Noderīgs info dodoties uz Igauniju

Domāju, ka lielākajai daļai letiņu ir savs viedoklis par mūsu kaimiņiem. Pievienošu tik dažas savas atziņas, kas varbūt, kādā brīdī noder. Braucām divatā ar personīgo auto. Maršruts: Rīga - Pērnava - Hāpsalu - Tallina - Lahemā dabas parks - Narva - Tartu - Munameģis - Rīga. Kopā sanāca apm. 1400 km - divas pilnas degvielas bākas. 4 dienas 3 naktis, kārtīgi izguļoties un nekur neskrienot. Nakšņojot teltīs kempingos un tērējoties atbilstoši dižķibeles apstākļiem kopā iztērējām 110 LVL. Naudiņu Latvijā nemaz nemainījām, cik varējām izmantojām karti, un kronas izņemām Igaunijā no bankomāta, vismaz Nordea bankomātos (kā klientam) par to komisija nebija jāmaksā. Nordea, Sweedbank un SEB bankomāti bija visās augstākminētajās pilsētās, tāpat arī degvielas uzpildes stacijas. Cenas gandrīz visām lietām (ar ceļojumu saistītajām) pavisam nedaudz augstākas nekā Latvijā. Ļoti patika, ka uz cenu zīmēm visas cenas bija pārrēķinātas uz EUR, kas diezgan atviegloja rēķināšanu. 100 EEK ir apmēram 4 LS. Ceļi 90 % asfaltēti, neasfaltētie bija pat līdzenāki un labāki par asfaltētajiem, kaifs bija braukt (varbūt rudenī un pavasarī ir savādāk). Nezinu, kādu tehnoloģiju viņi izmanto, bet mums derētu pamācīties, kā tos taisīt. Laiks, nu vismaz jūlija sākumā tur ir īsta vasara un pat pašos ziemeļos bija patīkami silts un saulains. Pērnavā un Somu līcī arī ūdens temperatūra bija ļoti pieņemama. Lielākajā daļa apskates vietu ieejas maksa nebija jamaksā vai arī tā bija ļoti niecīga. Ceļa zīmes un norādes it kā bija, bet runājot par dažādām apskates vietā ārpus pilsētām, godīgi sakot ļoti bieži tās bija ļoti grūti atrast, tādēļ nereti sanāca diezgan maldīties, tēdēļ iesaku sagatavot nelielu mājasdarbu un apskatīties iepriekš, kur kas atrodas vai vismaz paņemt līdzi kādu nopietnāku karti. Parasti dažādos ceļvežos svarīgākie vārdi ir iztulkoti arī latviski, iesaku, šādu ceļvedi turēt pa rokai, jo tā kā visas norādes ir Igauniski, lai ir vismaz sajēga, kas tur rakstīts. Visbiežāk ir minēts vārds kirik - baznīca. :) Ja vien bija iespēja pirms pilsētas apskates devāmies uz vietējo informācijas centru, kur par brīvu varēja dabūt pilsētas un tuvākās apkārtnes karti, kas krietni atviegloja ceļošanu. Sazināšanās, īstenībā bijām diezgan pārsteigti, cik ļoti daudzās vietās, tomēr vēl lieto krievu valodu, principā ar šīs valodas zināšanām 90% gadījumu var tikt cauri, angļu valodas zināsanas, protams, par sliktu nenāk. :) Informāciju par nakšņošanu un citām lietām var atrast internetā, vienīgi Pērnavā iesaku palikt Konse kempingā, kur par lētu naudu var izīrēt arī riteņus. Tāpat Tallinā iesaku (www.piritatop.ee) kempingu, kas atrodas pie paša līča un piedāvā lielisku skatu uz Tallinu un vēlāk vakarā arī saulrietu un ir arī lētāks nekā Tallin city kempings. Ja ir skrituļslidas, noteikti paņemiet līdzi, jo no ši kempinga gar līča krastu iet vienreizējs velo un skrituļslidu celiņš.