Nenogurt Amsterdamaa

Ievads Doma par Amsterdamas un Niderlandes apmekleejumu radaas jau pasen. Sheit uzreiz nepiecieshama piebilde, ka brauciena iemesls nebija klasisku turistu gara. Proti, sho gabalu nekuulaamies lai pabraukaatu ar peldlidzekljiem pa n-tajiem kanalie vai nosedeetu visu nedeljas nogali kaada no coffee shop (nosaciti legala zaljas mantas baudishanas kafejnica). Iemesls bija veel vienkaarshaaks. Almeree, kas atrodas kaadas pusstundas brauciena no Amsterdamas notika hardcore muuzikas festivaals. Pie tam shis festivals bija bezmaksas, bija nepiecieshams tikai pieregjistret savu dalibu pa 10 eiro, ko pec tam vareja apmainiit pret alu. Sheit tada neliela piebilde par hardcore muziku. Shis muzikas zhandrs, ja ta driikst teikt nosaciti radies 90 gadu sakumaa Niderlandee. Stils ir paskarbs, bet kaa plasha spektra elektroniskaas muzikas paterataajam man radaas neviltota interese redzeet, kaa tad norit shada veida muzikas pasaakumi to dzimtenee. Pie tam shis zhandrs daudz asociejas ar pamatskolas laikiem, kad galva bija muzhigais dzives baudishanas jautaajums. Iztirzajums Taatad neliels ieskats pasha braucienaa. Pati Niderlande no gaisa izskataas kaa tada rutinju burtnica. Tikai nosacitu liniju vietaa ir kanaali. rodas, iespaids, ka to ir vairaak kaa sauzemes celju. Ka zinaams, tad visa Niderlande "turaas" uz sarezhgjitas aizsargdambju sisteemas, tadejaadi udens esamiiba ir visur jutama, kas sava zinja piedod taadu neviltotu romantiku. Lidosta paliela, uz centru pa 4 eiro var tikt ar vilcienu, kurse ljoti biezhi. Parsteidza dzelzscelja stacija. Ta no arpuses atgadina nelielu senatniigu pili. Otrs parsteigums bija pirmie solji Amsterdamaa. Nosaciti pa galveno ielu pretii slaaja kaads iereibis tuurists ar intima rakstura mantaam dizhodamies bljaustijaas pa visu ielu. Var teikt ka ir divas Amsterdamas. Taa pirmaa, kas ir kaa greeku pilseeta. Shajaa zinjaa te var izklaideties peec pilnas programmas. Daudzi coffe shopi ljauj vieglpraatiigi bezsteigas paardomaat dzivi. Butiba shajaas iestaadees pat nav japipee. Pietiek ieelpot dumus un galva paliek kantaina. Buutiiba visas triis dienas pavadijaa kvalitativas zaalites smaards. Taapat sarkano lukturu rajons. GLuzhi kaa veikalaa- skatlogos izliktas preces jau paradas ap pusdienas laiku. Labakie varianti ir uz vakara pusi. Man kaut ka radaas diveejaadas sajuutas, bet ko dariit taada ir taa Amsterdama. Ari Glenfords, pie kaa palikaam pa nakti (Couch surfing biedrs) atzimeja, ka pashi vietejie ipashi neuzdzivo un ir ari mazliet nogurushi no shiis nemitigaas uzdziives. Taapat ar sho puisi paarunaajaam valodas iipatniibas un citas intereseejoshas lietas. Shaadi esmu jau pasen sapratis, ka valsti kura celjo vislabaak var izprast aprunaajoties ar vietejiem ljauzhiem vai vel labaak padzivojot pie tiem. Tatad par to otru Amsterdamu. Taa kaut kaa man vairaak patika. Tie ir shie kanaali. Savdabigi interesantaa arhitektuura, kuraa nav ne linijas no padomju laikiem. Taapat daudz zaljumi pie katras maajas un protams velosipedi. Velosipedu galvaspilseeta, nav brinums ka shis tituls tai pieshkjirts. Ar tiem brauc visi, jauni, veci, tievi, resni utt. Njaa kaut mums taa buutu. Protams, eksiste ari sabiedriskais transports, bet velosipedisti parspeej visu. Taapat var atziimeet makslas nemitigu esamiibu Amsterdamaa. Sastopas daudzas galerijas un muzeji. Kaada shkersiela netishaam iekliidaam kada makslas galerijas pasakumaa. Cilveki malko vinu un pozitiva atmosfera pavada 5dienas vakaru. Taatad par pashu brauciena iemeslu. Festivaals noriteja Almeree, kas ir kaa Amsterdamas guljamrajons. Ezera krastaa trijaas teltiis tika ribinaats ne pajokam. Ka jau festivaala, publika raiba. Narkotikas un alus tiek lietots uz nebeedu. Njaa... iespaidi palika ljoti kontrastaini un speecigi. Tos taa isti nevar aprakstiit un varbuut pat nevajag. Secinajumi Amsterdama un Niderlande notiekti paliks atminja kaa feins galamerkjis. Kontrastaina vieta, kur mijaas kaartiga uzdziive ar raamu ikdienu. Ikdienu, kurai raksturiga shi "duch" pieskanja. Atvainojiet, ka nesanaaca lonely planet cieniigs apraksts ar detalizeetaam cenaam utt. To jau var internetaa atrast. Atrodiet un pavadiet krashnju nedeljas nogali velosipeedu galvaspilseetaa Amsterdamaa.