Maģiskie Ziemeļi - Klusuma burvība

Sen jau biju sapņojis par Norvēģiju un beidzot sapnis piepildījās. Bija domāts braukt ar mašīnu, bet paņēmu Impro organizētu ceļojuma maršrutu. Visu laiku bija tāda nedrošība par nezināmo, kas sagaidīs izvēlētajā ceļā. Tomēr pārsteigums izrādījās kā pasaka un nebeidzu gūt gandarījumu par to, kas sagaidīja izvēlētajā gala mērķī. Vispirms pārsteigums sākās ar ziemassvētku mītnes apmeklējumu polārajā lokā. Jau braucot uz turieni varēja just dabas mainību, kad tā pielāgojas daudz sīvākiem laika apstākļiem, bet tomēr saglabā aizvien lielāku šarmu un pievilcību. Kociņi paliek aizvien mazāki un kalni lielāki, pie tam neskaitāmas upes un ezeri kā laika līnijas bagātina zemi ar skatiem un dzīvību. Jau Norvēģijas robeža jau parāda savu varenumu ar sniegotajām kalnu virsotnēm pat jūlija vidū. Var just, ka atkal atgriežos pavasarī - pienenes un ceriņi zied. Šoreiz atgadījās brīnums un aiz polārā loka baudījām 27 grādu lielu siltumu. Lai gan nākamajās dienās temperatūra nostabilizējās tā kā tai vajadzētu būt - 10-15 grādi ar brāzmainiem vējiem. Katrs kalns un nogāze sagādaja jaunu pārsteigumu savā neatkārtojamībā. Sanāca tā, ka galamērķis nordkaps mūs pacienāja divas reizes un varēja salīdzināt miglā tītu virsotni mijoties ar lietu un sauli atklājot ziemeļu īsto dabu, bet ieraugot galējā punkta burvību un atklājot tā vareno skatu uz ziemeļu pasauli. Lai arī lietus brīžam mitējās, radīju iespēju pabūt kalnos un baudīt kalnu garu spēku lietus un vēja veidā gozējoties polārās dienas naktī vienā no kalna virsotnēm naktsmītnes pakājē. Nākamās dienas jau sagaidījām burvīgajās Lofotu salās, kur izbaudījām neatkārtojamus fjordu un apkārtnes dabas skatus, kur mijās vēji ar sauli, kā arī sniegotās virsotnes vai sūnotas to pakājes, kur cilvēki rod iedvesmu mājīgās būdinās fjordu piekrastēs. Tikai klusums, vēju šalkoņa var uzmodināt no tā miega, kurā var aizsapņoties skatoties uz bezgalīgām ielejām, kalniem un ūdens atspīdumu. Īpašu odziņu piedeva dažādi piedzīvojumi, kā piemēram, brauciens ar kuģīti pa Troļļu fjordu, makšķerēšana un šovs savdabīgā veidā piesaistot uzmanību kaijām un kalnu ērglim. Kopumā ceļojums bija lielisks neskatoties uz neparedzamiem laika apstākļiem, kas šoreiz izrādījās ļoti labvēlīgi nesot vairāk saulainas un zilām krāsām krāsotas debeses ar neiztrūkstošām mākoņu cepurēm klinšu virsotnēm. Liels paldies Vinetai, kas bagātīgi stāstīja par norvēģu pasaules bagātībām. Visbeidzot - kas mīl ziemeļus, tas mīl tos līdz mūža galam.