Dzivoju Beļģijā jau 3 gadus - mani ieteikumi :)

Varu pastāstīt, manuprāt, spilgtākās lietas, kas varētu interesēt pieaugušos (bērniem, protams, pavisam citas prioritātes, tādēļ tādas lietas kā Atomium, MiniEiropa utt. šeit nemaz neapceru) Savus ciemiņus parasti vedu, redz, kur: 1)Victor Horta muzejs - viens no jūgenda dibinātājiem, var apskatīt viņa privātmāju, kur pat vissīkākais interjera priekšmets ir tīrā jūgendstilā - mākslas un arhitektūras mīļotājiem patiks, patiesi burvīga vieta (Briselē vispār ir ļoti daudz jūgenda, bet interesentiem iesaku tomēr pirms brauciena kārtīgi visu papētīt internetā, te nav iespējams visu uzrakstīt); 2) Valsts mākslas muzejs - var apskatīties sirreālistu Renē Magritu (nupat ir atvērts īpašs Magrita muzejs turpat blakus Valsts mākslas muzejam, šķiet, ka lielākā daļa Magrita bilžu tagad ir tai jaunajā muzejā, pati tur vēl neesmu bijusi), vēl tur ir 1 gab. Dalī bilde, Lūkass Kranahs, Bošs (elles mošķi, visādas trakas ainas), Rubenss, Brēgelis, francūzis Davids (bilde //Marata nāve//); 3) Eiropas kvartāls; 4) rātslaukums (Grand Place), bet man personīgi patīk rajons ap Sv. Katrīnas baznīcu, tas arī tur ir blakus un tur var nogaršot svaigas austeres ar citronu sulu (EUR 1,50 viens gab.) vai arī karstu jūras gliemežu zupu ( EUR 2,00 par trauciņu) - nu latviešiem jau tas varētu būt eksotika, un garošo arī labi (tās cenas ir spēkā, ja pērkat uz ielas). Vispār Briselē noteikti ir jānomeģina jūras veltes - tā ir lieta, kas nav Latvijā vai arī ir bērna autiņos. Visādas gliemenes (moules), ko pasniedz sautētas baltvīnā un selerijās, austeres, gliemeži, kalmāri, krabji 100 veidos utt. utt. Paši briselieši pērk tādos kā tirdziņos, kas ir sestdienas (vai svētdienas) rītos - kā kurā vietā (Place Jourdan ir svētdienās). Kā tūrists varat aiziet uz restorānu ieliņu vecpilsētā, tikai tur būs dārgāk un tur iesaku ēst tikai jūras veltes, jo visu pārējo viņi tajā ielā gatavo draņķīgi un dārgi - kā jau tūristiem; 4) mūzikas instrumentu muzejs - lieliskā jūgenstila ēkā un arī saturiski ļoti jauks, īpaši man patīk 1. stāvs ar tautas mūzikas instrumentiem (austiņās var klausīties melodiju fragmentus); 5) Briseles parki - jaukas vietas, un pavisam citā stilā, nekā Rīgā; 6) noteikti iesaku ieiet lielveikalā (vai jebkurā kafūzī) un nopirkt īstus franču kruasānus - Latvijā tā tos cept nemāk NEVIENS, pat tā saucamā franču beķereja Jēkaba kazarmās kaut ko krietni apšaubāmu tirgo, tie viņiem nav īsti kruasāni; 7) Antverpeni tā mazāk pazīstu, jo esmu tur bijusi tikai caurbraucot, bet varu informēt, ka Antverpenes valsts muzejā ir vairāki vienkārši burvīgi Magrita darbi (no pārējā gan tur nekas labs nebija, ja nu vienīgi James Ensor var paskatīties); 8) Beļģiem alus šķirņu ir daudz, bet, manuprāt, tāda īsti laba alus latviešu izpratnē tomēr nav. Interesants ir viņu it kā gāzētais ķiršu alus ar šampanieša korķi, sauc par kriek;. Pārdod visos lielveikalos; 9) Ciemiņiem iesaku nopirkt mājās vešanai un dāvināšanai beļģu šokolādi (labāk gan pirkt lielveikalos, jo tūristu veikalos ap Grand Place beļģi vienkārši nodarbojas ar laupīšanu - tā tās cenas varētu raksturot), tāpat arī iesaku nopirkt kādu kriek bundžu un dažus kruasānus :) Ja tā pavisam precīzi, tad ap Grand Place ir arī ļoti daudzi luksusa šokolādes veikali, kur pārdod lietas, ko diezin vai var atrast lielveikalos. Bet tas katram pašam jāizlemj, uz ko likt akcentu :) Var arī intereses pēc nopirkt līdzvešanai arī vafeles veikalā, bet nekas tāds īpašs viņas nava. Vēl var nopirkt līdzvešanai vienkārši svaigas austeres lielveikalā :) (normāla izmēra paciņa maksā ap 7 EUR), vai arī tās pašas gliemenes (moules), vai vēl kādus jūras mošķus, kas te ir veikalos neticamā izvēlē, bet Latvijā vai nu maksā baltu naudu, vai arī vispār nav pieejami. Ja lido ar lidmašīnu, tad tas ir pilnīgi OK - iepriekšējā vakarā nopērc, noliec aukstumā, bet no rīta jau pēc dažām stundām esi Rīgā ar visiem šiem jūras labumiem (ja lido piektdienā ar vakara reisu, tad pat vēl ērtāk). Vēl dāvināšanai var nopirkt kādu mežģīņu izstrādājumu veikalos ap Grand Place; 10) Ja ir auto un mazliet vairāk naudas / laika - iesaku aizbraukt uz pašiem Beļģijas dienvidiem, tur ir diezgan augsti kalni (Ardēni), kas apauguši ar mežiem, un arī smukas, mazas pilsētiņas. Īpaši varu ieteikt Bouillon pilsētiņu, tur ir ļoti sens cietoksnis ar savdabīgu auru (no krusta karu laikiem) un vispar palika patiesi labs iespaids, var noīrēt laiviņas braukšanai pa upēm (nav straujas īpaši); 11) rēķinieties, ka kopumā cilvēki būs laipnāki un pieklājīgāki, nekā Latvijā (un to pašu sagaida arī no jums), bet apkalpošana kopumā būs lēnāka un sliktāka, un, protams, arī krietni krietni dārgāka :) Kaut elementārus vārdus vajadzētu apgūt franciski (vai nēsāt līdzi mazu vārdnīciņu), jo ar angļu valodu cauri tiksiet tikai Briselē (ja paveiksies) un flāmu apdzīvotajā Beļģijas daļā, bet valoņu reģionos būs švaki šai ziņā; 12) par veikaliem runājot, varu informēt, ka Briseles United Colors of Bennetton ir daudz lielāks nekā Rīgā, un cilvēkiem, kam patīk Bennetton, ir vērts tur aiziet (vidusšķirai domātajā iepirkšanās ielā Nieuwstraat jeb franciski - Rue Neuve) Vēlams likt aiz auss, ka Beļģijā veikaliem ir daudz īsāks darba laiks (darba dienās līdz 18.30 vai 19.00, lai gan daži pārtikas lielveikali ir līdz 20.00, sestdienā tāpat, bet svētdienās vispār viss ir ciet. Briselē ir arī divi IKEA veikali, uz vienu no tiem var ērti aizbraukt ar metro; 13) lielo, dārgo zīmolu veikalus var paskatīties Luiza avēnijā, piemēram, vīriešu pletkrekli par 200 EUR utt. :) 14) Ļoti ērti var aptuveni stundas laikā no Briseles tikt uz Ģenti, Brigi (abās daudz kanālu, senas pilsētiņas, interesantas latviešiem) un arī uz Antverpeni. Vilcieni iet ļoti bieži un nedēļas nogalēs (no piektdienas pēcpusdienas līdz svētdienas naktij) biļetes maksā 40% lētāk, nekā darba dienās, to sauc par week-end ticket. Pati Brisele ir apmēram tikpat liela kā Rīga, orientēties ir viegli, metro sistēma ir vienkārša un metro kursē bieži (līdz kādiem 24.00 naktī tikai), tomēr ir imigrantu rajoni, kur labāk vienam vakarpusē neiet - līdzīgi kā Rīgā (piemēram, rajons ar dienvidu staciju (Gare du Midi) un Anderlecht rajons.