Vīns un termālie ūdeņi

Tās ir lietas, kuras Ungārijā laikam apvienot ir visērtāk. Braucot uz Ungāriju, man bija priekšstats, ka Ungāru vīni ir lēti gan pēc cenas, gan kvalitātes, un, ka Ungāru vīndaru meistarība īpaši ne ar ko īpaši neizceļas no pašmāju meistariem, kuri no sulas koncentrāta un rauga „cep augšā” t.s. mājas vīnus. Jāsaka, biju smagi kļūdījies. Ja uzskatāt sevi par vīna mīļotāju (bez kādām pretenzijām uz eksperta vai speciālista statusu, vismaz man tādu nav), Ungārija noteikti būs interesanta zeme. Pirmkārt jau tamdēļ, ka Tokaji apkaimē darina vīnus, kuriem analoga nav visā pasaulē. Agrāk Latvijā biju nobaudījis dažus „tokajiešus”, kuri varēja pretendēt, augstākais, uz suslas statusu, tādēļ tas, kas man atklājās Tokaji vīna pagrabos (precīzāk, pagrabā, jo gadījās diemžēl pabūt tikai vienā, toties iespaidīgā), bija pamatīgs un patīkams pārsteigums. Un papildus tam, šie vīni tika baudīti, ja nemaldos, 600 gadus vecā pagrabā 30 m zem zemes. Iespaidīgi. Tādā pagrabā varētu sanākt interesanta pasēdēšana ar draugiem :) Ar šādiem vīna pagrabiem pilna gandrīz visa Ungārija, tādēļ brauciena laikā sanāca pabūt vēl vairākos pagrabos un saimniecībās, kurās visās gadījās nobaudīt vairāk vai mazāk, bet labus vīnus. Vislabāk man sirdī iekrita Cuvee no cabernet, merlot, kefrankos un kadarka ogām, kā arī Liča kunga vīna darītavas piedāvātais Cabernet barrique. Fantastiski dzērieni! Diemžēl līdz Latvijai tie labākie Ungāru vīni tā arī nenonāk... Protams, ka ceļojuma organizētāji bija padomājuši arī par šādu intensīvu degustāciju sekām, un nākamās dienas programmu (parasti) iekārtojuši tā, lai nogurušajiem ceļotājiem sanāktu atveldzēties termālajos sālsūdeņos. Man jāatzīst, tīri jauka izklaide. Vienīgais mīnuss ir tas, ka šādu atpūsties gribētāju tur ir baru bariem, līdz ar to sanāk spiesties kā siļķēm mucā. Tādēļ, ja sanāk, vislabāk šīs peldes apmeklēt agri no rīta, kad vācu un austriešu pensionāri (kuri salīdzinoši lēto cenu un tuvās robežas dēļ apsēduši baseinus kā lapsenes) vēl saldi guļ. Vēl viens ieteikums – neņemiet uz baseinu neko vērtīgu! Ungāri brīžiem mēdz būt visai zaglīgi (saku pēc pieredzes)... Par Budapeštu laikam nerakstīšu neko, jo tur jau neko tā īsti nevar uzrakstīt – šī pilsēta vienkārši ir jāredz! Tāpat kā visa Ungārija.