Dabas atomsprādziens

Ja jādomā par to, kā īsumā varētu aprakstīt Jaunzēlandi, prātā nāk tāda kā dabas atombumba, proti, visur zaļš, viss pārklāts ar dabu, mūžzaļu un mūžīgu ziedošu un ložņājošu paklāju. Jāsāk jau ar to, ka uz Jaunzēlandi lidoju no Austrālijas, tāpēc nevarēšu dalīties iespaidos par garo lidojumu te, to varēsiet lasīt manā aprakstā par Austrāliju, izbēgu arī no laika maiņas, tā kā Jaunzēlandē, pēc divu stundu lidojuma, ierados diezgan žirgta un priecīga. No sākuma izbraucām Oklendu, neteiktu, ka pilsēta ir kas ļoti īpašs, vienīgais interesantais varētu būt daudzstāvu māju iztrūkums, kā arī iespaidīgais krāteris pilsētas nomalē. Taisnības labas, jāsaka, ka vietu nosaukumus vairs īsti neatceros, tā ir mana vājā vieta, iz sērijas, atceros, kā izskatījās mājas trešā stāva durvis, bet neatceros, kurā pilsētā tā māja bija, taču visas ievērojamākās vietas droši var apskatīt manā ceļojuma galerijā. Pēc Oklendas devāmies apskatīt kādu alu, kurā pārvietojāmies ar laivu, pati ala ir īpaša ar to, ka tajā spīd nakts tārpiņi, to, diemžēl bildēt neļāva, taču skats bija pavisam iespaidīgs – sajūta, kā esot zem miljons zvaigznēm, un tad tu tur iries un iries, visapkārt nāves klusums un spīdošie tārpiņi..skaisti . Tālāk jau skatījāmies Jaunzēlandes krāteru bagātības, to dažādību, vietas, kurās uzņemts Gredzenu pavēlnieks (un ticiet – tieši tā arī tur izskatās!), burvīgus ūdenskritumus, un aitu šovus (Jaunzēlandē aitu ir apmēram desmit reizes vairāk, kā cilvēku!). Īpaši gribētos atzīmēt viesošanos maoru ciemā. Protams, visi skaidri apzinās, ka notiekošais tur ir vienkārši skaista izrāde, taču paši maori kaut kādā noslēpumainā veidā prata sevi tik burvīgi pārdot, ka to nemaz nevarēja just, viss likās pa īstam, dejas, dziesmas, ēdiens, viss. Maori tiešām ir liels Jaunzēlandes dārgums, par spīti tam, cik atšķirīgas ir viņu un balto ļaužu kultūras vēl joprojām. Kas nu vēl..ja dodaties uz Jaunzēlandi, obligāti uzbrauciet ar helikopteri Kuka kalnā. Tas noteikti būs labākais skats, kādu dzīvē piedzīvosiet. Lidojot augšā, liekas, ka esi pasakā par pasaku, atrodoties uz paša kalna (un nedariet, kā es – nebrauciet ar sandelēm, jo tur augšā ir vairāki metri sniega!) liekas, ka nu skaistāk jau vairs nevar būt, taču lidojot lejā no kalna, pa kalna otru pusi, tu saproti, var gan būt skaistāk, var. Vienu brīdi likās – acis iztecēs no skaistuma. :) Dodoties uz Jaunzēlandi, noteikti sagatavojiet sevi vīnam. Varbūt pirms tam palasiet kādu grāmatu, lai neesat galīgs muļķis, jo vīns tur tomēr ir kaut kas nacionāls, no kura nevar aizbēgt, nu, gluži kā Gruzijā :). Izstaigājiet kādu vīna dārzu, tie parasti ir ļoti gudri un vīndari, kuri vadā ekskursijās ir profesionāli un nemaz neskopojas arī ar pašu vīnu. Un tagad mazliet par praktisko... Ja domājat lidot uz Jaunzēlandi, pirmā lieta, ar kuru būs jārēķinās, ir atpakaļbiļete – bez tās jūs nemaz iekšā Jaunzēlandē netiksiet. Tā kā lidoju no Austrālijas uz Jaunzēlandi, bet mana atpakaļ biļete uz Latviju bija pie gides, kuru bija sarunāts satikt Oklendā, piedzīvoju dažus sirds nemierīgus mirkļus, kurus tomēr izdevās pārvarēt, nakts vidū pieceļot aviokompāniju, kura spēja izdot derīgu apliecinājumu tam, ka biļete man tomēr ir. Jaunzēlande nav pārlieku dārga valsts. Nav arī pārlieku lēta :) Un vispār, kad es nākamreiz braukšu uz šo dabas paradīze, tās nebūs divas nedēļas, bet gan vismaz pusgads, kurā kāpšu kalnos, dzīvošos pa pludmalēm, klīdīšu pa mežiem, ticiet, esot tur, daba ielien sirdī dziļi, dziļi.