Brazīlija - Riodežaneiro un mazliet ap....

Ceļotāji 3 pieaugušie un 2 bērni (10 gadi).
Kā jau ierasts, ceļojam 2 nedēļas ar mugursomām, kurās mēģinām iekļauties 8-10 kg robežās, bet šoreiz neiet tik viegli dēļ laika prognozēm, kuras iepriekš pētot laiks nemaz neliekas tik silts, sauss, šortiņiem un divām maiciņām izejams...
Ceļojuma laiks 18.10.-1.11.
Lidojums Rīga – Frankfurte - Riodežaneiro
1.diena
Tā kā lidojums šoreiz tikai ar 1 stopu, tad tas paiet diezgan viegli, neskatoties uz to, ka starpkontinentālais lidojums ilgst gana ilgi, šķiet 11,5 stundas. Bet lidojam pa nakti, līdz ar to skatāmies filmas, snauduļojam un laiks paiet gana ātri.
Rio esam no rīta. Sākam meklēt auto nomas punktu. Esam izvēlējušies nomāt auto, jo pēc cītīgas izpētes sapratām, ka 5 cilvēkiem pārvietoties ar sabiedrisko transportu sanāk dārgāk un ilgāk.
Nekur iepriekš neparādījās informācija, ka Localiza Hertz auto izsniegšanas punkts ir ar šatl busiņu braucams, tādēļ auto meklējumi nedaudz ieilgst J Nokļūstot nomas punktā, ātri tiekam pie auto, kur mums tiek piedāvātas izvēles iespējas un mēs izvēlamies sev tik eiropeiski piemērotāko VW.
Par pirmo pieturas punktu esam izvēlējušies no Rio aptuveni 170 km attālo Arraial do Cabo, kurš slavens ar skaistām pludmalēm, skaistu dabu un visu pārējo, kas nepieciešams aklimatizēšanās procesam citā pasaules malā.
Arraial do Cabo esam rezervējuši apartamentus Arraial Extremo (cena 150 euro 3 naktis 5 cilvēkiem (mājas 2.stāvs ar 3 atsevišķām istabām, virtuvi un plašu balkonu))
Saimnieki bezgala atsaucīgi, diemžēl komunicē tikai portugāļu un spāņu valodā, līdz ar to visa informācija, ko viņi aizrautīgi mēģina stāstīt, mums iet secen.
Uzreiz mēģinām atrast pludmali, kuru ieraugot tā neliek vilties! Turpat pludmales ēstuvītē paliekam uz pusdienām/vakariņām un jau pirmajā dienā saprotam, ka brazīļi ēd visai dīvainas kombinācijas, vienmēr uz šķīvja kopā tiek likti frī kartupeļi, rīsi un pupiņas, plus vēl, protams, gaļa pēc izvēles. Paēdam, izstaigājamies, ostiņā noskaidrojam laivu tūru iespējas un ejam mājās. Kā nekā gandrīz 2 diennaktis pavadītas ceļā.

2.diena
No rīta debesis nepriecē, mākoņi, vējš, saprotam, ka laivas šodien nekursēs, tātad laiviņu tūre atkrīt. Ieslēdzam plānu B. Tā kā esam noīrējuši auto, steidzam to izmantot un nolemjam apmeklēt Armacao dos Buzios, kas atrodas ~38 km attālumā no mūsu apmešanās vietas un tiek dēvēts par mazliet skaļāku un aktivitāšu pilnāku piekrastes miestu.
Braucam gar piekrasti, vienkārši skaisti, skaisti, skaisti. Pašā Buzios mērķis ir nokļūt pie Brigittes Bordo statujas, kura 1964.gadā bija viesojusies šajā Brazīlijas miestā. Atrodam, izstāvam rindu nofočēties pie Brigittes un pamazām dodamies atpakaļ uz Arraial.
Pa ceļam ieslīdam lielveikalā, sapērkam pārtiku vakariņām, brokastīm un dodamies mājās.
Pēcpusdienā vēl izstaigājam savu Arraial, kājām pārejam kalnam uz vienu no pludmalēm Prainha, pasēžam, sagaidām nevis saulrietu, bet lietus lāses un dodamies atpakaļ mājās.

3.diena
Rīts - mākoņi, vismaz vējš ir prom. Esam sapīkuši. Slājam uz ostu, lai dotos vakar izpalikušajā laiviņu tūrē. Fū, šodien viss notiek-laivas kursē. Pa ceļam mūs mēģina savanģot neskaitāmie tūru piedāvātāji un vienam no viņiem paveicās, mēs sakām labs ir, ņemsim tūri.
Tiekot uz laivas, pārsteigums, nokaunāmies par slikto garastāvokli, jo mākoņainās debesis nevienu, izņemot mūs, nesatrauc. Vietējie ir laimīgi, jautri, dejot mīloši, apbrīnojami dzīvespriecīgi Jā, arī šī diena ir izdevusies! Jāteic gan, ka mākoņi un no rīta puses nemīlīgais laiks mūs attur no snurkelēšanas vietās, kur gidi vēsta, ka noteikti mēs redzēsim bruņurupučus
Pēc laiviņu tūres mājās atvelkam elpu un nolemjam aizstaigāt vēl līdz vienai pludmalītei, kura arī sasniedzama kāpjot pāri kalnam. Praia do Forno. Uz visām šīm pludmalēm kursē ari ūdens taksīši, bet esam gandarīti, ka spējam to paveikt kājām. Nopeldamies, mūsu mazais futbolists atrod pludmalē futbola draugus, kuri, protams, brīnās par mūsu blondo futbolistu, bet nekas, pieņem bariņā un visi laimīgi.

4.diena
Šodien pametam Arraial do Cabo un dodamies uz Riosežaneiro.
Rio viesnīca Windsor Flórida (cena ~200 euro 5 vietīgs numurs 2 naktīm ar brokastīm). Viesnīcanetipiska izvēle mums, bet mani ievilināja labās atsauksmes par brokastīm, kurās tiek nodrošināts bezglutēna ēdiens, kas ir ļoti svarīgi mūsu bērniem. Jāteic, ka neesam pieraduši pie tā, ka mūsu auto tiek paņemts un aizvests no mums nezināmā virzienā uz stāvvietu, mūsu mugursomiņas tiek paņemtas, uzliktas uz filmās redzētiem viesnīcu ratiņiem un vestas uz numuriņu un viesnīcas portjē ar izstieptu roku gaida dzeramnaudu, kā bērni teica – gluži kā filmā “Viens pats mājās”.
Izplunčājušies viesnīcas jumta baseinā dodamies uz slaveno cukurgalvas kalnu (biļetes cena vagoniņam uz cukurgalvu ~25 euro pieaugušajiem, ~12 euro bērniem līdz 12 g.). Vārdi ir lieki, fantastika. Augšā tusējam diezgan ilgi, gaidām saulrietu. Tas sevi attaisno, skati ir neaizmirstami, tiešām daba radījusi brīnumu un cilvēks uzcēlis pilsētu šajā brīnumā.
Vakariņas. Rio ir ļoti izplatītas ēstuves, kurās ēdiens tiek tirgots uz svara. Visam viena cena, sakrauj, liec uz svariem un ēd vesels. Pie viesnīcas atrastajā ēstuvē cena bija ~1,50 euro 100 g, līdz ar to katram kārtīga porcija izmaksāja vidēji 4-5 euro.

5.diena
Staigājamā diena paredzēta pilsētas apskatei, bērni nav diži priecīgi, bet tas tikai sākumā, jo pilsēta patiešām interesanta, ik uz soļa ir ko redzēt.
Dienas saplānotie objekti:
Escadaria Selarón krāsainu flīžu mozaīku trepes. Varētu arī nodēvēt par vienu no Rio simboliem. Šos 215 pakāpienus veidojis Čīlē dzimušais māklinieks Jorge Selaron. Esam pie trepēm samērā agri no rīta, un tas mums dod priekšrocību trepes izstaigāt un sabildēties bez tūristu pūļiem. Sākumā nevaram atrast Rīgas flīzīti, bet zinām, ka tai tur jābūt. Esam neatlaidīgi un beigās atrodam pat divas Rīgas.
Arcos da Lapa 42 baltas arkas, 64 m augstumā no 18.gs., kas sākotnēji kalpoja ūdens novadīšanai no Carioca upes uz Rio lejas galu.
Catedral Metropolitana baznīca.
Ap arku un baznīcu milzīgi bezpajumtnieku un narkomānu perēkļi. Cilvēki iekārtojuši visu savu sadzīvi arkas nišās. Neomulīga staigāšana, jo dažbrīd tiekam pamanīti, bezpajumtnieki mūs sauc, kaut ko prasa, bet tuvoties nemēģina, jo visapkārt patrulē policijas busiņi. Tiekam brīdināti, lai uzmanāmies, uzmanām somas.
Kamēr klīstam gar akveduktu, pamanām, ka augšā par to brauc vecais tramvajiņš. Bērni uzreiz atžirgst, jo tas taču tramvajs no multfilmas “Rio”, multene, kura skatīta neskaitāmas reizes un kuru varētu skatīt vēl un vēl. Tātad nākamais mērķis skaidrs notēmējam uz
Station of Santa Teresa trams nopērkam biļetītes (~5 euro katram) un aiziet. Tramvajam ir pieturas, kurās teorētiski varētu kāpt ārā un iekšā, bet tramvajs kursē ne tik bieži un ir diezgan pilns, iekšā kāpt gribētājiem vietu īsti nav, turklāt mazliet sāk līņāt lietus, tāpēc sēžam tik un braucam un vērojam.
Museu do Amanhã zinātnes, nākotnes muzejs (ieiejas biļete ~5 euro).
Turpat pie muzeja mākslinieka Eduardo Kobra mākslas darbs - 3000 kvadrātmetru sienas gleznojums uz vecas noliktavas sienām ostas zonas reģionā. Tas kļuva par lielāko grafiti, kāds jebkad izgatavots uz planētas. Lai tas būtu gatavs pirms Rio 2016.gada olimpiskajām spēlēm, Eduardo Kobra un viņa komanda divus mēnešus veica 12 stundu ikdienas darba maratonu. Šis darbs ir publicēts Ginesa rekordu grāmatā.
Tā kā mūsu jaunākie staigātāji ir diezgan saguruši, tad šai dienai viņiem pietiek, Turējušies godam un ir pelnījuši pēcpusdienu pavadīt viesnīcas jumta baseinā.
Tikai pavisam maza Rio daļiņa apgūta, bet nākošajā dienā paredzēts lidojums, tādēļ neko neforsējam, vakaru pavadām mierīgi un kaļam jau plānus nākamās dienas pārlidojumam uz Iguasu ūdenskritumu.

Dodamies uz lidostu, nododam savu īres auto, nododam dažas somas mantu glabātuvē uz 2 diennaktīm un lidojam uz Foz do Iguaçu (biļetes iekšējam lidojumam ~135 euro turp atpakaļ katram).
Foz do Iguaçu atkal īrējam auto mums jau zināmajā Localiza Hertz, jo jāapskata mums ir gana daudz, bet laiks tam atvēlēts nepilnas 2 dienas.
Esam rezervējuši absolūtu budžeta viesnīciņu Pousada Foz Igu (cena ~64 euro 5 vietīgs numurs 2 naktīm ar brokastīm). Iekārtojamies viesnīcā un dodamies uz Iguasu nacionālo parku, lai nopirktu biļetes ieejai parkā uz ūdenskritumu apskati.
Pērkam komplekso biļeti 3 objektiem (biļetes cena šķiet ~30 euro katram) -
Itaipu hidroelektrostacija, tas ir pasaules vislielākais dambis un HES ar 12.6 milj. kW jaudu, kurš tiek uzskatīts par vienu no mūsdienu pasaules septiņiem brīnumiem.
Marco das Três Fronteiras vietu, kura atrodas uz 3 valstu robežas. Skatu laukums, kurā cilvēki vēro saulrietu, kur saplūst 2 upes un katrā no upes krastiem ir cita valsts – Brazīlija, Argentīna un Paragvaja.
Un pats Iguasu nacionālais parks ar ūdenskritumu apskati.
Šodien vēl paspējam apskatīt pirmos 2 objektus HESu un uz 3 valstu robežas sagaidīt saulrietu.

7.diena
Diena paredzēta Iguasu ūdenskrituma apskatei un putnu parka apmeklējumam.
Pirms došanās uz šo parku īsti nevarējām atrast izsmeļošu informāciju par tā apskati, par laivu tūres iespējām, kas peld zem ūdenskrituma. Tāpēc tīri praktiski par laivām. Šo tūri pavisam vienkārši var nopirkt turpat uz vietas parkā. Pieprasījums nebija tik liels, lai vajadzētu rezervēt laiku iepriekš.
Mēs gan vispirms izstaigājām laipiņas un apskatījām ūdenskritumu visa tā krāšņumā un tikai pēc tam lēmām par laiviņām. No mūsu kompānijas ar laiviņu izbrauca tikai 1 cilvēks, jo no augšas redzot laivu maršrutu sapratām, ka tās nepeld zem lielajiem ūdenskritumiem (vismaz no augšas tā izskatījās) un ņemot vērā nedraudzīgo šīs tūres cenu (~60 euro par personu), nolēmām deleģēt šim pasākumam tikai vienu no mums. Par cik tā nebiju es, tad nevaru izteikt savu viedokli, bet mūsu Sanita par šo izbraucienu bija priecīga un teica, ka tas noteikti ir to vērts.
Par pašu parku un ūdenskritumiem arī daudz nav ko rakstīt, pasākums tiešām mega iespaidīgs un apskates vērts.
Putnu parks.
Arī patika visiem, it īpaši bērniem. Šie lielie, skaistie papagaiļi – aras! Atkal jau jāpiemin multenīte “Rio”, kur bērni nevarēja vien sagaidīt, kad ieraudzīs multenes galveno varoni skaisto zilo papagaili Blū.
Tā nu pamazām diena atkal ir galā. Izstaigājušies, piekusuši, dodamies uz viesnīcas baseinu nopeldēties un ēst vakariņas, iepriekšējā vakarā, atklātā super super super ēstuvītē (pat nezinu kā nosaukt šo ēstuvi).
Kārtējais atradums, uz ielas 3-4 necili galdiņi, blakus grils un pavisam mini virtuvīte. Toties gaļa, kāda tiek sacepta uz šī grila ir patiešām WOW. Gaļa pasniegta ar dārzeni ar nosaukumu Manioka jeb Aipin, kas ir mazliet līdzīgs kartupelim. Tas arī ir vienīgais ēdiens šīs ēstuves ēdienkartē. Toties šie daži galdiņi katru vakaru ir aizņemti un ēst gribētāji piebrauc un mainās viens pēc otra.
8.diena
Agrā rīta stundā atkal nododam savu auto un lidojam atpakaļ uz Rio. Turpmākās 3 dienas paredzētas apmesties uz salas Ilha Grande. Pārcelšanās uz salu ir ~130 km attālumā no Rio.
Šoreiz auto neīrējam, bet meklējam kā nokļūt līdz vietai, kur ar kuģīti notiek celšanās pāri uz salu. Lidostā piedāvājumu nokļūšanai netrūkst, bet mēs, protams, meklējam izdevīgāko variantu. Saprotam, ka ar busu braukt būs ilgi, turklāt biļetes x5 arī nemaz nemaksās kapeikas. Šatli ir padārgi. Beigās nolemjam izmantot Uber pakalpojumu, izsaucam caur Uber aplikācuju šoferīti, kurš mūs vedīs uz vietu ar nosaukumu Mangaratiba (taksītis maksā ~40-50 euro).
Bet, izrādās no šīs piestātnes lielais prāmis uz Ilha Grande kursē tikai 1x dienā no rīta. Uzreiz mums ir klāt vīrs, kurš ir gatavs sarunāt laivu uz salu, tā kā citas izejas nav, tad piekrītam un tā nu par ~75 euro tiekam individuāli ar ātru laiviņu aizvizināti uz salu.
Info par nokļūšanu uz salu. Vairāk un biežāk transports uz salu kursē no Angra dos Reis, bet tas ir vēl krietns gabals braucams pa piekrasti uz priekšu, tā ka ietaupām laiku un nervus.
Uz salas dzīve kūsā, dzīves baudītāji sēž krodziņos, vizinās ar laivām lielākām un mazākām, snurkelē un visādi citādi atpūšas.
Esam rezervējuši naktsmītni caur Airbnb Vila do Abraão (cena 125 euro 3 naktis 5 cilvēkiem (māja ar 3 atsevišķām istabām, virtuvi, terasi))

9.diena
Sala ir kalnaina, pāri tai pa sauszemi īsti tikt nevar. Miestiņi visapkārt salai, bet uz tiem kursē tikai laivas.
Ejam pārgājienā, mazliet mežs (džungļi), ūdenskritums, kalnam pāri un jau gandrīz citā miestā. Skaista pludmale, dzidrs ūdens, plunčājamies, baudām.
Atpakaļ iet garo ceļu nevēlamies, tāpēc pludmalē paņemam boat taxi (~5 euro no cilvēka) un dodamies atpakaļ ar laivu.
10.diena
Braucam ar laivu tūrē pa pludmalēm (~25 euro no personas). Pa vidam peldēšanās, snurkelēšana, pusdienpauze. Atpūtas diena un tikai.

11.diena
Atkal jau cita pludmale, atkal pelde un vienkārši atpūta.
Vakarā dodamies uz ostiņu, lai šoreiz jau ar lielo prāmi dotos atpakaļ uz sauszemi, turpat uz Mangaratiba.
Lielā prāmja biļete katram ~5 euro. Bet 30 minūšu vietā peldam 2 stundas.

Mangaratiba esam jau tumsā apmēram 20:00. Atkal izmantojam Uber aplikāciju, dabūjam šoferīti un pa ~40 euro vēlā vakarā esam atpakaļ Rio.
Rio šoreiz esm apmetušies pie Copacabana pludmales caur Booking noīrējot dzīvoklīti Cool and Cozy Apartment Copacabana (cena ~130 euro 3 naktis 5 cilvēkiem (2 atsevišķas istabas un halle apvienota ar virtuvi)
12.diena
Mums par prieku skaistas zilas debesis un saulīte. Tātad beidzot Kristus statuja nav ietinusies mākoņos (kā tas bija iepriekšējās dienas, ko pavadījām Rio), tā redzama jau no lejas visa savā krāšņumā. Protams, diena sākas ar braucienu uz Corcovado (Kristus statuju). Brauciens uz statuju ar vilcieniņu arī šķiet ap 20 euro par personu.
Protams tūristu pūļi, bet tomēr tas ir tā vērts. Atkal jau skati no augšas, fantastika vienkārši!
Tālāk dodamies uz Marakanas stadionu. Tas ir Kriša apskates objekts.
Estádio do Maracanã - lielākais stadions Brazīlijā un Dienvidamerikā, uzbūvēts 1950.gada pasaules futbola čempionātam. Paredzētā ietilpība 79000 skatītājiem, bet ir bijušas spēles, kurās reģistrēti 200 000 skatītāji. Šajā stadionā Brazīlijas leģenda Pelè ir iesitis savus 1000.vārtus. 2016.gada vasaras olimpisko spēļu galvenais stadions. Uz stadiona apskati dodas tikai 3 no mums.
Vakarā ejam uz Copacabanas pludmali. Pludmalē sagaidām saulrietu un vakara dzīve var sākties. Pludmale pilna ar sportistiem, daudz futbolistu, gan lielu, gan mazu, notiek futbola treniņi.
Mūsu Krišs skatās un tik ļoti grib spēlēt kopā ar viņiem. Kamēr beigās atrodam puišu bariņu, kas Krišu paņem kompānijā, spēlei pieslēdzas arī māsa.
Mēs sēžam un vērojam. Pilnīgi nereāla sajūta! Vai tiešām tie esam mēs!? Brazīlijā, Copacabanas pludmalē!? Un mūsu bērni rauj futbolu ar brazīļu bērniem!? Absolūti neticami!

13.diena
Ekskursija uz Favelām uz Favela Rocinha – tiek dēvēti par graustu rajoniem, jo tajos valda nabadzība, kriminālas bandas un savi noteikumi. Ekskursijas gidi uz favelām parasti paši ir nākuši no favelām, jo tikai tā ir droši un mierīgi apmeklēt šos rajonus. Man ļoti patika šī ekskursija, ļoti interesanti apskatīt Rio vēl no viena skatu punkta. Jāpiebilst, ka uz Favelām dodamies tikai 2atā ar Sanitu, bērni ar tēti dienu pavada dienu pludmalē.
Pēcpusdienā pastaigājam pa veikaliem, suvenīri, cienastiņi mājām un tas ir arī viss.

14.diena
No rīta vēl dodamies uz pludmali, jo lidmašīna mājup tikai vakarā.
Tad pēcpusdienā jau atkal darbinām Uber aplikāciju un ar taksīti uz lidostu.
Adeus Brasil !
Atpakaļceļš Riodežaneiro – Frankfurte – Rīga.
Atkal nakts lidojums līdz Frankfurtei. Lidojums uz Rīgu tikai vakarā, tā ka vesela diena pastaigai pa Frankfurti.

Atziņas.
Visur var ērti nokļūt ar sabiedrisko transportu, bet, ja ceļotāju skaits ir 4-5 cilvēki, tad izdevīgāk ir nomāt auto. Auto noma nav dārga un pārvietošanās notiek raitāk. Rio ļoti labi darbojas Uber aplikācija. Maltītes ļoti izdevīgi ieturēt bistro tipa ēstuvēs, kur ēdiens tiek tirgots uz svara. Veikalos pārtika dārga, līdz ar to gatavošana pašiem īsti nav ietaupījums, turklāt ietaupās laiks un enerģija. Valoda portugāļu, spāņu. Angļu valoda tikai lielajos tūrisma objektos, pārsvarā tikai portugāļu. Naudu visur ņēmām no bankomātiem, jeb arī norēķinājāmies ar karti.
Izmaksas 5 cilvēkiem.
Avio biļetes (5x500) 2500 euro Avio biļetes iekšējiem lidojumiem (5x135) 675 euro Auto noma 182 euro 5-6 dienas, degviela ~50 euro Naktsmājas 13 naktis 670 euro Transports uz vietas, t.sk., Uber, prāmis utt. 235 euro Laiviņu tūres pa pludmalēm 175 euro Cukurgalvas kalns (3x25 + 2x12,5) 100 euro Kristus statuja vilcieniņš augšup (5x20) 100 euro Brauciens ar veco tramvaju Rio (5x5) 25 euro Zinātnes muzejs (5x5) 25 euro Iguasu ūdenskrituma parks 3 objektu biļete (5x30) 150 euro Putnu parks Iguasu (5x10) 50 euro Laiva pie ūdenskritumiem (1x60) 60 euro Maracana stadions (3x15) 45 euro Favelas (2x30) 60 euro Brauciens pilsētas sabiedriskajā transportā Rio 1 brauciens 1 personai ~1,20 euro
Man nav precīzu aprēķinu par pārtiku un ēdienreizēm.