Senegālas un Gambijas komandējums. Rietumāfrikas eksotika

Ja Ziemeļāfrika piesaista ceļotāju pūļus ar kūrortiem, tuksneša ainavām un lētajām cenām, Austrumāfrika ar kontinenta labākajiem safari parkiem, bet Dienvidāfrika ar iespaidīgām dabas ainavām un Viktorijas ūdenskritumu, tad Rietumāfrika tūrismā ir palikusi pavisam aizmirsta, tādā kā pabērna lomā. Daudziem no mums Melnā kontinenta rietumu daļa neasociējas ar neko labu, bet gan ar islāma ekstrēmistiem, šķietami nebeidzamajiem pilsoņu kariem un apvērsumiem, ar līdzenumiem, kur pēdējie dzīvnieki tika izšauti pirms vairākām dekādēm un lielu noslēpumainības plīvuru un jautājumu vai tur vispār ir ko redzēt? Tieši šo iemeslu dēļ šodien startē jaunākais IMPRO izpētes brauciens uz Rietumāfriku, lai šos ierūsējušos stereotipus mainītu.
Lai gan Rietumāfrika ir viens no nestabilākajiem reģioniem pasaulē, tomēr divas valstis, Senegāla un Gambija, šeit bijušas gandrīz vai miera oāzes visu savu pastāvēšanas laiku. Gambija, protams, latviešiem ir labi zināma un ieņem īpašu, sentimentālu vietu mūsu sirdīs - nav jau daudz to Zemes pleķīšu, kur mēs varētu padižoties ar savām pirmatklājēju jeb pasaules apgūšanas prasmēm. Arī manā plānā ir apmeklēt visas ar Hercoga Jēkaba laiku saistītās zemes, kas pieguļas Gambijas upes krastā. Tomēr īstā zeme, kur Rietumāfrikā pirmāmkārtām vajadzētu doties ir Senegāla - valsts, kas apvijusies Gambijai apkārt. Ne velti šajā zemē atrodas veselas 7 vietas, kas iekļautas UNESCO kultūrvēstures un dabas mantojuma sarakstā, kur pasaule nolēmusi sadoties rokā, lai tās varētu saglabāt arī nākošām paaudzēm....Turpinājums sekos!