Vjetnama divās nedēļās

Apraksts ļoti virspusējs un vairāk praktisks nekā izzinošs. Tas tiek rakstīts vairākus mēnešus pēc ceļojuma, līdz ar to daudzas cenas vairs neatceros, daudzas nianses neuzrakstu, bet tomēr maršruts un galvenās nodarbes pa dienām aprakstīšu. Varbūt tomēr kādam noder, it īpaši ceļojot ar bērniem. Nekas nav neiespējams.
Tāpat apskates objekti netiek aprakstīti, to vēsture utt., jo tas jau gana daudz tiek vēstīts citos avotos. Vienkārši mēs zinājām kurp gribam braukt, atlika cītīgi meklēt biļešu pareizās cenas, kas uz Vjetnamu nav nemaz tik grūti atrodamas. Mūsu meklēšanu apgrūtināja fakts, ka jāietrāpa skolēnu brīvdienās, kas arī vienmēr izkrīt no labo piedāvājumu klāsta.
Ceļotāji 3 pieaugušie un 2 bērni (9 gadi).
Ceļojam ar mugursomām katra ne vairāk par 7 kg, jo pirmkārt, tā kā nemitīgi pārvietojamies, tad visu ceļojuma laiku mums šīs somas ir jānes uz savas muguras, otrkārt, mums ir iekšējie pārlidojumi, kur ir tikai rokas bagāža ar 7 kg ierobežojumu.
Ceļojuma ilgums 2 nedēļas.
It kā daudz palika neapskatīts, bet domāju, ka 2 nedēļās, ņemot vērā mūsu ceļotāju sastāvu un milzīgos Vjetnamas attālumus, esam paveikuši gana daudz.
Lidojums Rīga – Parīze – Singapūra - Ho Chi Minh City
1.diena (17.10-18.10)
Ierodamies Ho Chi Minh City. Īsti neatceros cikos, bet ir vakars .
Izejot no lidostas visai viegli var atrast busu, kurš kursē uz pilsētas centru. Cenas arī vairs neatceros, bet dārgi nav
Karte rokā, braucam. Viesnīciņa ar nosaukumu Thanh Ha Guesthouse mums ir vecajā rajoniņā Ben Thanh (cena 39 eiro uz 1.nakti 2 numuri). Ar atrašanu nav problēmu, iekārtojamies un ejam uz ielas vakariņās, cilvēku čum un mudž.
Sagurums pēc pārlidojumiem dara savu, tāpēc paēdam un pie miera.
2.diena (18.10.-19.10).
Šodien mums ir pārlidojums no Ho Chi Minh uz Hai Phong.
Brokastiņās zupīte turpat pie viesnīciņas uz ielas un dodamies lēnā garā pastaigājoties caur pilsētu lidostas virzienā. Lidmašīna kaut kad pēcpusdienā.
Laikus galīgi vairs neatceros, bet vakarā esam Hai Phong.
Mums ir norezervēta viesnīca Zostay Halong Backpackers (cena 1 naktij 32 eiro 2 numuri ar brokastīm) , kas no Cat Ba lidostas ir apmēram 40 km, tāpēc jādomā kā turp nokļūt. No pilsētas centra esam noskatījuši busu, bet izrādās, ka no lidostas sabiedriskais transports uz centru nekursē, vismaz mēs neatradām. Līdz ar to laipni pieņemam taksistu piedāvājumu, kas naudas ziņā 5 cilvēkiem neizmaksā īsti dārgāk kā ar pārsēšanos vismaz 2 sabiedriskie transporti (~ 20 eiro).
Ierodamies viesnīcā un par cik ir jau vēls, žigli recepcijā cenšamies rezervēt nākamajai dienai 1 dienas tūri pa Halong līci. Personāls atsaucīgs un viss izdodas bez problēmām, nākamā rītā plkst.7:00 jābūt uz strīpas. Jāteic gan, ka šī ekskursija bija dārgākā visa ceļojuma laikā ~40 eiro no cilvēka.
3-4.diena (19.10.-21.10.).
Ekskursija ar kuģīti. Par to daudz nav ko stāstīt, to var atrast jebkurā aprakstā. Protams, ļoti skaisti un Vjetnamas apmeklējums bez šī skaistā UNESCO mantojuma nav iedomājams.
Vakarā mums jānokļūst Hanojā.
Viesnīcā noskaidrojam kur atrast busu uz Hanoju un taksītis mūs aizvizina līdz izejas punktam. No Ha Long līdz Hanoi ir apmēram 160 km, bet mūsu buss šo ceļu mēro gandrīz 4 stundas ( biļete ~3-4 eiro no cilvēka).
Hanojā viesnīca vecajā kvartālā Mylan Guest House (2 naktis 48 eiro 2 numuri).
Mēs gan finālā iekārtojamies vienā numurā, kas sastāv no 2 istabām un virtuves, jo atsevišķie numuri ir tālu viens no otra. Uz viesnīcu arī nokļūstam ar taksi, jo autobuss mūs izsēdina pavisam citā šīs milzīgās pilsētas galā.
Hanojā dzīve kūsā, šis vakars un nākamā diena paiet apstaigājot veco Hanoju, ēdot, dzerot un atkal staigājot.
5 - 6. diena (21.10.-23.10)
No rīta puses pārbrauciens ar busiņu no Hanoi uz Ninh Binh. Par nokļūšanas iespējām vaicājam viesnīcā, kuras saimniece mūs laipni novirza uz blakus durvīs esošo tūrisma kantorīti, kur mums laipni izstāsta visas nokļūšanas iespējas un mēs izvēlamies tādu kā transfēr busiņu uz kuru no rīta tiekam savākri no viesnīcas un nogādāti nākamajā viesnīcā. Atkal jāteic organizēšana perfekta.
Ninh Binh viesnīca šoreiz visdārgakā, bet arī ļoti komfortabla, ar baseinu, neaprakstāmi skaistā vietā Trang An Valley Bungalow (2 naktis 116 eiro 1 numuriņš (atsevišķs bungalo) ar brokastīm).
Tai pašā dienā noīrējam motorollerus un dodamies rausties kalnā uz Hang Mua (mua cave). Atkal skaistums neaprakstāms, ļoti līdzīgu Halong līcim, tikai uz sauszemes
Nākamā 6.dienā esam nolēmuši doties ekskursijā ar laiviņu Trang An boat tour. Diena diezgan lietaina, laiviņā dabūjam izmantot gan lietus mētelīšus, gan lietussargus, bet tas nevienu neuztrauc, jo gaisa temperatūra nenokrīt zem 30 grādiem
7.diena paiet mūsu skaistajā bungalo ar atpūtu un baseina baudīšanu, jo vakarā ap 20tiem esam i-netā norezervējuši biļetes (cena ~17 eiro no cilvēka) uz nakts busu no Tam Coc Ninh Binh uz Hoi An (apmēram 700 km).
Par autobusa biļešu rezervāciju, tā iespējama arī turpat viesnīcā, tikai cena ir diezgan neadekvāta, vismaz 2x dārgāk nekā mēs atradām i-netā. Protams pastāvēja risks, jo sarakste ar kaut kādu vietējo tūrisma kantori notika caur watsapu un arī nauda par biļetēm bija jāpārskaita turpar i-netā, pērkot kaķi maisā J Bet kārtējo reizi pārliecināmies par Vjetnamiešu godīgumu, jo pie autobusa ir liela drūzma un braukt gribētāju daudz. Vienīgie mēs tiekam izaukti pēc saraksta, pārējie paliek gaidot, droši vien būs arī citi busi.
Ou, brauciens samērā ekstrēms J Esam izmētāti pa busu, jo kāpjam tajā iekšā pēdējie. No kurienes tas nāk nezinu, iespējams, ka no Hanojas. Labi, neesam piekasīgi, uzraušamies 2.stāvā savās guļvietās un palēnām liekamies uz auss. Brauciens ekstrēms, jo 2.stāvā tā krata un šūpo, ka brīžam liekas gāžamies ar visu busu, bet neko, pieturamies tik un braucam tālāk.
8.diena (24.10.-27.10.)
No rīta iebraucam pilsētā Hue, kas arī ir populārs tūrisma apstāšanās objekts, bet mums laika trūkuma dēļ tā nav paredzēta. Hue mūs izsēdina no busa un liek kādu stundiņu pagaidīt, tad atkal buss pierullē un savāc visus, kas vēlas doties tālāk. Tā nu vēl apmēram 120 km. Pa to laiku turpat busā, kura wi-fi darbojas labi, caur Booking.com rezervējam nākamās naktsmājas un esam klāt.
Izlecam pa ceļam no busa, jo pašā pilsētas centrā mums pirmās 2 naktis nav paredzētas. Naktsmājas pie jūras, lai beidzot baudītu sauli, jūru, jūras veltes
Ha My Beach Homestay Hoi An (2 naktis 48 eiro 2 istabu numuriņš ar brokastīm). Ļoti atsaucīgi saimnieki, noteikti iesaku, tam piekrīt visa mūsu kompānija.
Līdz jūrai apmēram 100 m, pie jūras restorāniņš – jūras velšu restorāniņs uz kuru brauc pusdienot arī vietējie, tātad labs un iecienīts. Interjers… neatbilst mūsu standartiem
Pludmale superīga, cilvēku gandrīz nav. Ja gribas paņurcīties starp citiem atpūtniekiem, tad šeit noteikti liksies garlaicīgi
Vakarā dodamies uz Hoi An vecpilsētu, kārtējais UNESCO mantojums un patiešām īsts brīnums. Mana šī ceļojuma pērle Nr.1. Neskatoties uz lielajiem tūristu pūļiem staigāt, staigāt un vēlreiz staigāt un baudīt bezgalīgi. Tieši vakarā, kad ir tumšs.
9.diena
Noīrējam atkal motorollerus un dodamies uz apskates objektu The Marble Mountains.
Šī ir vienīgā vieta, kur dzirdam latviešus, bet latvieši kā jau latvieši, tā vietā, lai sasveicinātos latviski, vai pamātu vismaz ar roku, griež tik galvas prom un muktin aizmūk no mūsu sabiedrības
Sākam domāt kā lai tiekam tālāk. Laika vairs nav daudz, tāpēc nekādi pit stopi vairs īsti nesanāk, jābrauc atpakaļ uz Ho Chi Minh. Izpētījuši, ka ar nakts busu ceļā paietu vismaz diennakts, nolemjam taupīt laiku un pirkt avio biļetes. Uz nākamo dienu biļetes dārgas, laiks vēl mums ir, tāpēc pērkam uz aiznākamo.
10.diena (26.10-27.10.)
No rīta vēl aizejam uz pludmali, palaiskojamies, norezervējam nākamo viesnīcu Hoi An centrā un tad jau dienas vidū dodamies uz Hoi An centriņu, viesnīciņu Silver Moon Villa Hoi An (1 nakts 31 eiro 2 superīgi numuri, baseins, brokastis).
Atkal baudām dievišķo Hoi An.
11.diena (27.10 – 31.10.)
Nākamā rītā kamēr visi vēl guļ skrienam atkal uz vecpilsētu, nu jau dienas gaismā lūkojam apkārtni, Protams, nav tik iespaidīgi, bet vienalga esmu iemīlējusies šai pilsētā
Vakarā mums ir lidmašīna atpakaļ no Da Nang uz Ho Chi Minh City.
Ho Chi Minh City izvēlamies to pašu viesnīcu, ko pirmai naktij, jo tur viss mūs apmierināja. Varēja dabūt arī lētākas viesnīcas, bet tā bija jauka un kāpēc eksperimentēt. Bookingā rāda, ka vietu nav, bet par cik esam paņēmuši viesnīcas vizītkarti, rakstam e-pastu pa tiešo un viss ok, Thanh Ha Guesthouse mūs laipni gaida atpakaļ.
Ho Chi Minh lidostā viss jau zināms, soļojam uz busu un atkal ecam vecajā Saigonā.
12.diena
Paņemam pus dienas ekskursiju tūri uz kara tuneļiem un bunkuriem. Njā, interesanti, bet nekas īpašs.
13.diena
Ekskursijas tūre uz Mekong Deltu. Par cik laika tik maz, tad labāk tā nekā nekā, vismaz neliels priekšstats par šo milzu upi. Bet, protams, ja laiks būtu vairāk, tad noteikti lietderīgāk būtu paņemt viesnīciņu kādā no Mekongas kanāliņiem un izbaudīt tās īsto kolorītu.
14.diena
Pastaiga pa Ho Chi Minh, uzbraucam debesskrāpī ar skatu uz pilsētu, aizejam uz slaveno pasta ēku, izstaigājam vēl un vēl, vakarā pēdējais šopings suvenīri utt.
15.diena
No paša rīta ņemam taksīti uz lidostu un prieki gala Ho Chi Minh – Parīze – Rīga.
Esam mājās.
Atziņas
Iespejams Halongā labāk braukt uz Cat Ba salu kā dara vairums tūristu. Tur laikam arī ir ko apskatīt un arī ekskursijas pa Halong līci ir dabūjamas lētāk. Palika neapskatīta Sapa, kas ļoti žēl, bet ar 2 nedēļām bija par maz. Lai arī šoreiz esam visdisciplinētākie bagāžas ziņā, tomēr saprotam, ka pat 7 kg katram uz muguras stiept līdz nav nepieciešams. Ļoti labi darbojas veļas mazgāšana un katrā viesnīcā ir iespējams vešiņas vakarā nodot uz mazgāšanu un no rīta tās saņemt tīras atpakaļ. Apzināti nebraucām uz Mui Ne un līdzvērtīgiem kūrortiem, jo negribējām redzēt AI viesnīcas ar izlepušiem lielās kaimiņzemes tūristu bariem. Palika neapskatīta Mekong Delta visa savā krāšņumā, noteikti kādas 2-3 naktis varētu veltīt tiem kanāliem. Naudu visur ņēmām ar no bankomātiem, bet jāteic, ka vislabākais skaidras naudas kurss visā brauciena laikā bija Ho Chi Minh lidostā. Ēdām uz ielām, zupas (tās gan bija pieejamas tikai no rīta puses, jo Vjetnamā visi brokastīs ēd zupas), vakaros visādi citādi vietējie brīnumi. Naktsmājas par lētu naudu ļoti labs serviss un tīrība. Visas viesnīcas, izņemot pirmo nakti Ho Chi Minh, rezervējam uz vietas iepriekšējā vai tajā pat dienā.
Izmaksas (detalizēti diemžēl tikai tās, kuras atceros):
Lidojums ~ 390 eiro katram Iekšējie pārlidojumu apmēram 30-40 eiro katram 1 motorollera īre ~7 eiro diennakts, ņēmām viesnīcās. Uz ielas varēja dabūt pa 3-4 eiro. Nakts buss ~17 eiro katram Ekskursija pa Halong līci ~40 eiro katram (bērniem bija puscena, bet patiesībā bērniem cenu rēķina pēc auguma un mūsējie diezgan ievērojami pārsniedza limitu). Viesnīcas ~474 eiro 13 naktis 5 cilvēkiem, pārsvarā 2 numuri, dažās vietās 1 liels vai 1 ar vairākām istabām. Ekskursijas uz bunkuriem un Mekong Deltu bija lētas tāpēc konkrēti neatceros.