3 dienas iekš Pēterburgas

Jau pagājuši aptuveni divi mēneši kopš ceļojuma uz Sanktpēterburgu un beidzot uznāca iedvesma uzlikt uz „papīra”nelielu ieskatu par šo vienreizējo 3 dienu piedzīvojumu. Sagatavošanās darbus šim braucienam veicu diezgan laicīgi – jau februārī rezervēju aviobiļetes ar Airbaltic (~60 Ls). Pēc tam attiecīgi vīzu kārtošana aprīlī, kas aizņēma ~10 dienas (32 Ls/cilv) un tā palēnām bija pienācis 20.maijs, kad mēs (5 tūristi) agrā trešdienas rītā bijām Rīgas lidostā un mūsu ilgi gaidītais piedzīvojums varēja sākties. 1.diena - Lidojums ilga aptuveni 1h15 un ap pusdesmitiem no rīta jau bijām Pulkovas lidostā, kas nudien neizskatījās pēc lidostas, bet vienkārši Staļina laika celtnes :) No turienes ar autobusu (~20 min) nokļūstam līdz Moskovskaya stacijai – neliels brauciens līdz lūpai pārpildītā metro un esam Gostinij dvor apkaimē. Attiecīgi autobuss mums izmaksāja 20 rubļus, bet metro brauciens -15. No šejienes esam ieplānojuši CityTour Hop on-Hop off tūri (citytourspb.ru) – īstenībā baigi labā štelle – pa 350 RUB (~piečuks) buss vadā tūristus pa visiem St.Peter ievērojamākajiem objektiem. Paralēli austiņās var klausītes interesantus faktus un info par Pēterburgu. Ja ir vēlēšanās kādu no objektiem apskatīt tuvāk, tad var kāpt ārā un ik pēc 40 min klāt būs nākamais buss, ar kuru doties tālāk. No CityToyr busa izkāpjam pie baznīcas Spas na krovi (aptuveni 5 minūšu gājienā no šejienes ir mūsu viesnīca Hotel PIO – divas naktis caur booking.com sanāca aptuveni 45 LVL no cilvēka. Vienīgais mīnuss, ka nebija zviedru galds, bet arī saimnieces servētās brokastu porcijas bija ok). Starpcitu, trešdienās Spas na krovi ir slēgts, bet mēs neskumstam, jo laiks mums ir un gan jau vēl pagūsim to izstaigāt. Dodamies uz hoteli, iečekojamies, uzēdam vietējā fastfood (cenas komplektam bija ļoti līdzīgas kā Rīgas maķītī) un lecam nākamajā CityTour reisā, lai dotos uz kreiseri Aurora – laiks uz tā paiet nemanot, jo šis bezmaksas apskates objekts ir tiešām interesants. CityTour buss atkal ir klāt un braucam uz Pētera-Pāvila cietoksni (it kā šo nelielo attālumu var mērot ar kājām, taču mēs laika taupības nolūkā izmantojam busu). Cietoksnī ir ierīkotas daudzas ekspozīcijas – mēs izvēlamies „spīdzināšanas-sodīšanas izstādi”(aptuveni 100 RUB) – te tik tiešām ir apkopotas visas iespējamās spīdzināšanas-sodīšanas metodes sākot no senseniem laikiem un var tikai pabrīnīties par cilvēku izdomu. Piemēram, vīriešu tikumības josta – tas ir verķis, kas izraisa īpašas ovācijas (starpcitu, to var aplūkot manā galerijā) :) Protams, apskatam arī grandiozo baznīcu, kur apglabāti visi Krievzemes cari- skats ir tiešām iespaidīgs. Šeit tāpat kā citos objektos kursē neskaitāmas tūristu grupiņas – var mierīgi slēgties klāt un noklausīties gida vēstījumu sev saprotamākajā valodā – angļu, vācu vai krievu u.c. Pētera-Pāvila cietokšņa vispārēja apskate mums prasa ~2 stundas. Pēc tam iemalkojam krievu aliņu Baltika vietējā āra kafejnīcā un dodamies tālāk - plkst. jau ir aptuveni 16:00. Sākas īsts sastrēgumu laiks un brauciens līdz nākamai pieturai (Vara Jātniekam – Pētera I piemineklim) mums prasa krietnu laiku. Ir vēl opcija apmeklēt Īzaka katedrāli, bet tā kā esam jau gana saguruši, tad izvēlamies cauri Ļetņij Sad (parkā ir vairāk kā simts skulptūru) doties uzkost vakariņas vietējā Teremok (diezgan laba ēstuve, kur aptuveni par 3 latiem var dabūt pietiekami sātīgu pelmeņu vai pankūku porciju kopā ar aliņu). Naktī (ap 01:00) plānojam doties skatīties tiltu pacelšanu pār Ņevu, taču visi kolektīvi nolūstam. 2.diena Nākamās dienas rīts – agrās brokastis un jau ap pusdesmitiem esam nokļuvuši ar metro līdz Baltiskaja dzelzcdeļa stacijai, lai tālāk ar vilcienu (biļetes cena ~60 rubļi) mērotu ceļu uz Pēterhofu (strūklaku paradīzi) – ja dodaties uz St.Peter, tad šis objekts 100% ir jāredz. Pēterhofas parks tiešām ir kaut kas vienreizējs – izcili sakopta apkārtne, desmitiem (simtiem) strūklaku un, protams, vienreizēji skaistā Pēterhofas pils ar savām neskaitāmajām zālēm. Liekas, ka esam šeit bijuši tikai pāris minūtes, bet nemanot ir pagājušas vairākas stundas. Bija ideja pagūt apmeklēt Carskoe Selo (pēc maniem aprēķiniem aptuveni 40-50 km no Pēterhofas), taču transporta infrastruktūra no Pēterhofas uz Carskoe selo nav attīstīta – neviens vietējais tā arī īsti nevar pateikt kā tur nokļūt ar sabiedrisko transportu, jo tiešās satiksmes nemaz neesot. Laiks vēl tā kā būtu (plkst.ir ~15:00) un vietējais taksists ar veco volgu mūs ir gatavs vest uz turieni par ~12 LVL, taču mēs izlemjam kāpt vilcienā un doties atpakaļ uz pilsētu, lai tuvāk iepazītu Īzaka katedrāli un Spas na krovi. Starpcitu, piepilsētas vilcienos tirgošanās notiek uz nebēdu – no tantukiem var nopirkt visu – preparātus sakņaugu kopšanai, grāmatas, DVD, gludekļa tīrītājus un pat Playboy krievu valodā par 50 rubļiem :) Tikai pāris minūtes nokavējam, lai apskatītu Pēterburgu no augšas – no Īzaka katedrāles kolonādēm, bet pašu iespaidīgo objektu no iekšas mēs izstaigājam no A līdz Z. Pēc tam ejam uz Spas na krovi – šī celtne kārtējo reizi apliecina to, ka krievu cari visu taisīja ar vērienu – tiešām ļoti ļoti skaisti. Vakars ir klāt un šonakt mēs pieņemam izaicinājumu pārvarēt miegu, lai dotos skatīties tiltu pacelšanu (starpcitu, precīzus laiku par tiltu pacelšanu var atrast netā st.peter mājaslapā). Pār tiltu aizbrauc pēdējā mašīna un burtiski pēc 3 minūtēm tilts jau sāk pacelites. Mēs bijām pie Ļitenij most – jo tas bija vistuvāk viesnīcai, bet pareizi izvēloties vietu krastmalā var pagūt redzēt pilnībā paceļamies visus tiltus. Tilti paceļās un uzreiz aizpeld kuģi tālāk pa Ņevu – rindā viens pēc otra, bet mēs peldam uz viesnīcu, lai izgulētos un rītdien ieraudzītu to, ko visi esam tik ļoti gaidījuši. 3.diena un ceļojuma kulminācija (Ermitāžas apmeklējums) ir pienākusi... Esam klāt jau laicīgi (0.5h pirms atvēršanas) no paša rīta pirms ir izveidojušās ļoti garās rindas. Precīzi 10:30 (ja nekļūdos) durvis atverās un mēs dodamies ceļojumā pa viduslaikiem, seno Ēģipti, antīko Grieķiju u.c. neskaitāmām vietām. Pikasso, Dalī, Rembrants – tie ir vārdi, kas neprasa komentārus. Šos un neskaitāmu citu autoru darbus var aplūkot šeit vienuviet. Ieraugot un iepazīstot daudzās Ermitāžas ekspozīcijas, atliek tikai piekrist k-kur dzirdētai atziņai, ka ja grib kārtīgi apskatīt katru eksponātu, tad vajag vairākas dienas (varbūt pat nedēļas?), taču mēs aprobežojamies ar kādām 4 stundām. Pēc Ermitāžas apskates tiešām ir sajūta, ka mūsu ceļojumu droši var ievadīt nobeiguma fāzē. Pasēžam no Ermitāžas netālu esošajā pelmeņu ēstuvē plus neliels šopings iekš dažāda tipa veikaliem – tiek iegādāts kāds suvenīrs, krievu saldumi Fabriki Krupskoj, šņabukas Stoļičnaja, leģendārās pīpes Belomor kanal un ap 20:00 esam autoostā (Ecolines busu rezervējām laicīgi par ~20 LVL no cilvēka), lai mērotu aptuveni 12 stundu ilgo brucienu uz mājām. Ir nogurums, spilgti iespaidi un gandarījums par paveikto vienlaicīgi... Laikam tas viss kopā neļauj līdz robežai (~3:00 AM ) tā pa īstam iemigt.. Arī mani ceļabiedri mokās ar bezmiegu, bet pēc robežas šķērsošanas visiem ir pilnīgs pass-out . 6dienas rīts – plkst.9:00, Rīgas autoosta. Īsais (kompaktais) trīs dienu ceļojums ir veiksmīgi noslēdzies. Varētu teikt, ka plāns ir izpildīts– paguvām tiešām daudz. Protams, vajadzēja vēl pieķert Carskoe Selo un tad jau būtu pilns komplekts, kaut gan Pēterburgā un tās apkaimē kaut kad noteikti būs jāatgriežas, jo tur tiešām vēl ir daudz ko redzēt un apskatīt... Āāā.. un kas nav mazsvarīgi + ļāva ietaupīt budžetu, visur (izņemot Ermitāžu) mēs tikām iekšā pa vietējo cenām (apmēram uz pusi lētākas biļetes). Arī jums tas noteikti izdosies, ja pacentīsieties paspīdēt ar labām (pat ne izcilām) krievu valodas zināšanām :)