ASAMAS UN NĀGĀLENDAS KOMANDĒJUMS 6. Hornbill festivāls - Āzijas eksotiskāko cilšu saiets

Indijas Tālo Austrumu izpētes ceļojums ir iegājis finiša taisnē, bet tā nobeigumā vēl ir pietaupīts, kas īpašs - "ķirsītis uz kūkas".
Turpat Kohimas apkārtnē, Nāgālendas brīvdabas muzejā, starp dažādajām nāgas cilšu tradicionālajām mājiņām reizi gadā norisinās galvenais kultūras pasākums Indijas Tālajos Austrumos - Hornbill festivāls, kas godina vietējām ciltīm tik nozīmīgos degunragputnus.
Tas no visiem Nāgālendas reģioniem vienkopus pulcē bijušos galvaskausu medniekus no 16 nāgas ciltīm uz lielisku deju un cīņu izrādi, kurai droši varētu piedēvēt Āzijas krāsainākā un krāšņākā iezemiešu pasākuma titulu. Hornbill festivāls vienlaikus ir arī eksotisku un krāsainu tērpu parāde, jo nāgas iezemieši šeit ierodas visā savā krāšņumā, dekorējušies ar tradicionālajām regālijām. Te nudien ir ko redzēt - degunragputnu spalvām un mežacūku ilkņiem dekorētas galvasrotas, Himalaju lāča ādas cepures, bambusa kroņi, ziloņkaula aproces, tīģera zobu krelles, pērtiķu galvaskausu kaklarotas, kā arī tradicionālie šķēpi, kaujas cirvji, ar kuriem tika medītas cilvēku galvas, un paštaisītas, seno laiku bises, kas ik pa laikam festivāla apmeklētājiem par prieku tiek gaisā izšautas. Krāsu buķete, kas te valda, atgādina papuasu saietus Jaungvinejā, un, liekas pat neticami, ka radniecīgajām nāgas ciltīm katrai ir tik dažādi tērpi un arhitektūra.
Hornbill festivāls ir ne tikai svētki tiem dažiem laimīgajiem bālģīmjiem, kas šo tālo un pasaulei nezināmo nostūri sasnieguši, bet arī pašām nāgas ciltīm, tādēļ uz šo pasākumu ieradušās arī deju grupas no Indijas Tālo Austrumu kaimiņu štatiem - Asamas, Meghālajas un Manipūras ar saviem priekšnesumiem, dejām un zobenu cīņām.
Kad ciemiņi ir izrādījuši savas prasmes, seko nāgas cilšu dejas un cīņu paraugdemonstrējumi, un tas viss veco šauteņu šāvienu un milzīgo, no koka stumbra veidoto, tradicionālo bungu rīboņu pavadībā. Katram labam ceļojumam ir vajadzīgs lielisks nobeigums, lai tas vēl ilgi turētos atmiņā, un Hornbill festivāls viennozīmīgi ir šīs ekspedīcijas "Grande Finale".