Ungārija(Balatons) - Horvātija

Gāja diezgan jautri, ceļojumā devāmies divatā ar vīru (04.07-13.07), izbraucām agrā sesdienas rītā (ar nakšņošanu viesnīcā Polijā(~20 eiro)) un jau svētdienas pusdienā bijām pie Balatona, izvēlējāmies kempingu Balatonzmes "Lido”, skanēja kautkā pa savējam. :)) http://www.balatontourist.hu - šeit var iegūt visu npieciešamo informāciju par Balatona kempingiem, mūsu maksas par dienakti bija 14 eiro ieskaito teltsvietu, cilvēku skaitu 2 un mašīnas vietu. Balatons bija fantastisks, ūdens krāsa vilinoša un acīm ļoti patīkama, ūdens silts kā piens, par cik bijām ar telti, tad vietu kur atpūsties izvēlējāmies pie paša ezera krasta, kuru aizsedza neliela krūmu rinda, varu teikt ta bija diezgan neveiksmīga izvēle, jo mums uzbruka skudras, kas bija apmetušās netālu nomūsu telts vietas. Bijām tik ļoti gribējuši ātrāk noklūt galamērķī, ka nebijām samainījuši forintus, ēdamā nekāda, tikai pilki eiro, Balatonā ieradāmies ar tukšiem, kurkstošiem vēderiem un pirmais nepatīkamais pārsteigums - Balatona apkaimē tik daudz vilinošu kafējnīcu, taču nekur pretī neņem eiro – jauki, (apmaņas punkti svētdienās nestrādā) :)) Beidzot ar lielām mokām un par ļoti neizdevīgu kursu dabūjām nobaudīt vietējo hot dogu un alu, jau labāk. Beidzot arī tik ilgi gaidītā pelde, ja godīgi nebiju domājusi, ka Balatonā ir TIK sekli, gajām kādus metrus 500 no krasta, tālāk par jostas vietu tā arī netikām :(, par cik esmu kaislīga peldētāja man tas ir savrīgs moments.:)) Ar vīru diezgan ārti secinājām, šī vieta ir kā radīta ģimenēm ar maziem bērniem, taču mums nedēļu nodzīvot pie Balatona būtu diezgan garlaicīgs pasākums. (Laikam jau esmu diezgan klīrīga, taču nodzīvot ilgāk par 2 dienām teltī un pie tam tādā svelmē, ar skudrām - tas man tomērt nav paspēkam.) Tapēc sazvanījāmies ar manu paziņu, kas tajā pat laikā atpūtās Horvātijā un nolēmām doties uz turieni jau agri no rīta, pēc 5 stundu brauciena jau bijām uz vietas. Mūs sagaidīja paziņa, kas jau pāris nedēļas bija padzīvojusies tur un visu izzinājusi, tā nu mēs apmetānies Biogradā (atrdām istabu ar visām ērtībām un virtuvi par 30 eiro diennaktī), jauki! Biograd na More - tā ir neliela pilsētiņa ar brīnumjauku vecpilsētu, klusas mazas ieliņas, vītas ar vīnogulājiem, jauki un laipi vietējie, tūristu masas ne tik lielas kā lielākos kūrortos - tas arī priecēja, nelielas kafējnīcas, vietējie dzērieni, mājas vīns utt. Jūra bija fantastiski silta, peldēties bija viekārši super. Pretī pašai pilsētai bij diezgan paliela sala, kas neļāva jūras vējiem traucēt tik jauko atpūtu, padzīvojuši pāris dienas pie jūras nolēmām apskatīt vietējos dabas brīnumus n.p KRKA. Vietējie piedāvā šādu ekskursiju par 27 Ls no cilvēka, takā mēs bijām trijā tas iznāk diezgan pasālīti. Par cik tas atradās kādus ~100 km no Biogradas devāmies uz turieni ar mašīnu, sanāca diezgan izdevīgi laika, ērtuma un naudas ziņā. Parks vienkārši fantastisks, ūdens kritumi neaizmirstami, vēl jo vairāk, ka pašam ir iespēja tajos atveldzēties un izbaudītt visu šo dabas krāšņumu nekur nesteidzoties, kā arī iegūt neaizmirstamas fotogrāfijas. Starp citu ieeja parkā maksaja 10 Ls no cilvēka, taču pie biļešu kases sastapām puisi kas šīs pašas biļetes mums notirgoja 3 par 10Ls.:)) Pārējās atlikušās 4 dienas pavadījām zvilnot Jūras krastā, peldoties un izbaudot dievīgās horvātu picas(ar mūsmajās ceptām nemaz nesalīdzināt), horvātu viesmīlību, tik jauko gaisotni, kur visi ir smaidīgi, laipni un tāda sajūta, ka viņiem nav ne rūpes, ne raizes par ikdienu. Atpakaļ stūrējām bez apstājas un pēc 26 stundu nomocoša brauciena ieradāmies Rīgā. Tāds lūk bija mūsu ceļojums, varu teikt, ka tas bija fantastisks un izdevies. Noteikti plānojam atgriesties šajā vietā arī nākamgad. :)) • Cenas Horvātijā nedaudz augstākas nekā pie mums. • Komupā viss ceļojums izmaksāja ~600 Ls uz diviem, īpaši sevi neierobežojot.