Ceļojums uz Parīzi (2/5)

Labrīt, Parīze! Nekad nebiju iztēlojies, ka skats no mansarda istabiņas kā tādiem trūcīgiem māksliniekiem var būt tik iedvesmojoš katru rītu.

Devāmies aplūkot iespaidīgo Gallerie Lafayette Paris, kas ir iepirkšanās centrs ar iespaidīgu kupolu.
Pašā kupola centrā ir izvietots stikla terase uz kuras tūristi var uzkāpt un nofotogrāfēties.

Šis laikam būs šikākais lielveikals - Dior, Cartier, Tiffany utt.
Pusdienas ieturējām fantastiskā vietā - Chartier. Vieta, ko apmeklē gan vietējie, gan tūristi.
Apkalpošanas sistēma atstrādāta līdz pēdējai sekundei - tā notiek zibenīgi.
Visi cieši sēž pie mazītiņiem galdiņiem, ēd, malko vīnu un sarunājas. Nevienam rokā nav viedtālruņa.
Ēkas interjers ir vecs un nolietots un tas nevienu neuztrauc tas tikai piedod pareizo smeķi šim jaukajam iestādījumam.
Ēdnīcas pagrabā izvietotas tualetes, kas noformētas kā Parīzes metro stacija - gaumīgi.
Es gribēju redzēt pasāžas. Tās Parīzē ir ļoti intīmas un apsēstas ar maziem antikvariātiem, krodziņiem, mākslas galerijām un citiem veikaliem. Tu it kā uz mirkli iekāp citā gadsimtā, kas norobežojies no Parīzes ikdienas kņadas.
Jāsaka, ka Parīzes metro stacijas ar baltajām flīzēm ir foršakās nekā Milānā. Cilvēki laipni un ļoti aizņemti, visi skrien katrs uz savu pusi.
Metro sistēma gana vienkārša, ļoti ātri var pierast un zibenīgi pārvietoties pa milzīgo pilsētu.
Arī spicākais tūristu slapjais sapnis ir iemūžināts. Nekad nav bijusi vēlme iet tur kur visi bijuši, darīt ko visi darījuši un ielikt bildi ar savu selfiju pie šī vai cita torņa. Pilsētu vajag uzsūkt caur ēdienu, dzērienu un sānieliņām. Tur slēpjas viss pilsētas šarms.