Brno un Moravskij kras

Pastāstīšu par vienu no šoruden apceļotajām trīs valstītm-Čehiju. Tā kā visi parasti brauc uz prāgu, bet par otru lielāko Čehijas pilsētu aizmirst, tad devāmies ar vīru tieši uz turieni. Brno ieradāmies no Slovākijas puses un uzreiz meklējām rezervēto naktsmītni, kas kā izrādījās atradās pašā centrā. Pārsteidzoši, bet reti kur vļe Eiropas 3* viesnīcās var ieraudzīt padomju laika vannasistabas ar plastmasas skapīšiem. Bet mums komforts nebija galvenais, jo gulta bija un nomazgāties arī varēja ( piebildīšu, ka praktiski visu ceļojumu gulējām mašīnā).Nākamajā rītā devāmies apskatīt Brno ievērojamākās vietas Špīlbekas cietoksni, Vecpilsētu un Villu "Tugendhat". Kopumā iespaids par pilsētu ir drūms,vecpilsētā ēkas ir greznas un skaistas, arī Brno rātsnams ir uzcelts no jauna, līdzīgi kā Rīgā. Špīlbekas cietoksnis patiešām ir cietoksnis, kuram tik vienkārši nevar piekļūt, mūra velves un ļoti skaists iekšējais pagalms ar kolosālu akustiku-tā vien gribējās atbraukt vasarā uz kādu teātra izrādi vai koncertu!Pastaiga ar to arī bija galā un villa Tugendhat tika apmeklēta ar auto un tikai no ārpuses, jo brīvdienās tā bija slēgta (vismaz tajā dienā iekšā nevarēja tikt). Interesentiem varu papildināt, ka villa Tugendhat ir modernās arhitektūras piemineklis, kura uzcelta 1933.gadā. Tā kā diena bija tikai pusē nolēmām apmeklēt Brno zoodārzu par kuru biju dzirdējusi, ka to ir vērts apmeklēt! Tā patiešām arī bija Brno zoodārzs ir superīgs (www.zoobrno.cz), lieliska pārmaiņa pēc Rīgas zoo. Brno zoo teritorija ir izvietota kalnā, pašā galā atrodams zoodārza lepnums Žirafes ( žirafes bija ļoti ziņķārīgas un tās varēja apskatīt ļoti tuvu). Zoo padomāts par apmeklētājiem ir gan restorāni, gan kafejnīcas, gan rotaļu laukumi bērniem-turklāt, bērni var rotaļāties arī ar dzīvniekiem-mazajām kalnu kaziņām un Skotijas ponijiem. Lai arī dzīvnieku kolekcija zoo ir salīdzinoši neliela ( Brno krokodilu nevar ne salīdzināt ar mūsējo astoņdesmitgadnieku) dzīvnieku mājvietas ir atbilstošākas un izskatās komfortablākas, turklāt apmeklētājs var redzēt visus dzīvniekus, piemēram, tīģeru mājas viena siena ir stiklota un aiz tās paslēpies restorāns-iekārtots džungļu stilā- ar 11 veidu karsto šokolādes dzērienu .. mmm:). Interesanti, ka šovasar brno zoodārzā varēja apskatīt daudz jaunu dzīvnieku, kuri iegūti tikai šajā gadā. Vakarpusē devāmies uz Blansko pusi, jo bija plānots apmeklēt Moravskij kras rezervāta alas. Vakarā vēl paguvām apskatīt Bordertaunas stilā būvēto izklaides ciematiņu, kur brīvdienās tiek rādīts kovboju šovs un indiāņu cīņas. Nakšņojām blakus kukurūzas laukam un nākošajā rītā bijām pirmie Balckara alas apmeklētāji-tā arī izvērtās par visjautrāko ekskursiju, jo bijām kopā 6 ekskursanti 2 latvieši, 2 poļi un 2 čehi-vadītājai nācās runāt 3 valodās-krieviski, poliski un čehu valodā. Ekskurijai beidzoties mēs visi gandrīz apguvām jaunas valodas iemaņas!:) Tajā dienā apskatījām vēl Macohas aizu un Punkva alas, kuras ir garākā alu sistēma Čehijā ( ~30 km) un kurās daļēji tek cauri pazemes upe. Sajūtas bija diezgan ekstrēmas braucot ar laivu pa pazemes upi. Pēc 2 alu apskaties pārējās 2 vairs negribējām apskatīt, jo mums jau sāka jukt ko kurā alā redzējām, taču pēc ceļvežiem arī pārējās alas bija skaistas un ievērības cienīgas. Tālāk mūsu ceļs veda uz polijas pusi un tad uz mājām...