Gar Lawrence river no Ottawa līdz Kvebekai

Pirmo reizi, kur braucot rakstīju dienasgrāmatu. Vērtīgi. Un labajā jādalās :) tā ka dažas pieturas vietas Maršruts tika izvēlēts gar Kanādas austrumu krastu no Ottawas uz Gaspēzijas pussalu. Kopā ap 3000km jeb nepilnām divām nedēļām maija pirmajā pusē, kad Ottawa jau sāka ziedēt tulpes un Gaspēzijā pumpuri tikai parādījās un sniegs vēl nebija nokusis. Ottawa pa 417 est līdz Montreāla, pa 138 Chemin du Roy līdz Kvebekas pilsētai Ottawas galvaspilsētas lepnums- parlamenta ēka, gana ievērojama no ārpuses un ir iespēja organizēto ekskursiju laikā ieiet iekšā. Maijā arī tulpju festivāls. Bayward market tirgus rajons, ar dažādām ēstuvēm un krogiem. Ottawa ir Ontario province, kurā darbojas sausais likums, laikam tamdēļ krogā piedāvā nodegustēt alu, t.i. ielej sešās glāzēs dažādas alus šķirnes un novērtē labāko. Ne gluži Ottawa, bet gan tik vien kā pāri upei (Kvebekas province) ir civilizācijas muzejs, kurā vērts iegriezties. Ekspozīcijas mainās un tas ko izdevās redzēt ir indiāņu civilizācija, un 18.gs. imitācija. Kanādā muzejā ir interesanti, ekspozīciju pasniegšanas veids ir viegli uztverams, ka nevis vienkārši skaties uz lietu, bet Tev parāda, ko ar to lietu darīja, kamdēļ viņa bij nepieciešamam, izbrīna cik dažādi vai pieet un pastāstīt varbūt pat par gana garlaicīgām lietām. Tā ka brīžam zūd sajūta ka atrodos muzejā. Iespējams vēsturniekiem, saturs liekas pliekans, pietrūkst plašās informācijas. Tālāk jau ceļojām pa Kvebekas (Quebec) provinci- franciski runājošā Kanādas daļa, un diezgan izteikti, kur angļu valodu pat nezin, tā ka vārdnīcu vēlams paņemt līdzi. Jo vairāk uz ZA, jo mazākas angļu valodas zināšanas. Montreāla. Pilsēta ar divām dzīvēm, viena tā, kas virszemē otra, ko iespējam nobaudīt pazemē underground. Sāku izjust, virszemes pilsētas dalījumu kvartālos- vecpilsēta no pelēkā akmens celtām ēkām un bruģētām ielām, biznesa rajons- ar augstceltnēm, ķīniešu kvartālā, latīņu kvartālā utt ar nācijai atbilstošiem uzrakstiem, un publiskajām vietām. Montreālas īpašā celtne- Habitat 67, kuras avangarda dizainu uzreiz grūti novērtēt. Bez pilsētas dzīves baudīšanas ir vērts aizbraukt uz bijušo vasaras olimpisko ciematu (1976) un apskatīt Biodome, Botānisko dārzu un uzbraukt Montreal Tower. Biodome veidots kā Amerikas piecu klimata zonu (no polārā loka līdz tropiem) atspoguļojums ar atbilstošu floru un faunu. Turpat blakus ir Botāniskais dārzs, daļa ekspozīcijas ir siltumnīcās, daļa atvērtā laukā 70 ha platībā. Pāris ha ir izvietots Ķīnas dārzs un ieejot tajā, pārņem sajūta, ka arī esi Ķīnā, viss reljefs, koki un namiņi ir prasmīgi izveidoti, līdzīgi ir ar japānas dārzu, un pirmo reizi izjūti atšķirību starp ķīnas un japānas dārziem. Botāniskā dārza teritorijā ir arī insektārijs Insectarium- pamatā kukaiņu un tauriņu izbāzeņi, atsevišķi eksemplāri pat plaukstas liekumā, baisi tādu kukaini redzēt dzīvu! www.museumsnature.ca Var uzbraukt skatu tornī Montreal Tower un apskatīt olimpisko ciematu un Montreālas pilsētu no gana liela augstuma, un ja ir uzraksts no visibility, nav vērts ko mēģināt saskatīt, ja reiz tāds uzraksts ir tad tā arī ir :) Protams latvietis netic, uzbraucām par samaksu pārliecināties. Turpat komplekss no 6 baseiniem, kur brīvi pastaigājas tūristi, bērniem peldēšana nodarbības un sinhronajām peldētājām treniņš un vēl kāds skraida pa tribīnēm augšā, lejā, brīvi. Atsevišķos posmos, var izvēlēties vai braukt pa lielceļu vai speciāli atzīmētu ceļu, kas ātruma ziņā ir ievērojami lēnāks, tomēr var izbaudīt mazo ciemu šarmu, to apbūvi. Tamdēļ nenoguruši no braukšanas, izvēlamies braukt pa Chemin du Roy, kas ved gar St. Lawrence upes krastu un gūsti baudījumu no braukšanas. Kvebeka. Kvebekas vecpilsēta ir ar īpašu šarmu, kur tik ļoti neizjūti ka neesi Eiropā. Kvebekas vizītkarte viesnīca Chateau Frontenac, kas slejas gana augstu un apskatāma no dažādām pilsētas malām, turklāt ir iespēja ielūkoties kā tūristam arī viesnīcas greznībā, tur neapmetoties. Vecpilsētas daļā ir aktīva militārā bāze Citaledlle, kuru iespējams apskatīt organizēto ekskursiju laikā. Forts (vismaz viens ir jāredz) gan nevienu reālu uzbrukumu nav atvairījis, toties lielgabali un bruņutehnika cēli teritorijā izstādīta. Citedelles daļā ir arī Kanādas gubernatora rezidence un var ieskatīties, kur tiek rīkotas valsts mēroga pieņemšanas! Netālu no Kvebekas pa ceļu 318 est ir pirmais redzētais ūdenskritums Kanādā- Chute Montmorency, kuru var redzēt jau no ceļa. Chute Montmorency augstums ir 83 m, un salīdzinājumam protams tiek izmantots Niagāras ūdenskritums - par 30 m augstāks! Lai nokļūtu kalnā izmantojam gaisa vagoniņu tad pārejam ūdenskrituma upei esošajam tiltam un upes otru krasti pa trepēm kāpjam lejā. Tā ir viena no Kanādas tūrista pDārdoņa ir iespaidīga, tā ka grūti sazināties. Aukstums jūtams, kā nekā kalnu upe. Lietus migla paceļas ūdenskrituma augstumā, pat fotoaparāts apraso jau pēc pirmā kadra. Grūti aprakstīt sajūtas, kas pārņem esot pie ūdenskrituma, tā spēku agrā pavasarī, kad jau apzinies, ka pirms pāris nedēļām, kad sāka kust ledus, tas bij vēl varenāks. www.sepaq.com/ct/pcm/en/ Nākamais mērķis ir tālāk esošais Canyon Ste- Anne, kas iespaidu un ūdenskritumu skaistuma un varenības ziņā pārņēma vēl vairāk. Kanjona ūdenskritums ir 74 m, pāri ved trīs gājēju tilti, tā ka var skatīt no augšas, lejas, sāniem. Ūdenskrituma sākumā esošais tilts agrākā pavasarī pat applūst, zemākajiem tiltiem pāri ejot, ieskauj viegls lietus, kas paceļas ūdenim no augstuma krītot un skatoties uz leju redzu vien baltas putas un, kad apzinies, ka vasaras sezonā kanjons ir gandrīz izžuvis, izbaudi dabas skaistumu vēl jo vairāk. Pie ūdenskrituma drēbes paliek mitras un ir gana dzestrs un tomēr prom iet negribas. www.canyonsa.qc.ca Tai pašā Beaupre ciemā ir katoļu bazilika- gaiša un neuzbāzīgi grezna Basilique Sainte-Anne-de-Beaupré un Aglona liekas tad pavisam maza. www.ssadb.qc.ca Tālāk ceļš veda jau pa otru St. Lawrence upes krastu….