16dienas 2008 augustaa / KUBA

mūsu Kubas ceļojums 16dienaas - 2008.g. augustā .. Ar Air France no Parizes ierodamies Havanaa .. līdz ir viss kas nepieciešams, atskaitot sapratni – kur un kas būs tālāk .. nav ne viesnīcas, ne draugu, ne paziņu – nekādu pieturas punktu – Havannas pirmajai naktij. Arī šī iemesla dēļ, pašiem ir mazliet neskaidrības, vai droši iziesim pasu kontroli, jo mums nav nemazākā nojauta kur atrodas mūsu tūrisma vīzā ierakstītā viesnīca, ne tās telefoni un kontakti un vai vispār tāda pastāv, jo liekas ka tāds jautājums varētu būt viens no galvenajiem – padomju aurā esošajiem valsts ierēdņiem – pieradinātiem pie likuma burta izpildes, tomēr par laimi izskatās ka tads sīkums Kubas robežkontroli ipashi nesatrauc un bez liekiem starp gadījumiem esam IEKSHAAJ!!! Mazliet smieklīgi, dīvains, post padomj-laiku iespaids rodas jau nonākot Jose Marti lidostā .. – lidosta tāds palielāks angārs un kā izstāžu zālē pie griestiem sakārti visdažādāko valstu karogi, Latviju gan starp tiem neatrodam, bet tas nemazina priecīgo satraukumu, par ierašanos mūsu pirmajā ceļojumā kādā no aiz okeāna valstīm. Ir vēla pēcpusdiena un gaiss tveicīgs, mitrs un mazliet smacīgs, tieši tāds kā iedomājāmies. Viss liekas kaut kā savādāk - nekā pierasts Eiropā. Tikko ieradušies - atliekam domāšanu - par to kas un kā būs tālāk. Pirmkārt tiekam pie naudas – bez īpašām problēmām, turpat lidostā, atrodot valsts sertificēto maiņas punktu CADECA un izstāvot pagarāku rindu, pārvēršam savus Eiro – CUC(os) + mazliet (10eur) pret veselu kaudzi vietējiem PESO – no kuriem gan, gandrīz visus atvedam atpakaļ mājās neiztērētus – kā suvenīrus. Tūristam par visu ir jāmaksā ar CUC! PESO CONVERTIABLE! Tikai dažās vietās vēlāk par kubiešu nacionālo valūtu, par 1 PESO (sarēķinājām – ka tas ir apmēram 2 santimi) mums izdodas nopirkt no automāta vienkāršās vafelītēs iepildāmu saldējumu, kas tik ļoti man atgādināja 80g. beigas Latvijā ! Tas arī mums bija vienīgais PESO pielietojums, lai gan domāju – ja ceļojums būtu mazliet ilgāks un būtu mazliet vairāk sapratnes no spāņu valodas, varētu šo to vel (no pārtikas, augļiem) – nopirkt krietni lētāk, nekā tas maksā CUCos! Arii CUC matemātiskais kurss ir tīri vienkāršs un saprotams. Tā kā 1Eur = ~1.4CUC, tad iznāk ka 1 lats = 2CUC .. tad nu pavisam vienkārši varam samērot savus turpmākos tēriņus. Stāvot rindā pēc naudas, iepazīstamies ar Franchu pariti (kuru mēs arī pēc tam satiekam vel vairākas reizes klīstot pa Havannas dažādiem rajoniem – tā kā sāk likties – nedaudz pat spocīgi – (vairāk gan labā nozīmē:)) .. Viņi jau ir noskaidrojuši, ka ap 18;00 – pēdējais autobuss no lidostas uz Havannu ir aizgājis, tāpēc nekas cits neatliekot kā braukt ar taxi. Bet braukt ar taxi – sametoties kopā – būs krietni lētāk nekā katram atsevišķi. Piedāvājumu – braukt kopā pieņemam – vienīgi – kad Franči jautā – kur tad mums vajag, mēs mazliet smaidot, mazliet samulsuši paraustam plecus – UZ CENTRU! Skaidrs – ka ir jātiek – kaut kur uz centru – nu tad tālāk jau skatīsimies! Gan internetā – gan grāmatas ir lasīts par CASAM PARTICULARE .. tur tādu arī ceram atrast. Sarunājam Taxi un tas mums no lidostas – līdz Centram – izmaksā 15CUC kopā, kas sadalot uz visiem nav traki. Mūsu „centrs” šajā gadījumā – un kā izrādās arī turpmākas mājas trīs nākamajam naktīm Havanā ir Vedado rajons, kuru droši varu ieteikt arii citiem ceļot gribētājiem – kā ļoti parocīgu Havannas apguvei. Brauciens ilgst apmēram 30min., un šo to parunājot ar mūsu jauniegūtajiem franču ceļabiedriem – noskaidrojam ka viņiem jau ir rezervēta CASA, bet takā katra CASA pēc likuma drīkst izīrēt divas istabas (NE VAIRAK), izsaku minējumu – ka varbūt otra vel ir brīva? Otra istaba gan izrādās aizņemta, bet loti laipnai, lieliskā angļu valodā runājošai saimniecei (bijusii anglu.val. skolotaja) .. ir draudzene kurai tieši ir brīva CASA – pāri ielai - kaimiņu mājā! Kaimiņiene gan pilnīgi pretēji – vispār neko nerunā angliski un visa iespējamā sazināšanās ir sagrābstot vārdus caur sarunu vārdnīcu – jeb zvanot laipnajai franču ceļabiedru CASAS saimniecei, pa telefonu pasakot savas vēlmes, kuras savukārt vinja partulko mūsu Martai Diez Rivero. Bet tas īstenībā nieks – prieks ka esam mājās, ka esam Kubā, esam kubiešu ģimenē – mazliet gan dīvainas sajūtas tā krustojot kubiešu ikdienas ceļus, atrodoties viņu dzīves telpā, jo Latvijaa es diezvai gribētu savaa dzivoklii, savaa telpaa – izmitināt jaunus un jaunus – un beigu beigās – NEKONEVARZINAT - tūristus. Protams – saprotam ka to nevar salīdzināt .. un esam laimīgi! Starp citu – uzzinām, ka cilvēki sāk gatavoties KARNEVALAM!!! Ir karsti – kondicioniera vietā ir liels ventilators ... cenšamies veldzēties vēja pūsmās.. Tad seko pirmais – tveicīgais, mazliet – Havannai raxturigi, smakojošais rīts ar spožu sauli! No musu CASAS lodžijas (4staava) paveras burvīgs skats uz Malecon Aveniju un Mexias Liici un HAVANNU! Neaprakstāmas – siltas – baudkāras sajūtas! Uz lodžijas Ieturam saimnieces pagatavotaas brokastis – kas satav no olas, augļiem un dievīgas, paštaisītas biezsulas Jugo de Guava (rozā) & JUGO de MANGO (oranža):) – liekas ar kvalitāti - kādu nekad agrāk neesam baudījuši. CASA mums maksā 30CUC un brokastis ir iekļautas cenā! Pirmie soli Havanaa – pa milzīgo Malecon prominādi. Dodamies pa to uz OLD HAVANA pusi. Pludmales te nav bet starp sagrauzitajiem, asajiem iežiem, daži kubieši veldzējas – tepat pilsētas centrā no karstuma un saules. Pirmajā dienā par to mazliet pabrīnamies, bet vēlāk neizturam un kādā vietā ieraugot apšaubāmas dzelzs trepītes, ko izskatās, ka nelegāli iebūvējis kāds vietējais, rāpjamies lejā no prominādes uz iežiem – un iegrimstam ar visam drēbēm sāļajā ūdenī ... fantastiski! Vienīgi – vietējie – mums cenšas parādīt, lai turam fotoaparātu un mantas cieši pieskatītas – tāpēc peldamies uz mainām! Mazliet nereālas sajūtas – redzot – tik daudz – motormuzeja aksesuārus, antīkās 50-60 gadu amerikāņu mašīnas, kas mijaas ar padomju žiguļiem, zirgiem, cocotaxiem un jebkādiem braucamiem rīkiem. Par daudziem var pabrīnīties – kā tie vel kustas uz priekšu. Vienkārši daudzi – spītējot vecumam tiek uzturēti lieliskā ripojošā kārtībā, pat ja mašīnai trūkst spidometra, logu, uguņu ... transporta līdzeklis – tā ir kubieša bagātība, lai vai kādā formā tas būtu – tas tiek kopts, iedzīvināts piedarbināts, - tiek izmantoti jebkuri materiāli – lai no tā kaut ko izveidotu – iekustinātu .. Lūžņu nav! Visam ir savs pielietojums! Ceļojuma laikā neredzējām arī nevienu avāriju, kas liekas gandrīz neticami – redzot ar kādiem un kādā stilā pārvietojas esošie transporti! OLD HAVANA (HABANA VIEJA) .. jau stipri komercializēta, nelegālo cigāru tirgonji uz katra stūra – mēģina tūristiem pārdot kastes ar COHIBA vai MONTEKRISTO pat par 5 reiz lētāku cenu nekā tas ir veikalos. Tas gan ir stipri krimināls paskums ar bargiem sodiem, bet zinot kubiešu oficiālo algu, - vietējie nebaidās riskēt. Vēlāk turpinot ceļojumu – paši kubieši gan mums stipri iesaka uzmanīties no šādiem tirgoņiem, jo var gadīties – ka Jūs nopērkat kasti ar cigāru formā sarullētam banānu lapām, kuram protams vispār nav nekas kopīgs ar cigāriem vai vērtību. Jau pie pirmajam slāpēm, pat mazliet ar nepacietību, iegriežamies kādā no vecās Havanas kafejnīcām – lai baudītu īsto – kubiešu MOJITO – kas te tieši no Kubas ir cēlies. Pārsteidzoša atšķirība no Latvijā baudītā, sarežģītā dzēriena – viss loti vienkārši – glāzē ir pāris lieli ledus gabali, rums, minerālūdens un piparmētru auga zariņš! Nekāda sīrupa vai sasmalcināta ledus vai vel kaut kā ... vienkārši, atsvaidzinoši, garšīgi! Un protams – kā apsēžamies pie galda – klāt ir vietējā grupa un sāk mums spēlēt Chan Chan, Yolanda uc repertuāru - kas visa ceļojuma laikā praktiski nemainās, dziesmām kļūstot par neatņemamām ceļojuma pavadonēm un siltām atmiņām! Nemainās arī Mojito baudīšanas paradumi - faktiski – jebkurā kafejnīcā - kur apsedzamies – gan Havanaa – gan talakaa celojuma laikaa – klat ir vietējā grupa ar repertuāru, veidojot neatņemamu Kubas ceļojuma sastāvdaļu, pie tam nav žēl viņiem pēc uzstāšanās atvēlēt ~1CUC. Vēl laimīgāki gan viņi jūtas, ja TU par ~10CUC iegādājies viņu grupas ierakstu CD. Pārsvarā visur mēģinām nokļūt ar kājām, lai gan vairāk kārt izmantojam taxi. Attālumi nav nepieveicami – bet it sevišķi tveicīgajā saulē nav nemaz tik mazi. Milzīgās mājas, ir kā atblāzma pagātnes varenībai un pirmsrevolūcijas kapitalistiksjam spožumam. Tagad jau lielākoties visas – nolupušas, nekoptas, stipri līdzīgas – savam kolēģēm – 50to gadu amerikāņu mašīnām – abas – mājas un mašīnas - piestāv viena otrai, nekāda modernisma, tikai divi tik uzskatami pretēji Kubas vēstures apliecinājumi – laiks pirms 1959.gadaa un pēc. Pie tam to visu redzot – saproti – ka tieši revolūcija Kubā – ļāvusi – to visu taa iekonservēt un padarīt Kubu – par vienu no exotiskakajam vietam pasaulē – ko redzēt un ne tikai VESTURES, SALSAS un KLIMATA dēļ, bet arī īpatnējas sociālās iekārtas dēļ – kas mūsu ceļojuma laikā – jau saka biezi robežoties ar kapitālismu. Nebūt negribas attaisnot revolūciju, kas faktiski 12miljonus cilvēku iespiež neiedomājamā nabadzībā, un maksimums uz ko var cerēt izveicīgākie ir AUDIO Centrs, veca volga un varbūt sava privātmāja .. tomēr – ja salīdzina – Kubā ir visaugstākais izglītības līmenis, visā Karību reģionā, kā arī viszemākā noziedzība. Trešā nakts Havanā.. taa ir karnevāla kulminācija .. sķērsielās dārd mūzika – dārd – vārda tiešajā izpratnē – galvenais lai skaļāk un tas nekas ka tumbas nav paredzētas tādam skaļumam. Taa vairs nav tradicionālā mūzika, bet RAGGATON liekas ir pārņēmis visus un visu! Mūsu Casa tieši pie Malecon Avēnijas – kas ir karnevāla gājiena epicentrs. Milzīgs PūLIS – dārd, dzer, līksmojas, dejo... mēs sākumā tajā iejūkam, dārdam, briinamies, dzeram lidzi .. divos naktī esam piekusuši, jo pirms tam jau visa diena pavadīta pilsētā, baudot Havannu, gribas mieru – bet istabā – kas tieši pretī ielai ir RAGATTONS, cilvēku balsis, kliedzieni, PARTY... liekas iet lidz sešiem ritaa, varbūt tad arii aizmiegam...varbut aizmigām atrak! Atkal rīts, atkal esam uz lodžijas .. baudām Jugo de Mango – bet Havanna liekas kā izmirusi – tikai pudeles un visādas drazas .. tas viss turpat uz ielas liecina par vakardienas liksmiibu. Pilseta – kā jau parasti mazliet smird un tikai pēc lietus iegūst tīru elpu! Bet lietus – Havanaa mums ir katru dienu – rīts sakas ar spožu sauli – vakars taa ap sešiem – septiņiem ar lietus gāzi.. Uz Kubu esot labāk braukt Latvijas ziemā – tad esot vairāk saules – augusts – tā ir lietussezona! Bet lietus nav tāds drūms – dienas garumā kā mēdz būt Latvijā – bet tāds konkrēts – kad līst tad līst un pēc tam atkal saule un visu laiku ir silti! Bet – vispār – Kubieši esot vieni no laimīgākajiem pasaulē tāpēc – ka 360 no 365 dienam gadā esot saule, tā man teica kāds apmierināts kubietis kad snurkuleju netālu no Playa Giron.. Esam mazliet piekusuši jau no Havannas! Sākotnējais plāns mums ir sākot no Havannas tikt līdz Santiago de Cuba un apskatiit visu ko vien varam iespet pa celam. Ar transportu, it seviski sabiedrisko Kubaa ir sarezgiti .. vismaz tads patiesam ir radies iespaids. Apstaigājot arii dažādus auto nomas punktus – visur saņemam atteikumu – ka visi auto jau ir izīrēti. Mēs esot pašā karstākajā tūrisma laikā. Relatīvi netālu no mūsu CASAS, viesnīcā HOTEL NACIONAL (calle O y21, Vedado) – uzmeklējam CUBATUURS parstavniecibu, lai noskaidrotu kadas vispār butu iespejas kur noklut. Mums paveicas – tur satiekam pavecāku viru JAVIER PEREZ, kurs izradas – ne vienu reizi vien bijis Rigaa – kad pavadījis Kubas Politisko eliti ekskursijās pa padomju savienību. Saruna noris krieviski un kopaa mums izdodas sakartot planus dazam nākamajam celojuma dienam. Pirms braucam Santiago de Cuba virzienā izlemjam, ka būtu jāredz cigāru plantācijas PINAR del RIO, Vinales ieleju, Cuevo del Indio alas. Tā arī sākas mūsu divu ar pus dienu – komforta baudīšana Kubatuurs paspārnē. Ekskursijas nav pārāk lētas, tomēr tas šajā brīdī izskatās kā veids kā tikt uz priekšu! Izbraukšana 8:00 no rīta – viss notiek – precīzi un punktuāli! Iesēžamies luksus klases tūristu autobusā – ar TV, toaleti, kondicionieri, elegantiem krēsliem .. kas uzkrītoši kontrastē ar to ko redzam apkārt un sev aiz logiem izbraucot no Havannas .. smagās mašīnas piespiestas pilnas ar noskrandushiem cilvēkiem, kuri burtiski sēž viens otram uz galvas un pa vidu starp dažādiem sociālisma uzvaras saukļiem un plakātiem - nabadzība, nabadzība, nabadzība un nevis bomzisms .. bet patiesam – nabadzība! Saprotam cik šaura robeža ir starp bomzismu un nabadzību. Patiesam raugoties ārā sajūtamies no sirds neveikli, un nepelnīti – gandrīz kā kastu sistēmā – vismaz kasti augstāki par citiem cilvēkiem – tiem kas aiz loga .. Nevelti pirms braucot uz Kubu kādā grāmatā izlasīju, ja kubiešu bērniem prasa: par ko TU gribētu kļūt? viņš atbild: par TūRISTU! Un autobusā – atkal sastopam mūsu sākotnējos - pirmos ceļabiedrus Kubā - franču pārīti!! Var redzēt ka arī viņi ir pārsteigti par atkal redzēšanos, par to kā pilnīgi neplānoti un neatkarīgi mēs esam atkal turpat kur vinji. Nofotografejamies :) – beidzot kopaa, vairāk gan viņus nesatiekam, jo viņiem drīz jālido atpakaļ uz Franciju bet mēs nākošajā dienā dodamies tālāk uz Santa Clara, Sancti Spiritus un Trinidad! Var redzet ka viņi mūs nedaudz apskauž .. bet noteikti – es arī mūs apskaustu – jo mājās vel negribas un esam laimīgi, ka ceļojums faktiski vel tikai sakas!!! Visbeidzot pēdējo reiz baudām saimnieces lodžiju, brokastis, Havannu, veļam mugurā somas, sakām mūsu saimniecei „muchas gracias” un no Hotel Nacional atkal izbraucam ar LUXUS klases autobusu pretī Kubas nabadzībai! Lai gan mums nekad nav patikušas – šīs tūristu autobusos un maršrutos iespīlētas ekskursijas – tomēr- kā jau teicu - šoreiz tas ir veids kā tiekam uz priekšu, pie tam gids Angļu valodā, stāsta vēl dažādu interesantus faktus, palīdzot mums saprast vēl vairāk no Kubas. Bet arī te par gidu – droši ka strādā „izredzētie”, jo nemaz nepamet sajūta ka katru vārdu ko viņš saka – viņš saka ne tik vien mums bet arī Fidelam. Sākumā ekskursija ved uz - CHE GUEAVARAS memoriālu. CHE ir visur, plakātos, dziesmās, monētās, visdažādākajos suvenīros – cilvēks leģenda – cilvēks Dievs – kas gribot negribot arī uz mums atstāj spēcīgu iespaidu. Tālāk Sancti Spiritus – vecākais tilts – Kubaa! Nakšņošana brīnišķīgā vasaras villā AR KONDICIONIERI:) un ar burvīgu balkonu uz kura noteikti bija beidzot janogarsho iepriekš iegādātie cigāri, satikšanās ar milzu vardi uz taa pasha balkona – nākamajaa dienaa cukurniedru ielejas un Trinidadas oficialaa apskate (ari tas abas iekļautas UNESCO), edinashanas trīs reiz dienā - tas viss iekļauts cenā un mūsos kaut kā pamodina tūristisko slinkumiņu! Par neko nav jādomā – par visu ir kāds parūpējies un padomājis Tavā vietā! Šādā gaisotnē – jo tuvak nak oficiālās Trinidaas apskates beigas – jo mazliet pamostas uztraukums – Cubaturs autobuss faktiski visus ekskursantus vedīs atpakaļ uz Havannu – tāda ir eksurisjas shēma – bet mēs, lai tiktu uz priekšu jau iepriekš esam nolēmuši Trinidadaa pamest LUXUS atmosfēru un paris dienas vel te uzkavēties. Tūrisma ceļveži sola – interesantus piedzīvojumus Escambray kalnos, tepat arī pludmale .. un beigu beigās – ir taču atvaļinājums! Havanā jau esam sev sarunājuši sev – CASU – kurai mums gan nav adreses – bet kaut kur – Trinidadaa pie restorāna mūs gaidīs Havjera draugs mr. BAMBINO ar plakātu! Protams skatāmies apkārt – bet neviens neliekas ne zinis par mums un arī plakāta nav! .. Ekskursija pa Trinidadu jau beigusies – visi jau kāpj autobusā – mēs – varbūt mazliet apjukuši, plakātu nesagaidījuši – velkam no bagāžas nodalījuma ārā somas, lai dotos pilsētā .. labi ka viss pēkšņi nokārtojas – uz lapiņas ir uzrakstīts arī Babino telefona numurs, kuru mums mazliet par brīnumu – viņš arī pacel un galvenais ka saprot angliski!!! – Jā, izrādās ka viņš esot gaidījis pie cita restorāna – jo parasti Cubatuurs braucot citādā maršrutā! Esot mazliet jāpagaida. Pēc kādām minūtēm 10, ar riteni piebrauc BAMBINO (Alexandro Bambino - tel. +141992363, Camilo Cienfuegos #414, Trinidad; email: bambino88@correodecuba.cu – varu droši ieteikt – ja kādam vajag palīdzību jeb drošas naktsmājas) un patiešām ar plakātu uz kura rakstīts mans vārds. Varētu teikt – ka mēs iemīlējāmies Trinidadas nesteidzīgajās ieliņās, Trinidadas izgudrotajā dzērienā Canchancharaa, laiks fantastiski silts, ļaudis bezgala draudzīgi – apkārt un pašā Trinidadā pietiekoši daudz ko darīt - tuvējie ESCAMBRAY kalni, ar ūdenskritumiem, kalnu avotiem, izjādēm ar zirgiem, netālā jūra un pludmale – ar COCOTAXI pa 5CUC (kas gan nav tik žilbinoši balta kā Varadero, bet kopējo omulīgo gaisotni noteikti nesabojā), arii ekskursijā pie draudzīgajām Igyanaam – kur viņas mudž pilna sala (CAYA BLANCO) – pirmajā brīdī paliek mazliet mute vaļā:) - vismaz mums, kas neko tādu nebijām redzējuši . Trinidada .. brīnišķīgi skaista vieta! Divu dienu vietā – pavadījām piecas un tad sapratām ka līdz Santjago de Cuba – nemaz vairs nevar paspēt nokļūt un kur nu vel atpakaļ pēc tam uz Havannu! Casa maksāja 25CUC, vakariņas ēdam pie saimniekiem mājās – milzīgas porcijas un ēdienu variācijas, patiešām izcili garšīgi par 10CUC. Lai gan nemaz negribējās vel braukt prom, tomēr nolemjam vēl atlikušajās atvaļinājuma dienās dodoties jau virzienā uz Havannu izbraukt caur Zapatu – purvainu rezervātu – kur dzīvo krokodili, flamingo, daudz dažādu citu putnu. Bambino, Zapatas apskatei, iesaka mums kā pieturas punktu izmantot Playa Giron – kas izrādās tiešam veiksmīgs risinājums, kuri mums jau tiek sarunāta CASA un no Trinidadas lidz Playa Giron – var vienkārši nokļūt ar VIAZUL (sabiedriska transporta pakalpojuma piedāvātājs tūristiem). Ja ņem veraa kubieshu algas tad protams cena par biļeti braucienam ar VIAZUL viņiem liekas astranomiska, mums likās pieņemama . VIAZUL maršruti pārklāj visu Kubu un darbojas uzticami un precīzi. Jautājums ir par to – cik loti tie ir katrā brīdī piepildīti – jo tūrisma aģentūras iesaka biļetes pirkt jau laicīgi, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem! Arī mūsu autobuss bija pilns un Bambino pirka biļetes vienu dienu iepriekš! Uz Zapatu gan izrādījās ka ir jābrauc tieš tad kad Latvijā un šajā zemeslodes pusē ir ziema – jo tieši tad – Zapataa ir viskrāšņāk – putni atlido pārziemot – Kubā – bet Augustā viņi visi ir aizmigrējuši uz savam ierastajam dzīves vietām! Arii Krokodilus briivaa dabaa neredzējām – vienīgi krokodilu fermā kurā dzīvojot pāri par 1000 krokodiliem. Tur pat piedāvāja arī ēst krokodilu steiku, zupu uc, .. mēs gan atteicamies, lai labāk viens krokodils izdzīvo. Bet brauciens pa lagūnu ar motorlaivu uz TAINO VILLAGE (senie Zapatas indinaji – kurus pirms 500gadiem iznicināja Spāņu konkistadori), pa celam apskatot moskītu pūzni bija to vērts! Netālu no Playa Giron ir nacionālais „niršanas” centrs un labas iespejas snurkulet – tur tieshi no krasta uudens jau uzreiz ir 2-3metrus dzilsh, lai gan kopumaa likaas ka visur kur bijām to piedāvā mazliet tuvākā vai talaakaa ataalumaa! Pēdējās divas dienas no Cubas – nolemjam pavadīt – tūristu bukletu izslavētajā, pasaules visskaistākajā pludmalē – VARADERO! Šoreiz, lai tur noklutu izmantojam taksi, kurš pa 50CUC mus parveda uz salas otru pusi! Pludmale patiesam skaista, uudens silts, smiltis baltas, pilns ar tūristiem bet diemžēl aizvien mazāk no Kubas un satiekot atkal kaudzēm eiropiešus tīri organiski mēs sākam iekļauties atpakaļ eiropeiskaa dzīves stilaa! Paliek mazliet skumji – jo tas viss liecina ka atvaļinājums tūlīt būs beidzies un jāsāk aprast ar domu par braukšanu mājās. Nesaprotu tos kam Kubas apskate beidzas ar Havannu un Varadero, lai gan protams – kāds katram dzīves stils un mērķi! Varadero – ir vienkārši ALL INCLUSIVE tūristu zona, inkubators! Šaubos vai no Latvijas būtu jālido apkārt pus pasaulei lai nokļūtu tikai tādā tūristu inkubatorā .. Kanāriju salas ir tuvāk:)! Pavisam nesen Varadero esot bijusi pašiem kubiešiem nepieejama teritorija, TABU! .. kad mēs bijām – tad vismaz maksāt spējīgie tur jau varēja braukt. Protams gribas vēlreiz atgriezties Kubā – kas ir tik īpaša ar savu mūziku, sauli, un rumu – visdažādākajos veidos:) .. ahh.. bet pasaule ir tik liela un laiks ir tik maz:) .. bet kādreiz – jā, kādreiz noteikti vēl aizbrauksim uz Kubu – tas bija īpašs ceļojums! ... Šogad Augustā uz TOKYO:) .. kaut kas kājām gaisā – pret Kubu:)! Will see ...