Iepazīstot vietas, par kurām mācīja skolas solā.. Grieķija.

Ieejot ceļojumu aprakstos par Grieķiju, pārsvarā var atrast tikai aprakstus par Krētu, tāpēc izlēmu, ka jāuzraksta savs Grieķijas apraksts. Krētu un Santorini jau biju redzējusi, tāpēc nolēmām iepazīt arī kontinentu, pieķerot klāt vēl dažas salas, kuras neuzpeld tūroperatoru piedāvājumos ceļojot no Latvijas. Mūsu maršruts izskatījās aptuveni šāds: Atēnas, Delfi, Meteora, Lefkada, Korinta, Milos. Ceļojums ilga no 04.-13.06.2009. Apraksts vairāk būs praktiskas dabas. Atēnas Atēnām esam nolēmuši veltīt 2 dienas, un patiesību sakot, ilgāk tur arī nav ko darīt. Apmetāmies pie draudzenes dzīvoklī, tāpēc par Atēnu viesnīcām neko nevarēšu pateikt vai ieteikt. No lidostas uz Atēnu centru var nokļūt ar autobusu Nr.X95, cena ~3 eur, par bagāžu atsevišķi jāmaksā nav, ceļš ilgst ~1h. Pirmais iespaids, kas pārsteidz (šoreiz negatīvā ziņā) – visur drīkst smēķēt – gan lidostā, gan MC Donaldā, visās ēstuvēs, īsāk sakot – visur. Atēnās ir salīdzinoši daudz un skaisti parki, it sevišķi – Nacionālais, atrodas pie Parlamenta; lielākā daļa arī uz nakti tiek slēgti. Izstaigājām vietējo tusiņu vietas, visai jocīgi un nepierasti šķiet, ka pat darbadienu vakaros visi kārtīgi izklaidējas, nevienu izskatās, ka nesatrauc, ka rīt ir skola vai darbs. Visi bāri, kafejnīcas ir pilni neskatoties uz to, ka ir jau ap 12 naktī! Tāds arī radās iespaids par grieķiem, viņi dzīvo uz nepārtrauktas pauzes, izbauda dzīvi, nevis nepārtraukti kaut kur skrien - to mums vajadzētu pamācīties no viņiem. Atēnās noteikti ir jāapskata Akropole, Zeva templis (šis, manuprāt, no augšas (no Akropoles) izskatījās labāk un iespaidīgāk, nekā, no „klātienes”), Agora. Akropole tik tiešām izstaroja tādu milzīgu spēku, varenumu, vakaros varēju ilgu laiku vienkārši sēdēt un skatīties uz to tālumā. Mums arī apmešanās vieta bija ļoti skaistā vietā – kalnā, kur visas Atēnas pie kājām, tai skaitā Akropole. It sevišķi tumsā ļoti skaisti, kad milzīgās Atēnas it kā guļ pie kājām Akropolei. Tagadne mijas ar pagātni.. Par šiem vairāk neko sevišķi nestāstīšu, šīs vietas vienkārši IR jāredz. Studentiem uzrādot ISIC ieeja par brīvu (vienīgais jābūt uz ISICā norādītam, ka esi tieši no Latvijas), pārējiem – 12eur uz kādām 5 apskates vietām, īsti nezinu, jo mums noveicās un visi muzeji un apskates vietas tajā dienā bija par brīvu. Metro biļete maksā 1 eur un ir derīga 1.5h no brīža, kad izlaiž caur to kontrolaparātiņu – tātad var pārsēsties no vienas metro līnijas citā. Auto īre Lai apskatītu visu pārējo, mums ir nepieciešams auto, pie kura kā izrādās ir visai grūti tikt. Krētā uz mūsu vecumu neviens neskatījās, bet te.. Auto dod tikai no 23 gadu vecuma. Par cik mums auto vajadzēja lai tur vai kas, tad gājām visos kantoros iekšā pēc kārtas un kādā 8. mums beidzot arī izīrēja auto. Tā ka, ja labi meklē, tad atrast var :) Satiksme Īsumā – viņi brauc kā grib! Tur noteikumu praktiski nav, galvenais – nemaisīt citiem un iekļauties satiksmes plūsmā. Ātruma ierobežojumus arī laikam neviens neievēro, policiju arī uz ceļiem nemanam, tāpat arī pa visām dienām neredzējām nevienu pašu avāriju. Zīmes pārsvarā grieķu valodā, kartē atzīmētas tikai galvenās ielas.. Protams, ka apmaldījāmies.. uz 2h. Delfi Kaut kādā veidā izmaldoties no Atēnām (arī Atēnās ir daži maksas ceļi, un iebraukšana vienā nepareizā „Exit” izmaksā 2.80 eur, jo lai uzbrauktu atpakaļ uz īstā ceļa atkal ir jāmaksā..) beidzot tiekam uz pareizā ceļa Delfu virzienā. Maršruts aptuveni šāds: Atēnas – Thiva – Livada – Delfi, tas ir aptuveni 180 km. Ieeja maksā 9 eur (ieskaitot muzeju), studentiem par brīvu. Delfi.. Akropole man šķita iespaidīgāka. Protams arī te ir ļoti interesanti un iespaidīgi, bet nav TAS. Iespaidīgāku šo vietu padara tieši tās ģeogrāfiskais novietojums – kalna vidū, tāpēc skati visai iespaidīgi – senie Delfi uz kalnu varenuma. Noteikti paņemat līdzi ūdeni te visu izstaigājot, jo jāiet ir patiešām daudz un ja vēl karstums.. Meteora Tajā pašā dienā no Delfiem dodamies uz Meteoru. Maršruts aptuveni šāds: Delfi – Amfissa – Lamia – Karditsa – Trikala – Meteora (~300km) Uz vakarpusi jau esam pilsētiņā pie Meteoras – Kalambaka, tā tāda ļoti pakārtota tūristiem. Maza, jauka, bet mums prasās ko mierīgāku, tāpēc tur netālu arī paliekam viesnīcā Arsenis. Iesaku šo vietu, ļoti skaists skats pa balkonu, kluss un viss pārējais arī ok. No rīta dodamies uz klosteriem, tajos esam visai agri - kamēr vēl nav uznācis lielais karstums, izstaigājam tikai 3 klosterus, bet mums pilnībā pietiek, tas vienkārši nav priekš mums. Tie skati protams, ka ir vairāk nekā iespaidīgi, bet klosteri no iekšpuses.. Citā vecumā varbūt būtu savādāk. Lai tiktu kolsterī, sievietēm obligāti jābūt nosegtiem pleciem (kaut vai krekliņš ar īsām piedurknēm, galvenais, lai vienkārši nosegti tie pleci) un jābūt svārkos, ja nav iepriekšminētais, izsniedz tādus garus aptinamus svārkus. Vīriešiem jābūt garās biksēs un ja ir šorti, tad arī iedod tādas lupatbikses. Ieeja katrā klosterī 2 eur. Lefkada Izstaigājot/izbraukājot Meteoru, beidzot dodamies atpūsties, jo lielā skriešana ir jau mazliet līdz kaklam (un vēl atvaļinājums skaitās..). Maršruts Meteora – Metsovo – Ioannina – Preveza – Lefkada (~260 km).. Pie Ioanninas ir tāda vieta Perama, tajā esot interesantas alas, paši tur nebijām, bet nu to vietu it kā derot apskatīt. Lefkadā palikām 2 naktis, abas salas galvaspilsētā – Lefkada. Šajā salā noteikti ir jāredz Porto Katsiki - dievīga pludmale – tik tirkīzzilu ūdeni vēl nekur nebiju redzējusi, vienkārši – wow!!! Esot brīži, kad debesis un jūra paliek vienā krāsā un horizontu praktiski nevarot redzēt. Mums laikam tā nepaveicās, bet tāpat, ja man jautātu kā manuprāt izskatās Paradīzē, tad es parādītu bildi no Porto Katsiki. Uz salas arī tiek piedāvāti kruīzi, kad dienas laikā apbraukā salas skaistākās pludmales, bet mēs gan šādu iespēju neizmantojām. Paēst lētāk ir ārpus salas galvaspilsētas, tavernas tur ir ļoti daudz, un ēdienu piedāvājums plašs un labs. Nākošajā dienā dodamies uz Korintu, bet pa ceļam saprotam, ka tā nešanās no viena gala uz otru ir galīgi piegriezusies un dienu ātrāk nekā paredzēts atgriežamies Atēnās. Maršruts Lefkada – Preveza – Mesologi – Patra (starpcitu ir tikai 1 tilts, kas savienu Pelopenēsas pussalu ar kontinentu, un lai pārbrauktu pāri šim tiltam ir jāmaksā ~12 eur) – Korinthos – Athens (380 km). Korintā ir apskatāmās vietas (senā Korinta, Korintas kanāls), bet kanālam viegli pabraukt garām, jo tas ir kā parasts tilts, ko arī veiksmīgi izdaram, paspēju vien iesaukties: „ē, re kur tas kanāls.. bija”. Netālu var apskatīt arī Epidauru un Nafplio, bet to atcēlām, jo tik tiešām apnika tā skriešana un staigāšāna pa +35 +40 gŗadu karstumu. Milos Biļetes kuģim uz Milos nopērkam Atēnu ostā (Pireas), maksā 48 eur vienam cilvēkam uz vienu galu. Turp dodamies ar ātrgaitas kuģi, kurš iet 4 h. Pati sala ir visai maziņa, izbraukājama un skatāma ir tikai puse salas, otra puse ir vieni vienīgi kalni un redzēt tur galīgi nav ko; tā braucamā puse ir aptuveni tik liela kā Rīga, attālumi smieklīgi mazi, par ko mums liels prieks, jo tikko tak esam iznesušies ~1100 km cauri kontinentam 4 dienās. Šeit auto dabūnam visai viegli, vecums vairs nav šķerslis :) Salas galvaspilsēta ir Plaka un no tās paveras burvīgs saulriets, pilsēta arī atgādina Santorini – daudz mazas, jaukas, baltas ar zilu mājiņas kalna galā, ieliņas šauras, šauras – auto ir jāatstāj pie pilsētiņas. Ļoti romatiski un jauki :) Abas naktis gan palikām Adamas – tā ir ostas pilsēta, lielāka par Plaku, vairāk pielāgota tūristiem. Palikām vienu nakti Chronis hotel bungalows, bet otru Lagada beach hotel, pēdējā bija jaukāka, labākā vietā, lētāka un ar skaistu baseinu (atšķirībā no pirmās). Bet vispār izkāpjot no kuģa stāv bariņš ar cilvēkiem, kas tur rokās plāksnītes „Rooms”, var droši iet klāt, prasīt, viņi arī parasti ar savu transportu aizved līdz tai „Room”. Šajā salā obligāti ir jāredz Sarakiniko – tie ir tādi balti klinšu veidojumi gar visu pludmali, bildēs var apskatīt, to tā grūti aprakstīt, bet katrā ziņā, tur esot, sajūta sireāla, kā uz mēness :) Apkārt viss tāds balts, nenosakāmas formas, jūra sitās pret klintīm, un tu tur tāds viens stāvi un apbrīno to visu.. Tūristu ļoooti maz arī uz salas kopumā, tas ir tāds pozitīvais aspekts šai salai. Vietējie arī teica, ka Milos nav tāds tradicionālais tūristu galamērķis kā Krēta, Santorini, Korfu, Mikēnas,utt. Pat prasīja kā mēs tur iemaldījušies :) Vēl noteikti iesaku apskatīt Paleohori - tur var ļoti forši snorkelēt, jo ūdens apbrīnojami dzirds un viss ļoti pārredzams, turklāt bez mums tur bija vēl kādi 5-6 cilvēki, perfekta vieta kārtīgai relaksācijai. Vēl var apskatīt Papafragas – varu tikai apbrīnot kādu skaistumu spēj radīt daba. Daba arī ir tas, kas vislabāk palika atmiņā un sirdī no šīs salas - skaista, mežonīga, klusa, vientuļa.. Vārdos tās sajūtas nav ieliekamas. Vietējie ieteica paēst pilsētiņā Tripiti, paši gan neuzspējām, bet ja jau pat vietējie iesaka, tad noteikti ka ir gardi. Uz salas atrodas arī katakombas, kas diemžēl ir slēgtas un atvērsies tikai jūnija otrā pusē. Tās esot lielākās Grieķijā, noteikti, ka apskates vērtas. Tām blakus ir arī saglabājies sens amfiteātris. Pēc Akropoles tas gan nešķita sevišķi iespaidīgs, un to arī kārtīgi neapskatījām, jo meklējot, kur tas īsti ir (norādes praktiski nav), es pamanījos nokrist un kārtīgi sevi savainot. Salu var mierīgi paspēt apskatīt 3-4 dienās un tā noteikti ir apskates vērta, it sevišķi, ja nepatīk tūristu masas.Atpakaļ braucām ar superātrgaitas (nezinu kā citādāk nosaukt) kuģi un tikai 2.5 h, cena tā pati un biļetes var iegādāties turpat pie ostas.