Pagājušās vasaras 2.ceļojums.

Nebiju vēl pilnībā izkrāmējusi ceļojuma somas pēc brauciena uz Sanktpēterburgu, ka sāku kravāt otrajam ceļojumam, kurā guvu patiesu baudījumu. Šie ceļojumi nav salīdzināmi. Šoreiz garu aprakstu neveidošu, tas būs pie bildēm. Ceļojuma plānā bija paredzēts: 1. diena - 08:00 no Rīgas. Brauciens caur Lietuvu, Poliju. Vakarpusē ierašanās Varšavā. Naktsmītnes viesnīcā ARAMIS 2. diena - 15.08. 09:00 izbraukšana no Varšavas. 14:00 – 17:00 apskates ekskursija Krakovā. Karaļu rezidence – Vāveles pils, karaļu kronēšanas ceļš, Tirgus laukums ar baložiem, Sv. Marijas baznīca ar taurētāju zvanu tornī, Floriāna vārti, Krakovas Universitāte un Sv. Annas baznīca. Nakts viesnīcā Slovākijā pie Nitras. Maršrutā notika izmaiņas - visa ši vietā apmeklējām Veļičkas sāls raktuves. Vienreizēji! Gaidīt gan sanāca ilgi. Nakts viesnīcā Slovākijā pie Nitras. Te nu sākās: jautrākais, izrādījās, ka tūrisma kompānijai nebija izdevies līdz galam norezervēt mums viesnīcu (iemeslu nezinām). Latvijas gide pamatīgi nocīnījās, lai mēs tiktu numuriņos, beigās tas arī izdevās, laimīgi gulējām līdz rītam, kad piedzīvojums turpinājās... Neko nenojaušot ejam brokastīs, bet... - mēs neesot ierēķināti. Beigās, ar milzu cīņām brokastis paēdām. Tiesa, garšīgas, bet arī tad neiztikām bez pārsteigumiem - kafijas vietā atnesa saldu, bet baudāmu tēju. Toties cīsiņi bija pasakaini - Latvijā tādu VAIRS nav - īsti piena cīsiņi, bez sojas piejaukuma. Kompensācijai vakarā piedāvāja īpašas vakariņas, bet mēs aizvainoti par radušos situāciju atteicāmies. 3. diena – 16.08. AGROKOMPLEX - International Fair of Agriculture and Food Industry izstādes apmeklējums. Arī te bez piedzīvojumiem neiztikām - viena no grupas, pie pirmā stenda pazaudēja maciņu ar VISU naudu un pasi! Kad viņa to atklāja gājām atpakaļ pa to pašu vietu, kā nākuši, bet nekā... Nu, ko atkal gidei bija aizraujoša nodarbošanās - komunicēt ar slovāku policistiem, kas runāja tikai un vienīgi slovāku valodā. Neko darīt, jāgaida tulks. Pie visa šī, apsverot iespēju, ka pase varētu būt pazudusi uz neatgriešanos, jādomā, kā tikt tālāk... Tuvākā Latvijas vēstniecība ir Vīnē, Bratislavā nav. Kad tulks bijusi sagaidīta visa izprašņāšana un sīka un smalka protokola aizpildīšana varēja sākties. Pa to laiku, mēs lielveikalā satiekot citus grupas biedrus apjautājāmies vai nav kas zināms par pazudušās pases lietu, tie nebija to zinājuši, bet vēlāk atcerējās, ka šajā paviljonā slovāku valodā ilgi pārraidīta kāda informācija, vienīgais, ko uztvērušas: pašport, tā arī secinājām, ka tā varētu būt mūsu ceļa biedrenes pase, piezvanījām gidei. Laiks neatgriežami gāja uz priekšu, bija jau vakars, tuvojās izstādes slēgšanas laiks, bet policisti joprojām aizpilda protokolu, mēs pārējie izstaigājuši pilsētu apsēžamies parka paēnā gaidām rezultātus, beidzot nāk.. Pirmā mirklī pēc abu nācēju sejām nesaprotam, vai pase ir atrasta vai nav, Tomēr, izrādījās, ka IR tieši tā pase, par kuru informēja paviljonā, Durvis jau slēguši, kad policisti beidzot savas formalitātes bija beiguši un varēja doties uz izstāžu zāli, kur, kā izrādījās maciņš ar visu naudu un pasi bija nokritis (atāķējies). Padoms: pasi un naudu - atsevišķi! Laimīgā iznākuma sakarā, apmeklējām burvīgu kalnu krodziņu, kuru gidei bija ieteikusi tulks, kamēr risināja pazudušas pases lietu. Krodziņš mazliet atgādina mūsu Lido. Porcijas garšīgas, bet milzīgas, cīnījāmies ilgi, daudz slovāku alus izdzērām, bet porciju tā arī neapēdām... Vakarā nakšņošana pie Nitras. 4. diena – 17.08. Liptovas reģiona apskate. Demanovas stalaktītu alas – skaistākās un interesantākās alas Slovākijā, pastaiga Zemajos Tatros (labos laika apstākļos, iespējams līdz virsotnei Chopok) - diemžēl laika apstākļi nebija labvēlīgi - bija migla. Dienas otrajā pusē ūdens atrakciju parka „Tatralandija” apmeklējums (slidkalniņi, pirtis, masāžas strūklas, termālie baseini). Mēs, šķiet puse, kurus ūdens atrakcijas nevilināja aizgājām uz Meksikāņu ciematiņu, kautkas līdzīgs mūsu Cinevillai Nakšņošana Popradā. 5. diena - 18.08. Vēsturiskais Spiškas novads (to samainījām pret ūdens krituma apskati - nenožēlojām - iespaidi milzīgi!). Vienas no lielākajām Eiropā – Spiškas pilsdrupas, Levočas vecpilsēta – pilsētas galvenais laukums, sv. Jēkaba katedrāle ar izcilo kokā griezto altāri. Pēcpusdienā brauciens ar plostiem pa Dunajecas upi, kas ir robeža starp Poliju un Slovākiju. Vakariņas goraļu krodziņā. Iepazīšanās ar Slovākijas nacionālo virtuvi, tautas mūzikas klausīšanās. Par to šei plašāk nerakstīšu 0 - tas ir albūmā pie bildēm. Ceļš uz Poliju. Nakšņošana Bialsko – Bialā hotelī ELEKTRON 6. diena - 19.08. Čestahovas klosteris - Polijas lielākais reliģiskais centrs, celts 14. gadsimtā un ir viena no visskaistākajām reliģiskajām celtnēm Polijā. Braucot uz Čestahovu kārtējie piedzīvojumi- autobusu apturēja poļu transporta policija, komunicēšanās ar poļu varas vīriem ilga pusstundu, zinātāji teica - ātri gan, varot pat dienu aizturēt. Lai vai kā, neskatoties uz kopskaitā trīs starpgadījumiem, ceļojums jauks. īpaši Veļičkas sāls raktuves un brauciens pa Dunajecas upi ar plostu, klausoties plosta kapteiņa nebeidzamajos stāstos par savu novadu. Iepazīstināja mūs ar novada vēsturi, izstāstīja daudzas teikas. P.S. Bez piesaistītā albūma ar minēto ceļojumu ir saistīti vēl šādi albūmi: Polija; Čestahovas klostesris; Varšava; Veļičkas sāls raktuves