Pekina, vieta, kur dzīvība kūsā! :)

Jau pusgadu dzīvoju Ķīnā, Šanhajā! Saistībā ar māsas apciemojumu nolēmu doties uz galvaspilsētu Pekinu. Izbrauciens nebija ilgs no 23.07-27.07, bet šajā laikā paguvu apskatīt gandrīz visu ko vērts apskatīt! No Šanhajas izbraucu 23.07 10:45 no rīta. Braucu ar vilcienu D32, kurš pekinā ieradās 20:30. Izkāpis biju pārsteigts par apkārt valdošu klusumu, bet kā vēlāk izradījās tas tāpēc, ka stacija bija 30km no pilsētas centra, kur atradās mans Hostelis ! Pēc nelielu problēmu pārvarēšanas iečekojos hostelī un neolēmu doties uz pekinā labi zināmo bāru ielu Sanlitun. Šī iela īsti mani neuzrunāja, jo viss ko uz tās varēja dzirdēt bija – come, come, sex, massage, utml frāzes. Izdzēru vienu alu un devos atpakaļ uz savu naktsmītni. Nākamajā rītā braucu sagaidīt māsu uz lidostu! Nokļūšana līdz Pekinas lidostai ir visnotaļ vienkārša, starp centru un lidostu uzbūvēta Express Railway , vilciens aptuveni pusstundas laikā nogādāja mani līdz lidostai! Nācās nomainīt hosteli, bet Tad beidzot Pekinas izzināšana varēja sākties! Pirmais apskates objekts uz kuru devos bija Forbiden City (aizliegtā pilsēta). Tā ir visas Pekinas centrs ap kuru attīstījusies pārējā pilsēta. Ilgu laiku tā nebija pieejama publiskai apskatei, bet tagad to ikdienu apskata simtiem, tūkstošiem apmeklētāju! Lai apskatītu visu sīki un smalki, tam noteikti jāvelta visa diena, jo pēc būtības forbiden city ir liels labirints, kurā tu vari maldīties cik vien pašam pietiek spēka! Pilsēta ir tiešām skaista, ar daudzām skaistām celtnēm, kuru pamatkrāsa ir sarkana, bet to jumti ir dzelteni. Šeti es pavadīju 3h. Tālāk gāju uz turpat netāli esošo Beihai Park, šīs parks atrodas kalnā, kura visaugstākajā punktā atrodās tibetas stilā ieturētā White Pagoda (baltā pagoda). Pa ceļam līdz tam var apskatīt virkni ar budismu saistītu lietu, šajā vietā pārņem miera sajūta, tās apskatei nepieciešama pusotra – trīs stundas! Pašā vakarā biju uzaicināts uz Dumplings Party manā pirmajā hostelī, pašrocīgi taisījām pelmeņus un pēc tam gardi tos notiesājām! Satiku daudzu interesantu cilvēku ar kuriem izrunājām daudz interesantu sarunu par mūsdienu Pasauli. Tas viss ieilga līdz 6:00, bet hostelī attapos tikai ap 8:00, pagulēju divas stundas un cēlos augšā, lai sāktu jaunu dienu un jaunu piedzīvojumu! Otrajā pilnajā dienā braucu uz Summer Palace (vasaras pils), liels parks, kura vidū atrodas ezers, bet apkārt tam daudz dažādu interesantu celtņu, vienā no kurām atrodas milzīga budas statuja. Summer Palace no Pekinas centra atrodas pusstundas brauciena attālumā. Šī parka apskate paņēma gandrīz visu dienu, jo tas bija diezgan milzīgs, turklāt tūristu pārpildīts! Šeit bija daudz jākāpelē pa klinšainām vietām!Tālāk, kad tuvojās vakars devāmies uz leģendāro Tiananmen Square (tiananmen laukums), kur 1989.gadā risinājās asiņainie studentu protesti, kuri paņēma vairākus simtus dzīvību. Šobrīd nekas par to vairs neliecina, cilvēku šeit ir ļoti ļoti daudz, tieši šajā laukumā visvairāk jūtama komunisma klātesamība! Trāpiju tieši un ik vakara karoga nolaizšanas ceremoniju – iespaidīgi, bet visnotaļ savādi! Šeti daudzi ķīnieši vēlējās kopā nofotogrāfēties un vienkārši parunāties! Starpcitu Pekinā cilvēki ir daudz laipnāki un runā angliski daudz vairāk nekā Šanhajā, tas , šķiet, izskaidrojams ar nesen notikušajām olimpiskajām spēlēm. Vēlāk šajā pat vakarā pa ceļam uz naktsmītni pabiju uz Wanfujing ielas, kura ir centrālā pārtikas iela Pekinā! Neskaitāmi daudz mazu kioskiņu, kuros tirgo visneiedomājamākās lietas – jūraszvaigznes, jūraszirdziņus, krapjus, tārpus, suņa gaļu, utt. Es pats gan nogaršoju tikai jūraszvaigzni (garšas ziņā atgādina aknas) tārpus (riekstu un gaļas krustojums) un aitas olas (sēkliniekus), kuras garšoja tiešām lieliski! Labi paēdis devos pie miera! Pēdējā diena pekinā bija klāt, cēlos agri, jo biju plānojis apskatīt Mao mauzoleju, tomēr milzīgās rindas dēļ to nācās atlikt! Ta nu devos uz galveno šī brauciena mērķi Great Wall of China (lielo ķīnas mūri) . Sākumā biju plānojis doties uz Simatai, pēc daudzi speciālistu domām labāko ķīnas mūra posmu, tomēr laika ierobežojuma dēļ devos uz Mutianyu , šis posms atrodas kalnos un atrodās apmēram divus stundu braucienā no Pekinas, netālu no Huairou pilsētas! Šķiet pat nav vērts sākt to parakstīt, vienkārši graujoši, pats mūris, kalni, daba, vienkārši ideāli!, Turklāt cilvēku nebija nemaz tika daudz! Izstaigājos pa lielam, sasniedzot vistālāko un reizē arī visaugstāko šeit pieejamo punkut no kura skats bija vienkārši elpu aizraujošs! To nevar īzstāstīt tas tiešām ir jāredz!!! Noslēgumā apskatīju Temple of Heaven (debesu templi). Tas atrodas parkā, kura notiek milzīga rosība, penionāri spēlē spēles, dejo, dzied, un dara daudz ko citu! Pats templis bija tiešām iespaidīgs, it sevišķi tā krāsas – košas un ļoti trāpīgas! Vizuāli šis objekts tiešām bija ļoti skaists! Tā nu viss bija apskatīts un devos uz staciju, lai ar nakts vilcienu mēru ceļu mājup – uz Šanhaju! Šajā braucienā liku uzsvaru uz šo visu unikālo objektu apskati, nevis uz labu viesnīcu un bezrūpīgu pārvietošanos tikai ar taksometriem! Pārvietojos pārsvarā ar sabiedrisko transportu – metro! Tas visa brauciena izmaksas domāju, krietni vien samazināja, turklāt šādā veidā bija tuvāk pabūt pekinas iedzīvotājiem! Noteikti daudzus interesē arī izmaksas, tad nu lūk: Forbiden City: 60RMB (4.2Ls) Beihai Park: 10RMB (0.70Ls) Summer Palace: transports – 30RMB, biļete – 30RMB (60RMB-4.2Ls) Tiananmen Square, Mao mauzolejs: bez maksas Great Wall (Mutianyu) : transports - 55RMB; ieejas biļete – 60RMB (115RMB- 8Ls) Temple of Heaven: 35RMB (2.5Ls) Hostelis 3 naktis: 650RMB (45Ls) Kopā: ap 65Ls