Polija var būt arī ļoti interesanta

Nesen atgriezos no Polijas, man tur draugi dzīvo. Varu vienīgi apbrīnot kā viņi no gruvešiem ir uzcēluši pilis, baznīcas, muzejus utt. Vairums no ēkām tika sagrautas 2.pasaules kara laikā. Jūs būsiet pārsteigti, kad ēka, kas it kā izskatās veca, ir celta 1950.gadā. Tā protams var piedzīvot vilšanos - nav ko redzēt, tomēr cilvēki tur neslīgst sevis žēlošanā. Varšavā ir savas īpatnības, bet tur ir ko redzēt. Nepērciet vecpilsētā neko, tur ir dārgi. Man ļoti patika Poznaņa. Jaukas baznīcas, interesants arheoloģijas muzejs ar lieliskiem eksponātiem gan par poļiem un viņu dzīvesveidu daudzu gadsimtu garumā, gan lieliska izstāde par Ēģipti. Netālu no pilsētas ir vieta, kur izvietotas skaistas pilis, saglabājušās no vecām dienām, kur dzīvoja viņu pēdējie karaļi. Pilī atradīsiet Latvijas 3 zvaigžņu ordeni. Krakovā ir jāredz Veļička - sāls raktuves arī Vavel pils, kurā dzīvoja viņu monarhi, t.sk. no Vāsu dinastijas. Varu pat ieteikt, nepameklējiet visus muzejus, kurus iesaka, piemēram Vavel pilī man nepatika muzejs Karaliskie privātie apartamenti un nevajag pirkt biļeti uz katedrāli Vavel pilī, ja nevēlaties redzēt Zigismunda baznīcas zvanu un kapenes, jo daudzi zārki ir izlikti pa visu baznīcu. Pie Katovices ir Osvencima (Aušvice), kaut kur netālu esot vēl divas tādas nometnes. Tur ir drūmi. Un galvenais - ir dienas, kad Jūs muzejus varat apmeklēt par brīvu, vienīgi informācija Jums tiek sniegta paskopa, taču to visu var iegūt internetā. Neiesaku ēst Krakovā Cze... (divi vārdi) (tur galdi ir taisīti no koka', izskatās līdzīgi kā mūsu Lido), bet cenas x3, piemēram normālas pusdienas pie 60PLN un vairāk. Var ēst Spfinx, porcijas bija milzīgas un garšīgi, cena 11-20PLN. Dzīvot KRakovā [/b] iesaku - tālāk no centra vai hosteļos, tur ir lētāk un var iegāda'ties braukšanas biļetes, tas atpelnīs dārgās viesnīcas centrā. Hosteļi ir ap vecpilsētu, informācijas par tiem ir gan internetā www.hostel.pl. u.c. Polijā Jūs variet redzēt katoļu ordināciju, tas notiek ļoti reti, bet ir ļoti interesanti. Katrā pilsētā sabiedriskā transporta biļete ir jāpērk uzmanīgi, vienā tā der uz vienreizējiem braucieniem, citā uz stundām, biļetes var būt arī uz 24h utt. Poļi maksā dzeramnaudu 5-8%.