Madeira - paradīze zemes virsū!

Labdien! Neesmu nekāda eseju rakstītāja, bet mēģināšu pēc iespējas saprotamāk reportēt Madeiras iespaidus! Par haosu brīdinu jau iepriekš... Pareizi teikts vienā no iepriekšējiem aprakstiem – divas stihijas: klintis un ūdens, debeszils ūdens... Vārdu sakot, Oktobra sākums. Lidojam ar Ryanair uz Londonu un ar Easyjet no Londonas uz Funchal (Madeiras galvaspilsētu). Uzreiz varu piebilst tiem, kam bail lidot - nosēšanās Funchal lidostā varētu būt izaicinājums, jo tā skaitās viena no sarežģītākajām lidostām. Agrāk, kad skrejceļs vēl nebija pagarināts, lidojumos uz Funchal tika sūtīti labākie piloti! Bet, ja vējš nav tik stiprs un pūš no pareizās puses, tad patiesībā nav par ko uztraukties! :) Ielidojam Funchal lidostā. Pirmie iespaidi – mazliet vējains, tāds ne pārāk silts. Šatls mūs aizved augstāk kalnā līdz vietai, kur varam izīrēt auto, apmēram 5 km no lidostas. Tur jau sajutām siltumu, tādu īstu, ka pat varētu sauļoties. Ārā bija 23-24 grādi, saulē, protams, daudz vairāk, jo melnajā krekliņā cepināja tā pamatīgi. Paņemam auto un braucam apartamenta meklējumos. Canico de Baixo saucas vieta, kuru meklējam. Atrodam bez problēmām, jo uz „bāņa”, kas iet cauri Funchal ir neskaitāmi „ausfārti” un pie katra no tiem ir attiecīgā norāde. Līdz ar to atrast jebko Madeirā bija absolūti vienkārši! Paiet minūtes 20 un esam jau pie mūsu viesnīcas. No apartment terases paveras grandiozs skats uz Atlantijas okeānu, visapkārt palmas un dažādi citādi koki, ziedi, lapas, ko nenosaukšu, jo tādu augu valstību vēl dzīvē nebiju redzējusi! Canico de Baixo ir Tourist area, kas atrodas apmēram 8 km no Funchal. Tur ir dažādas dārgas viesnīcas un tostarp ļoti labas kvalitātes apartmetni par absolūti pieņemamām cenām un ļoti labu room-service. Canico de Baixo veikaliņos cenas ir kosmiskas, tāpēc iesaku doties iepirkumos uz Canico centru, kur ļoti viegli ir atrodams veikals MODELO, kas Madeirā ir kā Rimi un tur nu, lūk, var iegādāties vēlamo ēdienu/dzērienu par absolūti normālām naudiņām. Cenas apmēram kā Latvijā varbūt mazliet zemākas. Visos krogos cenas ir apmēram vienādas. Kārtīgs 2.ēdiens maksā sākot no 6 līdz 14-15 EUR, ekskluzīvie ēdieni var būt arī dārgāki, bet reti kur. Cerveza (port. Alus) tur nav pārāk garšīgs. Nav arī dārgs. Visdzeramākais bija CORAL. Mūsu iecienītākais dzēriens bija GINGA (Džindža), kas ir ķiršu liķieris ar veseliem ķiršiem pudeles apakšā. Modelo veikalā tāds brīnums maksā no 4 – 8 EUR par 1 L pudeli. No ēdieniem, kā jau pie okeāna, zivis ir ļoti lielā izvēlē, gan krogos, gan veikalos un ir ļoti garšīgas. Iesaku pamēģināt krogā Zobenzivi ar ceptu banānu, to dod gandrīz katrā restorānā un pagatavo vienkārši fantastiski! Par to, kas jāredz un jāapskata: Rīgā jau izdrukājām un sagatavojām info no kādas tūrismu aģentūras mājas lapas (ja nemaldos – IMPRO, jo tur bija vissakarīgākais apraksts, bet var meklēt arī citur) un sastādījām aptuveno plānu, ko 5 dienu laikā vajadzētu apskatīt! Visvairāk atmiņā palicis skats no Pico do Arieiro – virsotne, kas atrodas 1818 m augstumā. Tur uzbraucot var smelties garīgu spēku un izbaudīt kā tas ir – būt virs mākoņiem un skatīties saulrietu! Elpu aizraujoši: var dzirdēt vēju, var dzirdēt klusumu... Vārdos neaprakstāmi... Salas garums ir apm. 70 km un platums 20 km tāpēc paši var veiksmīgi organizēt, ko visvairāk gribētos apskatīt. Galvenais, lai ir karte un apraksts, ko minēju jau iepriekš! Madeiras klimats ir ļoti labvēlīgs arī ziemā. Parasti tur dienas laikā nemēdz būt zemāk par +18 grādiem! Vasarā maksimums ir mazliet virs +25. Mūsu laikā ūdens temperatūra bija 23-24 grādi. Pāris vējainās dienās okeānā peldēties likās siltāk kā atrasties pašā pludmalē. Madeirā mēdz arī uzlīt, bet ne pārāk bieži. Visu, kas saistīts ar laika apstākļiem var izlasīt manis piedāvātajos interneta resursos zemāk! Visiem, kam paradīze asociējas ar spilgtām krāsām, skaistiem ziediem, kalniem, zilu, dzidru ūdeni un visbagātāko augu valstību, tiem noteikti vajadzētu šo salu apmeklēt. Cilvēki ir ļoti draudzīgi. Attālumi starp apskates vietām niecīgi. Ceļi ved cauri kalniem. Pa ceļam ir tropiskie Laurissilva meži kā arī neskaitāmi apskates punkti, no kuriem paveras grandiozi skati uz klintīm, kalnu ielejām, pilsētām kalnu pakājēs un okeānu. Esam ceļojuši uz tādām kalnu bagātām vietām kā Norvēģija, Austrija un Šveice, vēl visur citur, ko neuzskaitīšu, taču Madeira ir vienkārši fantastiska. To pat nevar salīdzināt. Pie tam šeit ir daudzas neskartas (WILD) vietas, kas vairāk atrodas salas otrajā pusē. Tūristu salīdzinoši ir ļoti maz (salīdzinu ar Maljorku, Kanārijām, nemaz i nerunājot par Turciju vai Krētu utt). Šeit tiešām var braukt atpūsties, garīgi pilnveidoties, sakārtot domas. Pārsvarā dzirdēsiet tikai portugāļu valodu. Satikām pāris vāciešus un dažus angļus, bet tas arī viss. Madeira ir kā narkotika! :) Martā braukšu atkal... Resursi internetā: http://www.madeira-web.com/ http://www.madeira-island.com/ http://www.ownersdirect.co.uk/Madeira.htm Lai Jums jauks ceļojums uz Madeiru! M.