Tradicionālās Nīlas feluka buru laivas

Ja jums ir iespēja pavadīt brīvdienas Ēģiptē, jūs vēlēsieties apskatīt piramīdas, Sfinksu vai iespējams braukt romantiskā un neaizmirstamā ceļojumā pa Nīlu tradicionālā ēģiptiešu feluka laivā. Kas ir feluka? Feluka ir buru laiva ar tradicionālu dizainu un audekla burām. Būtībā tā ir atkarīga no vēja enerģijas un darbojas bez motora. Koka laivas ar tās trīsstūrainajām burām kuģo pa Nīlu jau gadsimtiem ilgi kopš faraonu laikiem. Tās bija neatņemama seno ēģiptiešu dzīves daļa un pat līdz ar tehnoloģisko attīstību, piemēram, motorlaivām un prāmjiem, tās vēl joprojām ir primārais pasažieru pārvadāšanas veids pa Nīlu, kas sniedz tūristiem unikālu iespēju baudīt Ēģiptes ainavas un kultūru. Laiva var ērti uzņemt 5 - 10 pasažierus uz klāja, kas aprīkots ar mīkstiem, krāsainiem spilventiņiem, plediem un baldahīniem, kas rada jauku atmosfēru un aizsargā no saules. Ekskursiju braucieni parasti tiek veikti no gleznainās Asuānas līdz Kom Ombo ar pieturām dažādās interesantās kultūrvēsturiskās vietās, kas ir plānotas vai improvizētas. Mierīgā atmosfēra uz klāja ļauj izvairītos no stresa ikdienas dzīvē. Laiva pietur krastā vakariņu laikā un vēlāk, lai nakšņotu zem zvaigznēm. Visas maltītes parasti ir iekļautas kruīza cenā un tiek gatavotas uz klāja. Naktsmītne tiek nodrošināta uz polsterēta klāja, kas, izmantojot baldahīnus, naktī pārvēršas par peldošu telti. Uz klāja nav mazgāšanās iespēju un tualetes, tomēr kapteinis maršrutā veic regulāras pieturas, gan lai apskatītu tūrisma objektus, gan dēļ tualetes un mazgāšanās, kā arī lai peldētos drošākās vietās Nīlas upē. Senās Ēģiptes valdniekiem Nīla bija dzīvības upe – auglības un labklājības avots. Šodien vēl joprojām Nīla ir burvīguma, nebeidzamas romantikas, izpriecu un atklājumu upe, par ko ir iespējams pārliecināties braucienā ar feluku. Izklaides iespējas uz feluka Uz klāja apkalpe iepazīstinās jūs ar tradicionālo ēģiptiešu mūziku un dejām, jums būs iespēja pievienoties un jautri pavadīt laiku. Bet, ja nē, varat mierīgā noskaņā spēlēt kārtis, lasīt grāmatu, tērzēt ar citiem ceļabiedriem, peldēties, kā arī palīdzēt apkalpei gatavot maltītes. Brauciena laikā varat sēdēt uz polsterētiem soliņiem vai gulēt uz spilveniem un atpūtināt kājas pirms apskates objektu apmeklēšanas. Naktī feluka tiek pārklāta ar baldahīniem, veidojot teltij līdzīgu atmosfēru, un laiva pārvēršas par „peldošu telti”. Iesakām jums ņemt līdzi guļammaisus, bet apkalpe jums piedāvās arī segas. Feluka kapteinis un apkalpe Feluka kapteinis un apkalpe ir pilnībā atbildīgi par burāšanu un apstāšanos dažādās maršruta vietās (apskates objektos), kā arī nodrošina ēdināšanu (gatavo) uz klāja. Ūdeni, bezalkoholiskos dzērienus un alu var iegādāties uz klāja par ļoti saprātīgu cenu, kas sakrīt ar vietējām cenām. Dažos gadījumos nav atļauts uz klāja ņemt līdzi dzērienus, kas tiek pārdoti uz klāja (gadījumos, kad brauciens ir salīdzinoši lētāks nekā citi piedāvājumi, pakalpojuma sniedzēji tādā veidā cenšas nopelnīt). Dzērieni tiek glabāti speciālās aukstuma kastēs. Parasti par dzērieniem rēķins tiek maksāts brauciena pēdējā dienā, lai jums visu laiku nebūtu jādomā par naudu un varētu labāk atpūsties. Dzērienu maksa: Ūdens: 3LE Bezalkoholiskie dzērieni: 2.5LE Alus: 10LE Tas, protams, ir atkarīgs no katra paša, bet tiek ieteikts pēc brauciena atstāt kapteinim dzeramnaudu 20-30 LE (2 – 3 LVL) par lieliski padarītu darbu. Kas ir jāņem līdzi uz felukas klāja? 1. Guļammaiss vai sega 2. Sauļošanās losjons 3. Līdzeklis pret odiem 4. Dvieļi 5. Pludmales tērps 6. Kokvilnas T-krekli 7. Tualetes papīrs / mazgāšanās līdzekļi 8. Mūzikas atskaņotājs 9. Siltas drēbes nedaudz vēsiem vakariem un agrām rīta stundām 10. Lukturīši 11. Fotoaparāts vai kamera 12. Papildus uzkodas 13. Medikamenti pret caureju un vemšanu, ja jums ir jutīgs kuņģis 14. Dzeramais ūdens (atrodoties uz felukas ir jādzer daudz ūdens, lai nedihidrētos, jo temperatūra vasarā var sasniegt pat + 41 grādu). Krāna ūdens Ēģiptē ir ļoti hlorēts, bet drošs lietošanai uzturā. Tomēr ārsti iesaka labāk lietot minerālūdeni, lai novērstu iespējamas kuņģa problēmas, būtu veselīgāks ceļotājs un galu galā nesabojātu savu atpūtu. Siwa, Baraka un Schweppes ir droši un slaveni pudelēs pildītā minerālūdens zīmoli. Ceļojums lejup pa Nīlu ar feluka laivu ir pasākums, kas obligāti jāizbauda esot Ēģiptē. Jūs nekad nevilsieties, baudot saulrietu uz graciozās feluka klāja un brīnišķīgo piedzīvojumu brauciena laikā. * Trīs dienu brauciens ar feluku parasti ir daudz plašāka ceļojuma un Senās Ēģiptes vēstures pieminekļu apmeklējuma daļa: Hurgada – Asuāna (Filē templis, Lielais Aizsprosts, nepabeigtais obelisks valdniecei Hatšepsutai, Abu Simbela templis) – Kom Ombo (Kom Ombo templis) – Luksora (Karnakas templis, Amona templis, Svētais ezers, Luksoras templis, Hatšetsuptas templis, Memnona kolosi ) – Hurgada (brīvas dienas saules un jūras baudīšanai, papildus ekskursijas). Iespējamas arī plašākas ceļojuma programmas. Lai iegūtu plašāku informāciju par individuālām vai grupu ceļojumu programmām, piebiedrojieties mūsu domubiedru grupai „Tavas brīvdienas Ēģiptē no A līdz Z” (http://www.draugiem.lv/groups/group.php?gid=223784&grouplanguage=lv) vai kontaktējieties personīgi.