VJETNAMAS TĀLO ZIEMEĻU KOMANDĒJUMS 1. Mu Cang Chai - rīsu kaskādes un kalnu ciltis

Pirmais pieturas punkts Vjetnamas Tālo Ziemeļu ekspedīcijas laikā ir vieta, par kuru diez vai kāds Latvijā vispār ir dzirdējis - Mu Cang Chai jeb tulkojumā "Sauso koku mežu apvidus".
Lai gan šajā reģionā atrodamas vienas no skaistākajām rīsu terašu grupām pasaulē, tomēr neviens angļu vai krievu ceļvedis par šo vietu nebilst ne pušplēsta vārda. Mu Cang Chai joprojām ir liels Vjetnamas noslēpums, kur vēl aizvien visā apvidū nav pat vienas viesnīcas, tāpēc vienīgā iespēja ir palikt ļoti vienkāršos homestay, ko varētu nodēvēt par tradicionālu kalnu cilšu viesu namu ar gulēšanu uz grīdas uz matračiem.
"Sauso koku mežu apvidus" apkārtnes ciemati šeit ir noklāti ar pasakainām rīsu terasēm, kas kā kaskādes "veļas lejā" no kalnu nogāzēm ielejās, radot vienu no daiļākajām Vjetnamas pastkartēm. Mu Cang Chai var redzēt visplašāko rīsu terašu spektru - pie Tu Le ciema rīsu terases ir lēzenas un kā paklājs noklājušas visu ielejas apakšu, pie Lan Tan ciema tās krīt no stāvo kalnu nogāzēm, bet pie Aveņu kalna (Raspberry Hill) var vērot apaļas formas rīsu terases, kas izvietojušās pakalnu virsotnēs. Vietām rīsi sākuši iegūt zeltaino brieduma nokrāsu; dāmas jau rušinās pa laukiem, ievācot ražu, bet lielāko tiesu terases vēl ir sulīgi zaļas.
Starp šīm skaistajām rīsu terasēm izkaisīti mazi ciematiņi un mājiņas, kur dzīvo dažādas kalnu ciltis jeb minoritātes, kas saglabājušas savu tradicionālo dzīves veidu. Atšķirībā no Taizemes vai Sapas Vjetnamā, Mu Cang Chai apkārtnē liela daļa cilšu pārstāvju joprojām dzīvo tradicionālās koka mājiņās, ikdienā nēsā savas cilts nacionālos tērpus un piekopj senās tradīcijas. Šī vieta vēl joprojām ir tūrisma zoba pilnīgi neskarta. Vietējām kundzītēm ārzemnieka un fotoaparāta ieraudzīšana ir liels notikums, daļa mūk prom, citas slēpjas un kautrējas kā jaunas meitenes, bet dažas gandrīz vai sakaujas par to, kura bildē apskaus bālģīmi un, kura blakus stāvēs, tomēr pēc tam, ieraugot sevi fotogrāfijās, dāmas pārņem smiekli un neviltots prieks.