras laivas salonā ir 12V apgaismojuma sistēma. 2. Tradicionālās zvejas laivas ar mātes kuģi (grupām) Šis ir piedāvājums speciāli grupām un nodrošina lielāku komfortu, kamēr makšķerēšana joprojām notiek no tradicionālajām tērauda laivām. Tas ļauj grupai palikt kopā uz vienu un to pašu kuģi ēšanas un atpūtas laikā, kā arī jautri pavadot vakarus. Uz mātes kuģa diviem klājiem tiek nodrošinātas guļvietas (uz matračiem) līdz 12 makšķerniekiem, ēšanas telpa, tualete un duša, 220V elektrostacija un lieli ledusskapji. Mātes kuģis ir bāzes vieta visu makšķerēšanas laiku. 3. Centra konsoles ātrlaivas makšķerēšanai Tas ir augsta līmeņa makšķerēšanas piedāvājums, kas piemērots 2 – 10 makšķernieku grupām. Tas ir unikāls un veiksmīgs piedāvājums, kas radikāli pārveidojis makšķerēšanu Nassera ezerā. Makšķerēšanas priekšrocības ar šīm laivām: 1-Lielāks komforts, lielāka jautrība jebkuram makšķerēšanas paņēmienam, fantastiska dreifēšana; 2-Ilgāks makšķerēšanas laiks; 3-Ātrāka pārvietošanās no vienas makšķerēšanas vietas uz citu; 4-Iespēja aptvert vairāk makšķerēšanas vietas; 5-Labākas sasniegšanas iespējas tālākām makšķerēšanas vietām. ĒDINĀŠANA MAKŠĶERĒŠANAS BRAUCIENA LAIKĀ Brauciena apkalpes personāls pārsteidz ar apbrīnojamām maltītēm nekurienes vidū. Vienmēr tiek pasniegts svaigs laivā gatavots ēdiens. Protams, tiek pagatavots arī dienas loms. Nīlas asaris ir ļoti gards un pavāri prot to īpaši pagatavot. Uz klāja tiek piedāvāts vīns un alus, kā arī liels daudzums dzeramā ūdens. KLIMATS Nassera ezera apkaimē ir sauss tuksneša klimats, kas ir drīzāk mitrs nekā nomācošs, kas rada ideālu vidi. Odi ir reti sastopami. Apgabals vienmēr ir sauss un saulains, lietus ir ļoti reti. Ziemas mēnešos no decembra līdz februāra beigām ir vējaināks nekā vasarā, tomēr vējš nav ilgāks vairāk kā pāris stundas dienā. No oktobra vidus līdz aprīlim naktis un agri rīti var būt auksti un temperatūra var samazināties līdz +8°C, tāpēc nepieciešamas ņemt līdzi siltas drēbes un siltu guļammaisu. Dienas laikā temperatūra sasniedz atkal vairāk nekā +25°C. No aprīļa līdz jūnijam dienas temperatūra ir vidēji 30°C, bet var sasniegt +35°C. Karstākie mēneši ir augusts un septembris, kad temperatūra var sasniegt +40°C. Ezerā temperatūra vienmēr ir pāris grādus zemāka sakarā ar lielā ūdens daudzuma dzesēšanas efektu. SEZONAS Makšķerēšanas sezonas tiek iedalītas divās daļās: vasara un ziema. Vasaras sezona – no marta līdz septembra beigām No aptuveni marta vidus līdz septembra beigām Nīlas asaris ir atrodams seklā ūdenī. Tas ir tāpēc, ka tilapia, Nīlas asara galvenais upuris, nārsto un pēc nārsta lielais daudzums tilapia mazuļu aug; tas viss notiek dziļumā starp 2-6m. Tas ir labākais gadalaiks krasta zvejai. Makšķerēšana ar vizuli nodrošina labu sportu, izmantojot pievilināšanu seklumā. Joprojām ir daudz lielu Nīlas asaru arī vasarā, bet parasti ziemas sezonā to ir vairāk. Augustā un septembrī pusdienlaikā ir ļoti karsti, kas var traucēt makšķerēšanas prieku. Ziemas sezona – no oktobra līdz februāra beigām Ūdens līmenis ir visaugstākais šajā laika periodā un Nīlas asaris ir atrodams dziļākos ūdeņos. Nīlas asari ziemas sezonā uzbarojas un pēc tam tie nāk kopā, lai gatavotos nārstam un nārsto janvārī / februārī. Gadu no gada šajā sezonā tiek noķertas arvien lielākas zivis un lielākoties tās tiek noķertas izmantojot makšķerēšanu ar vizuli virs zemūdens zemesragiem vai applūdušām salām seklākos ūdeņos. Ziemas mēneši, izņemot oktobri, nav piemērotākais laiks krasta zvejai, bet ziemas sezona ir vislabākais laiks tiešām lielu zivju ķeršanai. Vasaras sezonā makšķerēšana nodrošina lielāku rosību un lielāku zivju skaitu, bet to izmēri būs daudz mazāki. Tomēr arī tā ir lieliska pieredze – noķert uz āķa vidēja izmēra Nīlas asari (aptuveni 25 kg) gandrīz zem kājām krasta makšķerēšanas laikā. Runājot par maziem Nīlas sariem, tiek domātas zivis, kas ir 8 – 15 kg smagas, bet lielāks Nīlas asaris var pieaugt līdz 100 kg vai vairāk. Plānojot makšķerēšanu Nassera ezerā, ir jāņem vērā, ka aprīlis un maijs, kā arī novembris un decembris ir visaktīvākais makšķerēšanas sezonas laiks un laivas ir visaizņemtākās. Lai iegūtu plašāku informāciju par individuālām un grupu ceļojumu programmām, piebiedrojieties mūsu domubiedru grupai „Tavas brīvdienas Ēģiptē no A līdz Z” (http://www.draugiem.lv/groups/group.php?gid=223784&grouplanguage=lv) vai kontaktējieties ar mani personīgi. Mūsu iepriekšējie raksti: Izkrāso tuksnesi: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=7338 Tradicionālās Nīlas feluka buru laivas: http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=7343