12 dienas Salvadoras Republikā

Ceļojuma laiks:no 01.02.2020. līdz 12.02.2020.
Nokļūšana: Turp: šķērsojot robežu kājām no Hondurasas uz Salvadoru. Prom: šķērsojot robežu kājām no Salvadoras uz Gvatemalu.
Maršruts un uzturēšanās ilgums galvenajos pieturas punktos: Santa Ana (3 naktis) - Juayuna (2 naktis) – Playa El Tunco (4 naktis) – San Salvador (2 naktis).
Ziņu portālos par Salvadoru pārsvarā atrodama informācija par izplatīto tur noziedzību, piemēram, slepkavību apjoms, skaitot uz noteiktu iedzīvotāju skaitu, Salvadorā esot viens no augstākajiem pasaulē (100 reizes lielāks nekā Norvēģijā). Situācijas dramatismu nedaudz mazina jaunākā informācija, ka laikā no valsts līdzšinējā prezidenta stāšanās amatā, tas ir, no 2019.gada jūnija, noziedzības līmenis esot būtiski mazinājies, piemēram, 2015.gadā vidēji esot notikušas 17,6 slepkavības dienā, 2019.gada oktobrī 3,6 slepkavības dienā un 2020.gada martā tikai 2,1 slepkavības dienā. Interesanti, ka šajā valstī nav savas vietējās valūtas, tās vietā tiek izmantots ASV dolārs.
Ierašanās Salvadorā. Uz Hondurasas-Salvadoras robežas El Poy robežpunktā 01.02.2020. pirms tiekam ielaisti Salvadorā mediķi sejas maskās un cimdos mums izmēra temperatūru. Pēc robežas šķērsošanas ar sabiedrisko transportu braucam uz Santa Ana pilsētu. Pa ceļam busā sakāpj dažādu lietu tirgotāji, kas aktīvi cenšas pārdot katrs savu produktu, piedāvā arī svaigas, smaržīgas siera maizītes. Kad iebraucam Santa Ana pilsētā, ir jau tumšs, un, kad, gribam izkāpt klusā rajonā vēl pirms gala pieturas, saņemam neizpratnes pilnu šofera skatienu mūsu virzienā. Ielas ir tumšas un tukšas.
Kādas 8-10 minūtes staigājam pa ielām, bet nevaram atrast rezervēto naktsmītni. Aiz kāda pustumša pagalma ieraugām vairākus cilvēkus, kas, kā izskatās remontē automašīnas, un dodamies pie viņiem pēc informācijas. Viņi sākumā it kā satrūkstas un izskatās pārsteigti, ieraugot mūs – svešiniekus naksnīgā pilsētā. Auto remonta darbinieki ir ļoti atsaucīgi – ne vien parāda virzienu uz mums interesējošo adresi, bet pat panāk mums nedaudz līdz, lai precīzi norādītu, kur tieši atrodama konkrētā naktsmītne. Klauvējam pie atrastās ēkas dzelzs durvīm, uz kurām nav nekādu uzrakstu, un pēc brīža gaidīšanas izdzirdam balsis un mums tiek atvērtas durvis. Mūs sagaida skaistas privātmājas laipnu saimnieku pāris cienījamos gados, kā arī jau no pirmajiem ierašanās mirkļiem garlaikoties neļauj divi moži suņi, laisks kaķis, trīs lieli, skaļi papagaiļi un prāva iguāna. Priecē, ka ir iespēja izmantot arī virtuvi.
Santa Ana pilsēta. 02.02.2020. iepazīšanos ar Santa Ana pilsētu dienas gaišajā laikā uzsākam, aizejot līdz pilsētas centrālajam parkam - Parque Libertad, kur ielūkojamies pie tā esošajā Cathedral de Santa Ana, apskatām turpat netālu atrodošos pašvaldības ēku un teātra ēku - Teatro de Santa Ana. Iepērkamies tirdziņā, nogaršojam Salvadorai raksturīgās pupusas - karstus kukurūzas plācenīšus ar pildījumu (dārzeņiem, sieru u.c.), iegādājamies arī ļoti garšīgu, tikko spiestu apelsīnu sulu, kas tiek ielieta celofāna maisiņos un maksā katra 1 USD. Dienas maltītei izvēlamies mandarīnus un ananāsu.
Vulkāns Santa Ana. 03.02.2020. rītā no Santa Ana pilsētas ar busu dodamies tūrē uz tāda paša nosaukuma vulkānu. Vispirms braucam ap 1 h 45 min, tālāk kājām dodamies pārgājienā uz vulkānu Santa Ana, kas pēdējo reizi esot izvirdis 2005.gadā, nogalinot divus cilvēkus un piespiežot evakuēties tūkstošus. Ieejas maksa vulkāna parkā 6 USD un par gidu 1 USD par cilvēku. Uzkāpjam līdz pat vulkāna krātera malai, kas ir trešais augstākais punkts Salvadorā, un izmantojam iespēju ielūkoties krāterī no dažādām vietām tā malās. No krātera apkārtnes paveras arī krāšņa ainava ar skatu uz tuvāko ezeru - Lago de Coatepeque. Pa ceļam uz Santa Ana vulkāna krāteri pa gabalu redzam arī Izalco vulkānu. Atpakaļ ceļā uzkāpjam arī nelielā skatu tornī, no kura uz apkārtni iespējams paraudzīties nedaudz citā rakursā. Kopā pārgājienā uz vulkānu Santa Ana pavadām aptuveni 3 stundas. Pēc atgriešanās no vulkāna tūres turpinām iepazīt Santa Ana pilsētu, dodoties pastaigā pa tās ielām, ieturot maltīti tirdziņā un iepērkot dārzeņus un augļus. Pēc vulkāna tūres jūtams nogurums, līdz ar to šovakar laiski izbaudām noslēdzošo vakaru naktsmītnē Captain Morgan Hostal Santa Ana un esam pilnībā apmierināti ar tās atbilstību cenai (USD 54 par 3 naktīm par 2-vietīgu istabu ar atsevišķu dušu, tualeti, kopēju virtuvi plašā savrupmājā).
Juayua. 04.02.2020. pēc stundas brauciena ar busu no Santa Ana pilsētas nokļūstam ziedu ceļa (Ruta de las Flores) visvairāk apmeklētajā pilsētā Juayua. Pēc iekārtošanās naktsmītnē Hostal Doña Mercedes (USD 30 par 2 naktīm par 2 cilvēkiem 5 vietīgā istabā) dodamies pastaigā pa pilsētu, kas cita starpā izceļas ar spilgtajiem, krāšņajiem māju sienu gleznojumiem, ēnainu centrālo parku un smuku, baltu baznīcu tā tuvumā. Vietējā tūrisma informācijas centrā noskaidrojam, ka pilsētai tuvākais ūdenskritums šobrīd esot slēgts, līdz ar to izlemjam, ka rītdien ūdenskrituma vietā baudīsim karstos avotus. Šovakar par godu mana tēva 80.gadu jubilejai notestējam Salvadoras rumu "Cihuatán", kā kvalitāti atzīstam par labu.
Termales Santa Teresa. 05.02.2020. no Juayua ar busu atbraucam uz karstajiem avotiem Termales Santa Teresa. Ieejas biļete USD 10 par 1 personu. Ja vēlas sasmērēties ar ādai veselīgajiem māliem, tad jāpiemaksā vēl USD 10 par cilvēku. Mēs izvēlamies opciju bez māliem. Karsto avotu baseini ir daudzi un ar dažādas temperatūras ūdeni. Sākam ar peldi mēreni karsta ūdens baseinā, turpinām citā mazliet vēsākā. Pēc tam karsējamies daļēji pirtij līdzīgā telpā, kurā no pamatnes (zemes) intensīvi plūst karsti garaiņi un kurā pārsvarā sapulcējušies cilvēki, kas sasmērējušies ar māliem. Starplaikā starp peldēm karsto avotu baseinos, nogaršojam kādu vēsu, atspirdzinošu dzērienu. Pamērcējamies arī karstāka ūdens baseinos, dažos no kuriem karstuma dēļ uzkavēties iespējams vien dažus mirkļus vai ilgākais dažas minūtes. Pēc karstajiem baseiniem prieks bija atgriezties mērenos ūdeņos, kur ar prieku varēja peldēties ilgstoši, jo ūdens bija patīkami silts, bet ne karsts. Kopā karsto avotu baseinos atpūtāmies aptuveni 4, 5 stundu ilgumā, kuru laikā paguvām apmeklēt tikai daļu no pieejamiem baseiniem.
Ataco. 05.02.2020. vēlu pēcpusdienā no karstajiem avotiem Termales Santa Teresa ar busu sasniedzam, iespējams, ka visskaistāko ziedu ceļa (Ruta de las Flores) pilsētu – Ataco, kurā apskatām daudzas koloniālo laiku celtnes, soļojam pa bruģētām ielām, apbrīnojam namu sienu gleznojumus, kas šeit ir vēl spilgtāki un krāšņāki nekā Juayua pilsētiņā, kā arī brīdi uzkavējamies vietējā baznīcā ar krāsainām freskām un sienu gleznojumiem.
Sonsonate. 06.02.2020. veicam īsu vizīti vēl vienā ziedu ceļa (Ruta de las Flores) pilsētā – Sonsonate. Šī pilsētiņa nav tik valdzinoša kā jau redzētās ziedu ceļa pilsētas Juayua un Ataco, kā arī daļa no ielās redzamās publikas, piemēram, vietējā “sarkano lukturu” rajonā sastopamā tautas daļa, kurā netīšām esam iemaldījušies, ejot no vienas autoostas uz otru, neizraisa vēlmi šeit uzkavēties ilgstoši pat dienas laikā, nemaz nerunājot par diennakts tumšo laiku. Par esošajiem drošības riskiem liecina arī ielās daudzviet novērojamās bruņu vestēs tērptu un ar automātiem bruņotu drošības spēku patruļas, kuru pārstāvji, gandrīz nemitīgi pārvietojas, rūpīgi novēro apkārtni un, šķiet, ka ne uz mirkli nezaudē modrību. Vienlaikus jāatzīst, ka drošības struktūru klātbūtne ielās sniedz papildus drošības sajūtu.
Playa El Tunco. 06.02.2020. dienas otrajā pusē tiekam līdz Klusā okeāna piekrastei pie Playa El Tunco, kur apmetamies hostelī La Sombra (USD 100 par 4 naktīm 2 vietīgā istabā ar tualeti un dušu, kopēju virtuvi, nelielu baseinu un wi-fi). Saulrietu sagaidām pludmalē pie Klusā okeāna. Cilvēki nebeidz plunčāties okeānā arī pēc tumsas iestāšanās. Tas nepārsteidz, jo ūdens tiešām ir ļoti silts. Vakara gaitā izmantojam iespēju paklīst arī pa Playa El Tunco ciematiņa ielām, noslēdzot pastaigu kādā vietējā ēstuvītē, kur vakariņām izvēlamies tikko pagatavotas pupusas.
07.02.2020. gandrīz visu dienu pavadām pludmalē – peldamies, staigājam, peldamies un tā turpinām stundām. Okeānā netrūkst arī lielu viļņu, kas peldoties neļauj garlaikoties. Ļaujos arī priekam doties nelielā skrējienā basām kājām pa pludmales smiltīm. Vislieliskākā jebkad izbaudītā pludmale.
Las Cascadas de Tamanique. 08.02.2020. no rīta no Playa el Tunco ar busu aizbraucam līdz pilsētiņai, no kuras esot iespējams doties pārgājienā uz ūdenskritumu Las Cascadas de Tamanique. Kāpjot laukā no busa, mūs pieturā sagaida kāds cilvēks krekliņā ar ūdenskritumu uz tā, kurš piedāvā būt par mūsu gidu uz iepriekš minēto ūdenskritumu par USD 10. Mēs piekrītam un dodamies ceļā. Ejam pa zemes ceļu, takām, pāri pļavām, caur liellopu ganāmpulkiem, kāpjam lejup pa stāvām nogāzēm, ko pieveikt iespējams, vien turoties pie klintīs iestiprinātām ķēdērm, rāpjamies atkal augšup. Izrādās, ka nav tikai viens ūdenskritums vien, bet gan vesela daudzpakāpju ūdenskritumu grupa, ko veido blakus vai arī pavisam netālu viens no otra esoši savstarpēji saistīti ūdenskritumi. Tajos var arī peldēties, turklāt ūdens ir tīrs un patīkami silts. Vienā no ūdenskritumu baseiniem iespējams arī lekt no klints no dažādiem augstumiem. Lekt gribētāju netrūkst, klints malās pat veidojas rindas, lai tiktu pie iespējas izdarīt lēcienu ūdenī. Starp lēcējiem ir ļoti dažādi cilvēki: pusaudži, vīrieši, sievietes, daudzi arī vecumā pēc 50 gadiem, daži varbūt pat virs 60 gadiem. Viņiem pievienojamies arī mēs, veicot kopā 6 lēcienus (gan Agra, gan es katrs izdaram 3 lēcienus). Adrenalīns un pozītīvas emocijas iegūtas vairumā.
La Libertad. 09.02.2020. no rīta ar busu no Playa el Tunco aizbraucam uz tuvāko lielāko pilsētu La Libertad. Vispirms apskatām ostu, kur šodien tirgus diena: tiek pārdotas visdažādākās okeāna radības: zivis, krabji, vēžveidīgie, garneles, gliemeži u.t.t. Netālu no zivju tirgotavām pastāvīgi uzturas pelikānu bari, kas gaida, kad viņiem tiks pamesta kāda zivs vai tās daļa. Pēc ostas dodamies iepirkties pārējā tirgus daļā, kas atrodas ārpus ostas, dziļāk pilsētā. Šeit atšķirībā no Playa el Tunco ir lieliskas iepirkšanās iespējas par pircējiem saprātīgām cenām, turklāt ar ļoti plašu preču klāstu. Iepērkam vairumā dažādas preces, t. sk. passion fruits, mandarīnus, avokādo, tiekam arī pie arbūza par 1 USD gabalā.
San Salvador. 09.02.2020. vakarā, kad plānojam nākošās dienas rītā braukt uz Salvadoras galvaspilsētu San Salvador, ziņās internetā izlasām, ka bruņoti policisti un karavīri esot ielauzužies Salvadoras parlamentā, pieprasot 109 miljonu USD aizdevuma apstiprināšanu, kas tiktu atvēlēts viņu aprīkojuma uzlabošanai. Ceļojuma maršrutu tādēļ gan nemainām, un 10.02.2020. no Playa el Tunco ar busu veiksmīgi ierodamies San Salvador. Pēc pusstundas gājiena no autobusa pieturas esam priecīgi sasniegt rezervēto naktsmītni Hotel Oasis (USD 33,56 par divām naktīm 2 vietīgā numurā ar ērtībām)., kur tiekam ļoti laipni uzņemti. Viesnīcas telpas mums izrāda pat divas darbinieces. Hotelis ir kā mini cietoksnis. Hoteļa ārdurvis ir ar pamatīgām metāla restēm, pagalma teritorija no ielas norobežota ar dzeloņdrātīm, kas uzlabotas ar īpaši draudīgiem asmenīšiem, turklāt dzeloņdrātis apaudzētas ar kādu vīteņaugu ar īpaši asiem un cietiem dzeloņiem. Pēc iekārtošanas viesnīcā dodamies pastaigā uz tuvāko San Salvadoras rajonu. Vēlamies iepirkties lielveikalā, kartē skatāmies, ka it kā esam jau līdz tam gandrīz nonākuši, bet dabā tomēr nevaram to atrast. Ceļu uz lielveikalu mums parāda kāds ar automātu bruņots drošības struktūru pārstāvis, aicinot nākt viņam līdzi. Vakarā, kad esam atgriezušies naktsmītnē un baudām siltu picu un pa kādam atspirdzinošam dzērienam, kaut kur tālāk pilsētā dzirdu trokšņus, kas man atgādina šāvienus.
11.02.2020. turpinām Salvadoras galvaspilsētas apskati: ar pilsētas busu aizbraucam līdz centram, ko iepazīstam pārvietojoties kājām. Uz ielām redzami uzkrītoši daudz bruņoti cilvēki - dažādu drošības struktūru pārstāvji, uz vienu no centrālajem laukumiem tie tiek atvesti pat ar autobusiem, daļa no tiem tērpti un bruņoti tā, ka rodas iespaids, ka tie pilnībā sagatavoti gluži vai nosūtīšanai uz kādu frontes līniju. Drošības spēku pārstāvju pastiprinātā klātbūtne neapšaubāmi rada īpašu drošības sajūtu. Apmeklējam daļu no pilsētas ievērojamākajiem objektiem: Iglesia El Rosario, Catedral Metropolitana. Galvaspilsētas centrā aplūkojam arī Palacio Nacional, Teatro Nacional un Piaza Morazan. Dienas laikā atvelkam elpu vairākās ēstuvēs, novērtējot vietējās virtuves īpatnības. Iepērkamies arī turpat pilsētas centrā esošajā tirgū, kur īpaši plašā klāstā pieejami avokādo, melones, mandarīni un citi dārzeņi un augļi. Netālu no viesnīcas apmeklējam kārtējo lielveikalu, kur turpinām ļauties iepirkšanās vēlmei, iegādājāmies arī dažādu marku Salvadoras kafiju.
Nobeiguma piebilde. Salvadora radīja ļoti patīkamus iespaidus - cilvēki laipni un viesmīlīgi, neuzbāzīgi, cenas pircējiem draudzīgas, ēdieni garšīgi, daudz augļu un dārzeņu, skaistas Klusā okeāna pludmales, lieliskas iespējas apskatīt vulkānus, ūdenskritumus, peldēties gan okeānā, gan pie ūdenskritumiem.

Santa Ana pilsētas pašvaldības ēka. 02.02.2020. Uz Hondurasas-Salvadoras robežas El Poy robežpunktā 01.02.2020. pirms tiekam ielaisti Salvadorā mediķi sejas maskās un cimdos mums izmēra temperatūru. Pēc ieiešanas Salvadorā tālāk braucam uz Santa Ana pilsētu, autobusā iegādājoties vēl siltu, gardu siermaizīti. Santa Ana pilsētā nokļūstam pavēlu vakarā, un, kad, gribam kāpt laukā no busa klusā, tumšā rajonā vēl pirms galapieturas, šoferis mūsos skatās ar tādu kā neizpratni. Ielas ir tumšas, klusas un tukšas. Kādas 8-10 minūtes staigājam pa ielām, bet kaut kā nevaram atrast noskatīto naktsmītni. Kādā auto servisā jautājam, kur atrast meklēto, atsaucas uzreiz vairāki vīri un ātri mums parāda virzienu. Klauvējam pie kādas ēkas dzelzs durvīm, uz kurām nav nekādu uzrakstu, un pēc brīža gaidīšanas izdzirdam balsis un tiekam ielaisti ēkā. Naksmītne izrādās super, tā ierīkota skaistā privātmājā, kur bez laipnā saimnieku pāra cienījamos gados mīt arī divi moži suņi, laisks kaķis, trīs lieli un skaļi papagaiļi un prāva iguāna, kurai dažkārt arī patīk patrokšņot. 02.02.2020. dodamies iepazīt Santa Ana pilsētu dienas gaišajā laikā.
Cathedral de Santa Ana (uzcelta 1913.gadā). Santa Ana. 02.02.2020. Santa Ana apskatām centrālo laukumu - Parque Libertad, pie tā esošo pašvaldības ēku, katedrāli, teātra ēku - Teatro de Santa Ana.
Santa Ana. 02.02.2020. Turpinot pilsētas apskati, iepērkamies tirdziņā, nopērkam Salvadorai raksturīgās papusas - karstus kukurūzas plācenīšus ar pildījumu (dārzeņiem, sieru u.c.), iegādājamies arī izcili garšīgu mūsu acu priekšā tikko spiestu apelsīnu sulu (kas tiek ielieta celofāna maisiņos un maksā katra 1 ASV dolāru). Šodienas maltītei izvēlamies mandarīnus un ananāsu.
Ceļā uz vulkānu Santa Ana. 03.02.2020. Aptuveni pēc 1 h 45 min brauciena ar autobusu no Santa Ana pilsētas esam ieradušies vietā, no kuras pēc 25 minūtēm dodamies pārgājienā uz vulkānu Santa Ana. Ieejas maksa 6 USD par personu un par gidu 1 USD par personu.
Santa Ana vulkāns. 03.02.2020.
Ceļā uz Santa Anas vulkānu. 03.02.2020.
Lago de Coatepeque. 03.02.2020.
Santa Ana vulkāns.03.02.2020. Pārgājienu uz vulkānu Santa Ana veicam 3 stundās.
Santa Ana. 03.02.2020. Pēc atgriešanās no vulkāna Santa Ana pilsētā laiks iepirkt dārzeņus un augļus.
Santa Ana tirgus. 04.02.2020. Šķērsojot tirgu,dodamies uz autoostu,lai pēc naktsmītnē Captain Morgan Hostal Santa Ana pavadītām 3 naktīm (USD 54 par 3 naktīm par 2-vietīgu istabu ar atsevišķu dušu, tualeti, kopēju virtuvi privātā, plašā savrupmājā) ar busu brauktu uz Ruta de las Flores pilsētu Juayua.
Santa Ana tirgus. 04.02.2020.
Juayuna. Ruta de las Flores. 04.02.2020. Juayuna pilsētā nokļūstam stundas braucienā ar autobusu no Santa Ana pilsētas.
Juayuna. Ruta de las Flores. 04.02.2020. Pēc iekārtošanās naktsmītnē Hostal Doña Mercedes (USD 30 par 2 naktīm par 2 cilvēkiem 5 vietīgā istabā) dodamies pastaigā pa Juayua pilsētu, kas no Ruta de las Flores pilsētiņām esot visvairāk apmeklētākā.
Juayuna. Ruta de las Flores. 04.02.2020. Šovakar par godu mana tēva 80.gadu jubilejai iegādājamies un notestējam Salvadoras rumu "Cihuatán", ko atzīstam par labas kvalitātes dzērienu.
Termales Santa Teresa. Ruta de las Flores. 05.02.2020. No Juayua ar busu esam atbraukuši uz karstajiem avotiem. Ieejas biļete USD 10 par 1 personu. Ja vēlas sasmērēties ar ādai veselīgajiem māliem, tad var piemaksāt vēl USD 10 par cilvēku. Mēs šoreiz izvēlamies opciju bez māliem.
Termales Santa Teresa. Ruta de las Flores. 05.02.2020. Karsto avotu baseini ir daudz un ar dažādas temperatūras ūdeni. Sākam ar peldi mēreni karsta ūdens baseinā.
Termales Santa Teresa. Ruta de las Flores. 05.02.2020. Vienā no baseiniem, kur dēļ ūdens karstuma ilgi nevarēja izturēt uzkavēties.
Termales Santa Teresa. Ruta de las Flores. 05.02.2020. Šajā baseinā ar prieku varēja peldēties ilgi, jo ūdens bija patīkami silts, bet ne karsts. Kopā karsto avotu baseinus izbaudījām aptuveni 4 ar pusi stundu ilgumā, bet tāpat visus vēl nepaspējam apmeklēt.
Ataco. Ruta de las Flores. 05.02.2020. vēlā pēcpusdienā no karstajiem avotiem Termales Santa Teresa ar busu aizbraucam uz Ataco pilsētiņu.
Ataco. Ruta de las Flores. 05.02.2020.
Pelde Klusā okeāna siltajos ūdeņos. Playa El Tunco. La Costa del Bálsamo. 07.02.2020. Iepriekšējā dienā 06.02.2020. no Juayua pilsētas ar busu esam mērojuši ceļu uz Sonsonate pilsētu, no kuras, pārsēžoties citā busiņā, esam atbraukuši līdz Klusā okeāna piekrastei pie Playa El Tunco un apmetušies hostelī La Sombra (USD 75 par 3 naktīm 2 vietīgā istabā ar tualeti un dušu, kopējo virtuvi, nelielu baseinu un wi-fi).
Playa El Tunco. La Costa del Bálsamo. 06.02.2020. Pirmais vakars pie Klusā okeāna.
Laiks nelielam skrējienam pa pludmali. Playa El Tunco. La Costa del Bálsamo. 07.02.2020.
Playa El Tunco. La Costa del Bálsamo. 07.02.2020.
Las Cascadas de Tamanique. 08.02.2020. No rīta no Playa el Tunco ar busu aizbraucam līdz pilsētiņai, no kura iespējams aiziet uz ūdenskritumiem Las Cascadas de Tamanique. Kad kāpjam laukā no busa, mūs pieturā gaida kāds gids, kas piedāvā aizvest mūs uz ūdenskritumu par USD 10. Mēs piekrītam un dodamies ceļā. Ejam pa zemes ceļu, takām, pāri pļavām, kāpjam lejup pa stāvām nogāzēm, rāpjamies atkal augšup. Izrādās nav tikai viens ūdenskritums, bet gan ir vesels daudzpakāpju ūdenskritumu komplekss, ko veido savstarpēji saistīti ūdenskritumi, kas ir blakus vai arī pavisam netālu viens no otra. Ūdenskritumos var arī peldēties, turklāt ūdens ir tīrs un patīkami silts.
Las Cascadas de Tamanique. 08.02.2020.
Las Cascadas de Tamanique. 08.02.2020. Vienā no ūdenskritumu baseiniem iespējams arī lekt no klints malām. Kopā veicu 3 lēcienus. Šis ir 2.lēciens. Starp lēcējiem ir dažāda vecuma cilvēki: gan pusaudži, gan vīrieši, gan sievietes, daudzi arī vecumā virs 50 gadiem, daži varbūt arī vairāk nekā 60 gadīgi. Agra arī veic 3 lēcienus.
Playa El Tunco. 08.02.2020. Pēc dienas lielākās daļas pavadīšanas ūdenskritumos Las Cascadas de Tamanique pievakarē atgriežamies Playa el Tunco un sagaidām saulrietu Klusā okeāna pludmalē.
La Libertad. 09.02.2020. No rīta ar busu no Playa el Tunco aizbraucam uz tuvāko lielāko pilsētu La Libertad. Vispirms apskatām ostu.
Pēc ostas dodamies uz tirgu.Šeit atšķirībā no Playa el Tunco ir lieliskas iepirkšanās iespējas par pircējiem saprātīgām cenām. Protams, ka ir arī bagāta augļu izvēle, tajā skaitā pieejami passion fruits. La Libertad. 09.02.2020.
Arbūzi par 1 USD gabalā. La Libertad. 09.02.2020.
Playa El Tunco. 09.02.2020.
Gaidot saulrietu. Playa El Tunco. 09.02.2020. Vakarā, kad plānojam nākošajā dienā braukt uz Salvadoras galvaspilsētu San Salvador, ziņās internetā izlasām, ka bruņoti policisti un karavīri esot ielauzužies Salvadoras parlamentā, pieprasot 109 miljonu ASV dolāru aizdevuma apstiprināšanu, kas tiktu atvēlēts viņu aprīkojuma uzlabošanai.
Iglesia El Rosario (pabeigta 1971.gadā). Salvadoras galvaspilsēta San Salvador. 11.02.2020. Dienu iepriekš, tas ir, 10.02.2020. ar busu no Playa el Tunco esam atbraukuši uz galvaspilsētu San Salvador, izvēloties par naktsmītni Hotel Oasis (USD 33,56 par divām naktīm 2 vietīgā numurā ar ērtībām). Hoteļa ārdurvis ir ar pamatīgām metāla restēm, tāpat kā vairums privātmāju Salvadorā.
San Salvador. 11.02.2020.
San Salvador. 11.02.2020. Salvadoras galvaspilsētas apskati veicam, izstaigājot to kājām. Uz ielām redzami daudzi bruņoti cilvēki - dažādu drošības struktūru pārstāvji, kas dod papildus drošības sajūtu.
Palacio Nacional. San Salvador. 11.02.2020.
San Salvador. 11.02.2020. Salvadora radīja ļoti patīkamus iespaidus - cilvēki laipni, neuzbāzīgi, cenas pircējiem draudzīgas, ēdieni garšīgi, daudz augļu un dārzeņu, skaistas Klusā okeāna pludmales, lieliskas iespējas apskatīt vulkānus, ūdenskritumus, peldēties gan okeānā, gan ūdenskritumos.