Gadu mija Ēģiptē. Ceļojums kopā ar bērnu. 3.daļa Hurgada un Jaungada balle.

Jau kad pirkām ceļojumu uz Luksoru mums kā dāvanu piedāvāja bezmaksas ekskursiju latviešu valodā pa Hurgadu, mēs protams ar prieku piekritām. No garās 16 stundu ekskursijas uz Luksoru atgriezāmies vēlā piektdienas vakarā un jau sestdien pulksten 13:00 mums bija paredzēta ekskursija - dāvana uz Hurgadu. Mums pakaļ uz viesnīcu atbrauc vieglā automašīna un šoferītis aizved mūs līdz lielajam autobusam, kurā savākti visi latviski runājošie tūristi no Hurgadas apkārtnes viesnīcām, kuri iegādājās garās, dārgās ekskursijas un tika prēmēti ar šo Hurgadas apskates ekskursiju.Mūsu gide ir neliela auguma latviete, kas Hurgadā dzīvo jau 17 gadus, viņa stāsta interesanti un piemin daudz faktu no personiskās pieredzes. Vispirms mēs izkāpjam pie Hurgadas Sarkanās jūras promenādes. Jūras promenāde pilsētā ir, bet īstas peldvietas jūrā Hurgadā nav, ja nu vienīgi viesnīcu teritorijās, kas atrodas jau tālāk aiz pilsētas centra. Kā stāsta gide Hurgadas dibināšanu veicinājuši vācieši(ap 19gs. beigām), kuriem iepaticies aizbēgt no ziemas un nokļūt vasarā. Pašlaik Hurgada ir tipiska kūrotpilsēta, bez izteikti senām ēkām un arhitektūras pieminekļiem. Pilsētā ir vairākas mošejas un galveno no tām mēs apmeklējam. Sievietēm tūristēm, kuras vēlas ieiet Ēģiptes musulmaņu mošejā, virs sava apģērba jāuzvek garas kleitas, kuras pilnībā nosedz rokas un kājas, galva tiek nosegta ar kleitas kapuci. Uzlikt galvā lakatu kā Turcijā, ieejot mošejā, ar to šeit Ēģiptē nepietiek! Nesen, lai sievietes varētu uzvilkt, šīs augumu nosedzošās kleitas,par ziedojumiem uzcelta neliela pārģērbšanās mājiņa. Darbinieks ar skatienu nosaka tavu izmēru un izsniedz kleitu, ejot prom kleitu nodod atpakaļ. Gide stāsta, ka iepriekš šādu ērtību nav bijis un tūristes vilkušas kleitas uz ielas, turpat aiz mošejas stūra.Pirms ieejam mošejā apavi jāatstāj ārpusē - speciālā skapītī. Mošeja iekšpusē ir mēreni grezna bez pompozitātes. Noklausāmies gides stāstu kā jāuzvedas mošejā - sievietēm atļauts atrasties tikai mošejas aizmugurē praktiski netālu no ieejas un vēl virkne dažādu ierobežojumu. Apskatām mošeju no iekšpuses un ārpuses, uzņemam dažus foto garajās kleitās un dodamies tālāk.
Mums parāda zivju tirgu, kā arī pārtikas un dārzeņu tirgu, kur nopērkam gardas zemenes(29.12.18) ir tieši zemeņu sezona! Vēlāk apmeklējam arī citas konfesijas - koptu(pareizticīgo) baznīcu. Tad tiekam iepazīstināti ar dabīgās kosmētikas un smaržu ražotni, kur varam arī iepirkties par labām cenām( kaut kā jau tūrfirmai jāatpelna piedāvātā bezmaksas ekskursija). Ekskursijas noslēgums notiek saldumu, tēju un citu sīkumu tirgotavā, kur arī daudzi atstāj ievērojamas summas. Viss mazliet ar komerciju, bet man patika gan gides stāstījums gan serviss, jo ekskursijas beigās tikai mūs divatā, personiskais šoferīts ved ar vieglo auto atpakaļ uz mūsu viesnīcu, kura atrodas 40 km no Hurgadas.

31.decembra rītā mana meita Zaiga tiek pie ļoti netipiskas - vasarīgas bildes ar salaveci un sniegbaltīti. Arī apkārt esošie dabas skati nemaz neliecina ka vakarā sagaidīsim Jauno 2019.gadu.
2018.gada pēdējās dienas 31.decembra rīts. Mana meita kopā ar salavecīti un sniegbaltīti.
Viesnīcas '' Prima Life Makadi'' personāls ir parūpējies par vietu, kur notiks Jaunā gada balle, tā ir milzīga telts ar tajā izvietotiem galdiņiem un skatuvi. Vietas pie galdiņiem personāls cenšas sadalīt tā, lai tautības būtu kaut cik radnieciskas(pie viena galda). Tā kā tie daži latvieši, kas bija mūsu viesnīcā, jau ir aizbraukuši, mēs tiekam apsēdinātas kopā ar vienu lietuviešu un diviem poļu pāriem. Svinības sākas 20:00 vakarā. Ir priekšnesumi uz skatuves. Mākslinieki dejo, dzied. Sevišķi man patika ēģiptiešu tautas deja, ko izpilda vīrietis ar 20 kg smagiem svārkiem(īpaši izgaismotiem,domāju par godu svinībām)milzīgā ātrumā tos griežot sev apkārt, virs savas galvas un beigās arī virs svinētāju galvām. Priekšnesums beidzas bez traumām un saplēstiem traukiem, jo dejotājs ir profesionālis. Ēdienu bagātība un to izvietojums, noformējums patīkami pārsteidz. Garša ir teicama, visu nav fiziski iespējams nogaršot!
Jaunā gada maltītes izvēle un piedāvājums. Garšīgi un skaisti!
Mēs mazliet ieēdam, padejojam, paskatāmies priekšnesumus. Ir jauki sagaidīt Jauno gadu savādāk. Pusnaktī, pēc šampānieša glāžu saskandināšanas, tiek pasniegta viesnīcas galvenā konditora ceptā torte - skaista un garšīga.
Jaunā gada torte no mūsu viesnīcas konditoriem.
Jaungada nakts turpinās, lai gan daudzi svinētāji jau devušies pie miera, uzreiz pēc pusnakts, bet ir vēl daudz tādu, kas grib turpināt svinības. Tādēļ daudzus izbrīna fakts, ka ap 00:30 viesnīcas personāls sāk novākt visus gardumus un tie, kas nav paspējuši sakraukt jau kuro reizi sev pilnus šķīvjus ir nelielā šokā. It sevišķi stipri iereibušu vāciešu kompānija nevar nomierināties un pārdzīvot šo faktu. Mēs ar meitu esam pietiekami baudījušas visādus gardumus, izkustējušās un pienācīgi izklaidētas. Tādēļ ap vieniem naktī jau 1.janvāri dodamies gulēt. Pirmajā jaunā gada dienā baudām sauli, jūru,garas paistaigas gar pludmali un gatavojamies mājupceļam. Nākamajā dienā izlidojam uz Rīgu, izkāpjot no lidmašīnas, sejā sitas ledains vējš un sniega vērpetes! Kaut kur no lidmašīnas trapa skan saucieni - atpakaļ, kur vasara,siltums...neviens protams nepiepilda šo vēlmi. Esam mājās un drīz jābūt darbā.
Esam ekskursijā pa Hurgadu. Hurgadas jūras promenāde.
Hurgada.
Hurgadas zivju tirgus.
Smaka atbilstoša. Es zivju tirgū iekšā negāju, bildītes uzņēma meita.
Jūras mošķi.
Hurgadas galvenā mošeja.
Pirms ieejam iekšā sievietēm jāuzvelk šādas kleitas virs sava apģērba. Ēģiptē tikai ar lakatu uz galvas nepietiek. Darbinieks ar skatienu novērtē tavu izmēru un izsniedz kleitu. Tagad uzcelta speciāla pārģērbšanās mājiņa par cilvēku ziedojumiem. Pēc gides stāstītā agrāk tūristēm šīs kleitas nācās uzvilkt uz ielas turpat aiz mošejas stūra.
Mošejā klausāmies gides stāstā.
Mošejas iekštelpas.
Esam pie koptu(pie mums teiktu pareizticīgo)baznīcas.
Koptu baznīcas vitrāžas.
Mūsu grupu aizveda arī uz tirgu.
Hurgadas tirgus.
Esam dabīgās kosmētikas un smaržu ražotnē.
Veikaliņš kur mūs Hurgadas ekskursijas beigās ieved iepirkties.
Viss gatavs svinībām.
Es sapucējusies uz Jaunā gada svinībām.
Tas viss mums - Jaunā gada balles dalībniekiem.
Uzstājas mākslinieki. Sevišķi iespaidīgs ir šis priekšnesums - vīrieša deja ar 20 kg smagiem svārkiem.
Ēģiptiešu nacionālā deja. Sevišķi interesanti bija tad, kad dejotājs sāka staigāt gar svinētāju rindām, grozot šos 20kg svārkus virs cilvēku galvām. Ko tad ja tie nokrīt - ēdiens pa grīdu, cilvēki traumās. Tā nenotika, jo dejotājs ir sava amata profesionālis.
Mēs sagaidam Jauno 2019.gadu!!!
Maza pastaiga gar jūras krastu.
Zivtiņa nez kapēc izpeldējusi no ūdens.
2019.gada 2.janvāris pēdējais rīts Ēģiptē. Vēl mazliet pludmales un saules. Pēcpusdienā lidojums uz Latviju.
2.janvāris ielidojam Rīgā. Ir putenis un stindzinošs vējš. Esam mājās.