Andalūzija Spānijas dienvidu pērle. 2.daļa Sevilja.

Uz Sevilju braucam organizētā ekskursijā, tajā ietilpst gida pakalpojumi, ieejas biļetes apskates objektos un paņemšana no un atvešana līdz viesnīcas durvīm. Protams ērti, jauki, viss izplānots, izdomāts maršruts un tas ko rādīt tūristiem. Tomēr šī Seviljas ekskursija atstāj manī nelielu vilšanās sajūtu. Esmu 25 gadus nostrādājusi par gidu Baltijas valstīs un zinu kā plānot un vadīt ekskursijas - maršruts, apskates objekti un laiks cik ilgi pavadām katrā vietā, un protams, gandrīz katrā ekskursijā, tūristiem tiek dots brīvais laiks, ko tie var izmantot pēc saviem uzskatiem.Maršrutu laikam plānoja tūrfirma( es to būtu darījusi savādāk),bet par to vēlāk...Pret gida darbu lielu iebildumu nebija, ļoti zinosš ar atraktīvu stāstījumu, viņš spēja piesaistīt visas grupas uzmanību. Bet mazliet par Sevilju..
Sevilja ir Spānijas dienvidu kultūras, mākslas un finanšu centrs un Andalūzijas provinces galvaspilsēta.Tā atrodas Gvadalkiviras upes krastos. Seviljā atrodas Karaliskā Alkazara pils. Alkazars esot pati skaistākā pils visā Spānijā, kā arī Eiropas vecākā, kuru vēl arvien izmanto monarhi. Nebijām šai pilī un pils dārzos, jo tas nebija iekļauts mūsu ekskursijas apskatāmo vietu sarakstā.Tas mani ļoti apbēdināja....
Mūsu ekskursija sākas Seviljas Spānijas laukumā(Plaza de Espana),vispirms gids pastāsta kad un kapēc izbūvēts šis laukums un tad iedod 20 minūtes(tikai!!!) brīvā laika laukuma apskatei un foto uzņemšanai. Tas ir par maz, jo blakus ir interesantais Marijas Luīzes parks un arī Spānijas laukums ir pelnījis vairāk laika, lai tūristi to kārtīgāk apskatītu(manī mutuļo bijušā gida dvēsele, kas grib protestēt pret tādu netaisnību)Skaļi gan neko nesaku, jo zinu pēc savas pieredzes gidam ir priekšnieki un tie jāklausa(nu varbūt ne vienmēr, var būt atkāpītes) Spānijas laukums un ēku komplekss tika izbūvēts 1929.gadā Spānijas Latīņamerikas izstādes vajadzībām. Lielākās ēkas fasādes pirmo līmeni veido mozaīkas ar alegoriskiem tēliem, kuros attēloti notikumi kuri risinājās attiecīgajās Spānijas provincēs. Mozaīkās attēloti arī visu Spānijas provinču ģērboņi. Nezinu kā izstāde ietekmēja tā laika Spānijas ekonomiku, bet laukums un ēkas ir liels ieguvums Seviljai, tā ir viena no skaistākajām pilsētas vietām.

Spānijas laukuma mozaīkas un Jānis.
20 minūtes paiet ātri un mēs jau esam atpakaļ autobusā, visi laikā, gadījās ļoti organizēta grupa. Braucam līdz Seviljas vecpilsētai, tur izkāpjam. Mums paredzēta ekskursija vecpilsētā, pēc tam uz Seviljas katedrāli(šī apskates objekta vietā vēlējos apmeklēt Karalisko Alkazara pili) Tā kā neesmu reliģisko celtņu pārāk detalizētas apskates cienītāja, tad man pietiktu apskatīt šo katedrāli tikai no ārpuses, bet tas ir mans subjektīvais viedoklis, iepējams citi tūristi domā savādāk. Vispirms tomēr ejam uz katedrāli.
Seviljas katedrāle(bijusī mauru mošeja) ir trešā lielākā katoļu baznīca pasaulē. Baznīcas altāris darināts no zelta un tas ir dārgākais pasaulē. Baznīcas celtniecība pabeigta 14.gadsimtā. Katedrālē apglabāts Kristofors Kolumbs, šis fakts apstiprināts ar pīšļu ģenētisko ekspertīzi. Blakus atrodas 104m augstais zvanu tornis Giralda.

1987. gadā Katedrāle kopā ar Alkazaru iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. Pēc katedrāles apmeklējuma dodamies nelielā ekskursijā pa Seviļjas vecpilsētu. Apskatām slavenākā Seviljas jaunavu un precēto sievu pavedinātāja Kazanovas namiņu un citas interesantas vietas pilsētas senākajā daļā. Vēlāk mums tiek iedota apmēram 1.5 h brīvā laika, kurā apskatīt Alkazaba pili nevar paspēt, jo ir gara rinda, lai tiktu iekšā un jāpaspēj arī paēst un nonākt satikšanās punktā pie Zelta torņa.

Torre del Oro.(Zelta tornis) 13.gs militārais novērošanas tornis.

Brīvajā laikā izstaigājam skaistās Seviljas ieliņas, vienu no pilsētas centra parkiem, paēdam un tad dodamies uz Zelta torņa pusi. Zelta tornis ir būvēts 13.gadsimta sākumā un tā uzdevums kontrolēt kuģu satiksmi Gvadalkivīras upē. Pašlaik darbojas kā skatu tornis. Esam laicīgi norunātajā vietā un laikā, kāpjam autobusā un braucam atpakaļ uz Torremolinosu, kur atrodas mūsu viesnīca. Šoreiz vairāk iznāca pakritizēt tūrisma industriju, bet neko nevar darīt ieslēdzās bijušā gida sindroms, ko es būtu darījusi savādāk...Ir priekšrocības, kad ceļojumu(vai 1 dienas ekskursiju) organizē un plāno pats un ir priekšrocības, kad to izdara kāds cits, bet tu tikai izbaudi braucienu...bet vai izbaudi pilnībā, tas jau ir cits jautājums. Turpinājums sekos vēl Ronda un Granāda...

Sevilja. Spānijas laukums.
Sevilja. Skaistais Spānijas laukums.
Pēc gida teiktā iespējams šis ir Seviljas slavenākā sieviešu pavedinātāja un siržu lauzēja Kazanovas balkons.
Seviļjas vecpilsēta.
Katedrāles dārzs.
Seviljas katedrāle(Bijusī mauru mošeja) 3 lielākā kristīgā baznīca pasaulē.
Giraldas tornis.
Katedrāles iekšpusē.
Kausāmies gida interesanto stāstījumu.
Šai katedrālē apglabāti Kolumba pīšļi.
Kāds no Seviljas iekšpagalmiem.